• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hur har det gått, dopsid1? Kom mensen som du trodde?

Jag är förvirrad. Fick klara ÄL-flytningar igår eftermiddag, flera cm broar. Idag är de borta och testerna visar fortfarande bara svagt streck. Brukar ha flytningarna i flera dagar, vad är detta? Kan det ha med Apiforce att göra? Du hade väl något liknande, mysmia79?

• joss82
    dopsid1 skrev 2014-08-28 14:46:04 följande:

Tack tjejer, japp det var mens och just nu vill jag bara tjuta. Men är på jobbet och försöker spela normal. Skönt att man kan skriva av sig här iaf.

så tråkigt, dopsid1! ibland känns det verkligen helt sjukt att gå runt bland folk när allt detta är på gång och knappt någon vet något om det!
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-08-28 20:53:30 följande:

Jag hoppar in här också. Är 34 år och försöker bli gravid för första gången. Fick fullt utslag på CB äl-sticka i tisdags (dag 11 i cykeln) vilket förvånade mig eftersom det var mycket tidigare än jag väntade mig, jag trodde jag skulle ha äl på lördag.. Förra månaden fick jag inget utslag alls, tror att kroppen hoppade över ägglossningen då. Lycka till alla som vill plussa!

välkommen och lycka till!
  • joss82

Nya tag nästa månad, Lulita!

Jag är på äl+3 idag, fick utslag jättesent den här månaden så cykeln blir typ 41 dagar :(. Håller tummarna för att det ändå lossnade ett fint ägg och att det blev en befruktning. Gynbesök om ett par veckor annars, känns bra.

• joss82
    FruA78 skrev 2014-09-10 08:26:08 följande:

Välkomna kastrull och daisy80!

Åh vad tråkigt Lulita och dropside får hoppas på nästa månad. Den här månaden är jag inte så hoppfull att det kommer funka fick min ägglossning fem dagar senare och mest troligt missat att pricka in Äl då jag fick UVI i samband med Äl. Så himla surt. Väntar Bim ca den 20/9.

Jag är också nyfiken hur det går för er andra?

Då har vi samma BIM! Håller tummarna för oss.
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-09-10 16:56:23 följande:

Jag väntar med spänning nu, brukar ha en cykel på 26-30 dagar. Förra cykeln testade jag med äl stickor för första gången, fick då inget utslag alls, verkar som att det hoppade över. Senaste äl testade jag och fick fullt utslag redan dag 11 i cykeln...mycket tidigare än jag trott. Så nu undrar jag om jag alltid har ganska tidig äl, eller om detta var undantagsfall?? Det är nu 15 dagar sedan. Förut har jag ibland känt av äl tydligt och då fått mens efter 14 dagar. Men ska jag gå efter min 28-dagarscykel så är bim runt lördag... Vet varken ut eller in :) *hoppashoppas*

Du ska nog räkna efter vilken dag i cykeln du haft äl. Låter ju lovande att det är 15 dagar sen! Eller förresten, är det 15 dagar du fick utslag? I så fall hade du nog äl för 13 eller 14 dagar sen. Hoppas!
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-09-10 18:07:31 följande:
    Tack! ja det är 15 dagar sedan jag fick utslag, jag använde CB:s med dubbel hormonindikator.. Någon mer som använt den? Grejen är att jag fick 0 på dag 10 och alltså fullt utslag på dag 11, det "hoppade över" den blinkande gubben. Men det kanske ändå är så att fullt utslag fortfarande sker någon dag innan själva äl?
    Som jag fått lära mig är äl 12-36 timmar efter sista positiva testet, men det verkar vara lite olika bud på det där. Fortfarande ingen mens?
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-12 12:33:49 följande:

Hej!
    Har BIM den 21/9 men redan nu känns typ "mensvärk" och känslan av att vara gravid finns där. Vill inte hoppas för mycket och bli ledsen sen - men visst vill man tro att denna gång kanske det kommer bli ett plus och ingen mens som ska komma. Fler som känner som jag?

Kram och trevlig helg!

Känner precis likadant! BIM 20/9 och känner molvärk till och från och idag tyckte jag att bröstvårtorna känts ovanligt ömma, nästan som såriga. Sjukt uppsvälld mage, ser verkligen gravid ut. Samtidigt har jag en känsla av att det inte alls kommer funka och att det är fel på någon av oss. Mycket tankar alltså!
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-12 13:27:10 följande:
    Ledsen att höra att du samtidigt tror att något kan vara knas. Jag blev gravid i januari och fick missafall i slutet av mars så varje månad har varit en väntan på ett nytt plus. Men oron för att något ska hända under första månaderna finns självklart där. Hur långt har ni kommit på kvinnokliniken? Har ni testat er båda osv?

Jag känner mig inte så mycket större, men magen har spökat ett tag nu och det känns lite märkligt. Vi får hålla tummarna och hålla ut ett tag till innan det är dags att testa. :)

Vi är inte inskrivna på kvinnokliniken och har inte gjort några tester eller undersökningar. Men jag har en tid till gynekolog i slutet av september för att kolla upp om allt är ok med mig.
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-09-11 14:00:09 följande:

Okej, ja det är väl bara att vänta :) fortfarande ingen mens!

Hur går det för dig? Testat än?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?