• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Härligt! Tänk att för en gångs skull "längta" efter mens... fantastiskt :) nu jäklar!!

Soliga hälsningar från gran canaria :)

Iskristall skrev 2016-01-24 08:52:30 följande:

Jag hämtade ut alla mina sprutor och vaggisar inför nästa försök igår. Så nu är jag redo när mensen dyker upp!

• daisy80

Håll oss uppdaterade när mensen kommer!

Det är ca 23-24 grader tror jag.. Har ingen termometer :) men varmt o skönt och har badat i havet idag :) det blir ju en del paraplydrinkar och annat men just nu orkar jag inte tänka på annat än att bara ha semester från allt! Så bara att njuta på :)

Iskristall skrev 2016-01-26 06:16:11 följande:

Ja, faktiskt!

Hoppas ni har det sådär jätteskönt på er semester! Vad har ni för temperaturer?

• daisy80

Haha, skrattar när jag hör om "tvångssexet", tror vi är många som känner igen oss i det där. Vissa dagar i månaden så bara måste man ju, vare sig man vill eller inte

Jag njuter för er alla här på gran canaria! Känns så lätt att leva här nere och man ägnar inte tiden åt detta ständiga väntande, utan lever i nuet, vilket är väldigt skönt..

Iskristall, vad spännande, nu börjar du alltså behandlingen! Så vad är steg ett? Sprutor nu fram till äl eller?

Soliga kramar!

• daisy80

Ok, skönt att det är igång nu igen! Nu är det eran tur!! Du måste berätta sen när du varit på vul. Spännande att följa :)

Iskristall skrev 2016-01-29 21:41:35 följande:

Steg ett: En spruta i kväll med FSH som ska stimulerar äggstockarna att mogna fram fler ägg. Den räcker i 7dagar, långverkande. Sen på tisdag lägger jag till en annan spruta som förhindrar förtidig äl. Sen är det vul, och sen får man se vad som händer fram till äggplock. Kan bli mer sprutor.

Kram

• daisy80

Vad segt att remissen ska ta sån tid :( här i Örebro län behövs ingen remiss alls, det var bara att lyfta luren så stod vi i kön. (Efter att ha gjort utredningen alltså, och därefter försökt på egen hand ett halvår till)

Men oavsett vad man väntar på så väntar vi alla på något, och jag hoppas verkligen de ska vara snabba med den där remissen!! Själv väntar jag otåligt på att få ivf-kallelsen, blir troligen i mars nångång. Tidigare om vi har tur.

Har bim fre-lör så mensen kan man ju vänta på oxå, inte lika kul... Kram

FruA78 skrev 2016-02-02 12:13:14 följande:

Ja hoppas på det bästa för er nu.

Ingen fara det är svårt att hålla koll på alla :)

Vi har gjort klart våra tre inseminationsförsök. Ivf-remissen skickades för två veckor sedan och i fredags fick jag ett brev från Huddinge reproduktionsmedicin att det är 4-6 veckors väntetid för att en läkare ska godkänna remissen. Så sammanlagt tar det ca två månader från remissen skickades för att få svar :( Kan ju inte nyttja vårdgarantin innan jag får svar på remissen.

• daisy80

Tjohoo vad bra! :) Kunde de se hur många äggblåsor som var på gång?

Skönt att allt är igång igen!!

Iskristall skrev 2016-02-04 08:59:44 följande:

Uppdateting från mig. Varit på vul. Det blir äggplock för mig på måndag Nu är allt verkligen på rull igen!

• daisy80
    Iskristall skrev 2016-02-04 17:06:06 följande:
    Tack, tack!
    daisy80 skrev 2016-02-04 16:04:28 följande:

Tjohoo vad bra! :) Kunde de se hur många äggblåsor som var på gång?

Skönt att allt är igång igen!!

Ja, läkaren mäter ju och räknar alla äggblåsor. Men jag har tydligen inte riktigt tagit in den informationen haha vet bara att det var fler på gång än "bara" 4 äggblåsor som det var sist. Så det känns bättre.
    En äggblåsa var stor, så den trodde hon vi skulle förlora alltså att den spricker innan ÄP. Men sen var det då istället 2st lite mindre än de andra som är i bra storlek som hon tror på kommer växa till sig i stället då. Jag ska fortsätta att ta sprutor i 2 kvällar till innan jag tar en ägglossningsspruta på lördag kväll.

Hade inte sambon med mig idag på detta vul annars hade ju han fått vara mitt extra minne istället
    Så skönt att det är fler än förra gången! förstår det är mycket info att ta till sig :) men det viktigaste har du säkert uppfattat iaf ;) spännande, håller alla tummar!!

Här har mensen börjat så smått, känner mig så sjukt TRÖTT och förbaskad på att det inte bara kan funka nångång. Så idag är det en gråt-och deppdag. Försöker tänka positivt att hjälpen är på väg, men det känns alltid för långt bort.. 
  • daisy80

10 ägg, grattis! Allt verkar ju gå som smort denna gången :) återföring onsdag eller?

Iskristall skrev 2016-02-08 11:45:30 följande:

Tack! Gick bättre idag! 10 st ägg fick de ut mot bara 4 st förra gången Nu jäklar, hoppas vi på fortsatta bättre resultat som nån blastocyst till frysen och ett plus på stickan!

Har du fått äl, som du väntade på siste jag läste?

• daisy80

Härligt, åå så spännande! Vet du om det är olika med hur "gamla" embryon som sätts tillbaka? Är det så att om det är några som växer fint så kan man vänta lite och få ett femdagars istället? Eller är det olika rutiner på olika ställen bara tro?

Och blir du förresten sjukskriven efter ÄP? Läste nånstans att man blir sjukskriven två dagar efter.. Men kanske oxå är olika!

Kram

Iskristall skrev 2016-02-08 15:07:28 följande:

Japp återföring på onsdag om allt går som det ska med befruktning och delning

• daisy80

Hur gick det idag med ET?? Nyfiken! Hoppas allt gick bra! Några till frysen?

Jo det var efter ÄP jag menade, om man blev sjukskriven eller ej?

Kram

Iskristall skrev 2016-02-09 12:43:11 följande:

På min klinik sa de att de sätter tillbaka 2 dagars som färskförsök. Och det är det datum jag fått info om om min återföring. Sen om man har ägg att odla vidare och frysa så blir de blastocyster innan frysning alltså 5 dagars. Men det verkar vara olika på olika kliniker, vissa verkar alltid sätta tillbaka 5 dagars om såna finns.

Men samtidigt har jag fått en lapp med mig hem där det står att de kan komma och ändra återföringsdag om så behövs, så inget verkar vara skrivet i sten.

Nope jag blir inte sjukskriven efter återföring, men jag tar ledigt resten av den eftermiddagen iallafall. Men dagen efter är det jobb som gäller igen. Kliniken säger att man kan återgå till jobb direkt efter återföringen.

Kram

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?