Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ja, hur går det Dahlin79?

Håller tummarna för er Daisy80!

• Iskristall
    dalin79 skrev 2015-07-31 19:30:34 följande:

Hej!

Då håller vi timmarna Daisy!

Det går bra än så länge. Ingen blödning och brösten spänner. Läkaren ringde om hcg och från mån till tors hade det gått från 1345 till över 3000 så hon var nöjd. Har tid för VUL på mån.

Så jag är försiktigt optimistisk.

Ja, men vad bra! Jag håller tummarna för dig med att det fortsätter lika fint!
  • Iskristall

Hej tjejer!

Åh så tråkigt med mensen FruA78! Så jäkla jobbigt att det ska vara så svårt för vissa!

Dahlin79: Grattis! Det är så roligt för er! Längtar till att få uppleva UL och få se att jag är gravid.

Själv fick jag positiv äl-sticka igår! Så jag hoppas det vill ta sig nu.

• Iskristall
    dalin79 skrev 2015-08-20 15:09:01 följande:

Iskristall: Hur har det gått för dig?

Positiv äl-sticka förra torsdagen, äl utsatt av FF till förra fredagen. Äl+6 idag. Väntan är vad som händer här hos mig

Hur går det för dig då?
  • Iskristall
    dalin79 skrev 2015-08-20 15:45:48 följande:

Lite nervöst nu då?! Den väntan är ju mer mysig och spännande än väntan från mens till ÄL helt klart!

Mår ju bara riktigt dåligt just nu...bläää. Men hoppas det snart ska ge med sig.

KUB i mitten av september så känns långt bort innan vi får se något.

Vet du, har man gjort den svängen med väntan mellan äl och bim i 2 år är man inte så nervös längre haha Jag känner mig mest uppgiven och tror väl inte på att det kommer ta sig även om man hoppas längst in. Vi står i kö till ivf i vinter. Har nog större förhoppningar om att det är på det viset vi får vår bebis

Jobbigt att du mår dåligt. Hoppas du mår bättre snart. Nervös inför kub? När är bf beräknad?
  • Iskristall
    dalin79 skrev 2015-08-20 17:15:22 följande:

Nä men man vill ju att den tiden mellan mens och ÄL ska gå fort...går ju så sakta tyckte iaf jag.

BF är slutet mars-början april. Nja vet ej vad jag känner inför KUB, man har varit med om så mycket nu så man tar en dag i taget. Vi har en tid för IVF i slutet av sept som jag aj avbokat än....Undra om man kan lägga det vilande för än vågar man ju ej hoppas att det ska gå vägen...

Skönt att ni vet att hjälpen finns framöver nu då. Det gör ju att man kan koppla av lite mer.

Det där har jag också funderat på. Man vill ju inte avboka sin ivf plats i kön för tidigt. Mycket kan ju hända om man har otur. Jag tror man kan ställa sig vilande, tyckte mig läsa mig till det i mina papper jag fick hemskickat.

Jag tycker tiden rusar fram. Just til ivf känns länge, men dessa veckor tycker jag går fort. Jag tycker tiden innan äl i så fall känns längre. Men det beror väl på att jag inte vet om äl tänker komma dag 16 eller dag 27, vilket har hänt väntan där kan bli lång.
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-08-23 13:34:31 följande:

Vad härligt för er som är gravida, önskar er all lycka och att allt går som planerat, och det tror jag det kommer göra :) själv har jag faktiskt slappnat av lite mer på sista tiden, och nu närmar sig bim men jag vet inte exakt vilken dag, för jag tog inga äl-stickor sist. Tänkte att det får bli som det blir. Orkar liksom inte bli ledsen och knäckt varje månad vid bim, så nu fokuserar jag helt på början av nästa år då vi har "tillåtelse" att dra igång ivf. Sen kan det ju bli väntetid för det (vet ju att ni väntar ca 6 mån Iskristall), men jag försöker slappna av i att vi faktiskt KOMMER få hjälp framöver. Känns skönt och jag försöker leva mitt liv och må så bra som möjligt undertiden. Kram till er alla!

Låter skönt och bra att du kan slappna av!

Ja, hjälp kommer vi ju få om vi behöver. Man kan ju åberopa vårdgarantin och förkorta sin väntetid. Vi har valt att inte åberopa den pga av olika anledningar. Men vi ser också fram emot årsskiftet och start med ivf Jag försöker också ta det lugnt. Fast vet att min bim är runt fredag.
  • Iskristall

Åh vad skönt att vi har hjälp att se fram emot tjejer!

FruA78: Vart bor ni? Om ej sthlm, vet du hur lång väntetid det är hos er?

• Iskristall
    FruA78 skrev 2015-08-23 17:31:47 följande:

Iskristall: Bor också i Sthlm :)

Ja det är tur att det finns hjälp att få.

Vi kanske ses på nån av ivf klinikerna framöver då hihi
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?