Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Daisy80: Väntetiden

• Iskristall
    daisy80 skrev 2015-06-27 18:45:55 följande:

Ahh nu ser jag ditt svar, vi skrev visst samtidigt :) jobbigt med väntetid när man bara vill komma igång så fort som möjligt.

Ja, precis!
  • Iskristall

Idag fick vi brevet om att vi är satta i kö till ivf. Väntetid 6-9 mån Men vi har inte heller lust till att åka var som helst i sverige och få behandlingen om vi ska yrka på vårdgarantin. Så vi kommer vänta, lite andra saker som gör att vi väntar också. Men man kan ju hoppas på mer 6 mån än 9 mån iallafall.

• Iskristall
    Lantlollan skrev 2015-07-08 10:13:06 följande:

Tips! Informationen om vårdgarantin är ruskigt dålig! Ni blir inte skickade "vart som helst", utan ni får välja själva. Vi utnyttjade vårdgarantin och får göra på en privat klinik i samma stad, men vi hade fått samma urusla information...

Tack för infon Lantlollan!

Men vi har bestämt att vänta, det är andra saker i vårt liv nu som trasslar till saker logistiskt. Så det känns bättre att vänta så både min sambo och jag kan fokusera helt på ivf:en och så att jag kan få det stöd jag behöver då och min sambo kan få stödet som han behöver nu.
  • Iskristall

Håller tummarna blåa för er Lantlollan!

Välkommen anja1661! Hoppas det går bra med spiralen!

• Iskristall
    Lantlollan skrev 2015-07-08 15:28:49 följande:

Tack! Och det samma - vem vet, ni KAN ju plussa innan det blir dags!

Tack! Ja, jag hoppas ju på det. Precis suttit och läst om ivf...känns ju lite ont och omständigt :-/ Har ju läst om det tidigare men då har det ju inte känts lika personligt.
  • Iskristall
    Lantlollan skrev 2015-07-09 10:35:40 följande:

Omständligt är det... :/ Framför allt är det jobbigt att planera in med jobbet, men det beror ju såklart på vad man jobbar med.

Jag antar att jag måste berätta för chefen om man ska springa iväg på alla besök. De kommer helt klart börja undra annars. Men helst vill jag inte berätta på jobbet :-/
  • Iskristall

Jag tror absolut att jag kommer få fullt stöd på jobbet också såklart. Men det jobbiga är ju att vet och kanske kommer undra hur det går osv. Hur har du känt det med det Lantlollan?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?