Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ankissen skrev 2015-12-13 16:55:48 följande:

Jag har bara tempat sen i somras och varit gravid under den tiden med så det blir inte så många cykler. Därför dyker det ofta upp funderingar fortfarande när jag ska tolka mina grafer. Desto bättre har jag tydliga äl flytningar så jag får gå på dem. :D

Kommer inte ihåg just i skrivande stund om jag sett dig i tempar-trådar. Använder du dig av Fertilityfriend eller liknande. Jag kör i FF.
  • Iskristall

God Jul på er tjejer! Hoppas ni får en fin jul!

Hur går det för er?

Jag är inte gravid. Och vi får börja om med sprutor och allt i nästa år då även vårt lilla embryo som var på odling inte kunde frysas

Kram

• Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-24 17:25:01 följande:

Nej vad tråkigt. Så skulle det inte gå :( Håller tummarna för er nästa gång.

Jag har haft en massa molvärk och känner mig yr. Tagit test sedan söndags för att se om sprutan gått ur, det hade den inte. Igår testade jag då var det 13 dagar efter sprutan och testet var lika starkt som dagen innan och det som har minskat mycket inom ett dygn. Blev brydd och tog även ett cb som visade mycket starkare än testlagret nya test. Idag vågade jag inte testa för tänk om det skulle vara minus idag. Får se om jag vågar testa imorgon.

God jul på er alla!

Gravtest?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-24 22:42:55 följande:

Ja gravtest, sorry var lite otydlig ;)

Men åh! Du är gravid?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 10:25:59 följande:

Jag är inte gravid :( Testet var negativt idag. Känns verkligen skit, nu vet vi inte vad som nästa steg är. Har gjort tre inseminationer och 4 ägg sammanlagt och inget har blivit befruktat. Det har gått ett år sedan jag sist var gravid och över två år som vi har försökt.

Ska på återbesök till kliniken i januari får se om de ställer oss i ivf- kön eller om vi måste vänta ett år till. Ställer in mig på att de ställer oss i kön annars kommer vi betala själva för vi väntar inte ytterligare ett år. Skönt att slippa hormoner nu och läkarbesök ett tag framöver. Ska passa på att träna och göra roliga saker under tiden tills det är dags att börja om igen.

Stor kram och jag håller tummarna för ert nästa försök. Kram

Åh nej trist FruA78

Jag fick negativt test och mens på riktigt idag också.

Ni bör få bli satta i ivf-kö nu! Inte ska ni behöva vänta längre! När remiss och allt är klart, ring vårdgarantikansliet och använd er av vårdgarantin. Ni ska inte behöva vänta längre än 3 månader på ivf om ni har långa köer till ivf där ni bor.

Jag håller tummarna för oss att 2016 är året för oss!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 15:55:03 följande:

Tack så mycket! Vad trist, när kan ni börja om igen?

Tack för tipset jag har hört om vårdgarantin men ej satt mig in i det än. Trodde vi skulle slippa det här :( Ska man ringa på en gång när remissen är mottagen? Hur länge fick ni vänta? Bor inte ni också Stockholm? Har för mig det.

Jag hoppas vi kan köra nästa omgång vid nästa mens jan/feb. Men det beror lite på min sambo som väntar på en operation. Annars blir det väl feb/mars.

Ja ring direkt när allt är klart i er utredning och remissen är iväg. Vi fick papper hemskickat som skulle fyllas i när vi blev ställda i landstingskön, de ska ni besvara först också innan ni ringer. Men de papprena kom fort. Ni får ju besked om hur lång väntetiden är, för oss var det 7-9 månader. Vi ringde och blev flyttade till ivf-kliniken st göran. Där fick vi första tid inom ca 4-6 veckor. Men jag ringde dem och frågade efter återbudstider och fick tid ännu fortare Så jag kan absolut rekomendera vårdgarantin!

Ja, vi bor också i stockholm. Jag kommer inte ihåg att det var några fler mätningar än vikt, längd och blodprover, vul och äggledarspolning.

Hoppas mina svar kan vara till hjälp!
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-25 22:40:14 följande:

Tack så mycket för svar. Det var en stor hjälp, nu vet jag hur jag ska gå tillväga med vårdgarantin :) Utredningen är helt klar, tog blodprover för hiv m.m inför inseminationen men de kanske vill ta nytt prov igen. Längtar tills januari nu.

Uppdaterad gärna när ni sätter igång igen. Kram

På papprena från landstingskön får du med information om telefonnummer osv till vårdgarantikansliet. Så det är smidigt.

Jag förstår att du längtar till januari, jag längtar till vårt nästa försök också samtidigt som jag är rädd att vi aldrig ska lyckas. Ska uppdatera när vi sätter igång igen. Detsamma gäller dig, uppdatera när ni sätter igång. Ska bli kul att följa er!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-12-26 00:19:31 följande:

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

Å förstår att ni började hoppas om mensen var sen. Trist att det inte vart nåt. Håller tummarna för denna äl. Vad bra att ni ringt och blivit ställda i kö, så att ni känner att det börjar hända nåt!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2015-12-26 03:24:57 följande:

Kära tjejer,

I min drömvärld skulle vi alla redan vara gravida. Men så ser dessvärre inte verkligheten ut. :(

Så ledsen för er ivf:ares skull. Jag trodde verkligen att det var er tur nu. (Tror fortfarande på nästa försök).

Idag kom min mens smygande och jag känner att jag börjar ledsna på det här. Känner mig gammal och uttjänad. Hoppas så att det kan komma att ta sig men jag har en riktig dipp nu angående hoppet.

Men... Ett nytt år... Nya tag... Kanske det kan funka ändå... Men det känns ändå som att alla "gamlingar" därute blir gravida utom vi. :/

Ledsen för min negativitet, men jag tycker att alla vi fina förtjänar en liten skrutt. :)

Heja oss iaf. Skam den som ger sig. Vi får se till att peppa varandra.

Jag är rädd för att jag också är för gammal, förbannar mitt läge litegrann. Varför kunde inte jag hittat mannen i mitt liv några år tidigare, så jag kunde ha fått starta tidigare med bebisverkstad. Nu läser man trådar här där folk inte förstår alls varför man ens försöker skaffa barn som snart 39 åring. Och att man ens skulle få betald ivf-hjälp, verkar vissa tycka är ren dumhet.

Tack för tummarna, mina hålls för dig!
  • Iskristall

Välkommen Cesso, Millissons och JennieJ!

Klart ni får hänga på. Nu när vi blir lite fler igen kanske tråden blir lite mer aktiv

Cesso, jag har inga barn sen tidigare, tyvärr. Har längtat väldigt länge, iallafall minst 10år, men det är inte förens nu jag funnit mannen i mitt liv som jag vill skaffa barn med.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?