• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Känner mig mest ledsen och uppgiven just nu. ÄL+10 idag och fick nyss en blodblandad flytning. Suck... Dels kommer mensen överhuvudtaget och dels kommer den tidigare än den brukar (kommer oftast på ÄL+12). Fan.. Och jag som nästan börjat tro att det tagit sig den här månaden...

• joss82
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-16 13:57:59 följande:

Joss82: kan det inte vara en nidblödning då?

Brukar inte de komma tidigare? Men visst, det händer ju här att folk har småblödningar som sen inte blir något mer och så är de gravida ändå. Men det känns som att hoppat minskade rejält.
  • joss82
    daisy80 skrev 2014-09-17 19:58:50 följande:

Jo i fredags kom mensen... Typ 16 dagar efter äl. Nya försök nästa vecka!

Trist!! Håller tummarna för nästa försök!
  • joss82
    FruA78 skrev 2014-09-17 20:17:05 följande:

Hur går det för dig joss82? Har du testat?

Jag trodde också att jag hade fått min mens idag 4 dagar för tidigt men det var bara blodblandad flytning. Har avtagit nu och jag brukar aldrig ha det innan mens. Kanske nidblödning? Så jag tog ett test idag efter jobbet och tyckte att det var ett svagt streck hade bara hållet mig i två timmar. Nu är jag så nervös att det var ett spökstreck. Har aldrig under dessa 11 månader sett 2 streck. Jag har inga andra symtom.

Åh, vad spännande! Hoppas, hoppas det var ett tidigt plus! När ska du ta ett nytt test? I morgon?

Min blödning stannade också av, har inte kommit mer än någon droppe idag. Räknar fortfarande med att mensen kommer i morgon som den brukar men har ändå börjat hoppas lite att den inte gör det. Tar nog ett test på fredag om inte mensen har kommit då.
  • joss82
    FruA78 skrev 2014-09-17 21:45:00 följande:

Ja jag hoppas men det känns som det är lite för bra för att vara sant. Jag hoppas att vi får ett fint plus på fredag både du och jag :) Kommer nog inte kunna hålla mig tills fredag kommer nog testa imorgon bitti igen.

Testat? Hur gick det?
  • joss82
    Bebislängt skrev 2014-09-17 21:42:05 följande:

Hej! Jag tittar fortfarande in här ibland och håller tummarna för alla. Tänkte bara säga att jag fick en liten, liten blödning ett par dagar innan mens när jag hade blivit gravid. Så jag tror att det är ett gott tecken :)

Fortsatt lycka!

Tack för pepp! Än lever hoppet...
  • joss82

Och där kom mer blod. Det är nog kört den här gången. Blir så ledsen...

• joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-19 06:13:49 följande:

God morgon!

Ni vet den där känslan om att man är gravid och att det faktiskt inte alltid tar ett visst antal veckor innan man får symptom... Jag hade känslan i kroppen redan vid ägglossningen att det funkade denna gång och sen kom konstig mensvärken som typ hållit i sig i ca 2 veckor... Imorse testade jag även om det är 2 dgr före bim. Det var två streck! Jag är gravid! Så sluta inte tro på er intuition tjejer! Lycka till ni andra som väntar på det positiva beskedet. Helt plötsligt så är det bara där... :) Stor kram!

Åh, grattis!!! Hur länge har ni försökt? Är det första?
  • joss82
    Nrk79 skrev 2014-09-19 09:55:42 följande:
    Jag fick missfallet i slutet av mars och blödde kopiöst hela april. Efter det har vi försökt och varje månad har varit en ledsam när mensen kommit. Grejen är den att jag under hela mitt liv fått veta från gynekologer att jag har svårt att få barn pga. cystor. Mitt ex. och jag försökte, men inget barn då... så när jag blev gravid i början av året så var det sådan härlig känsla, som sedan blev en ren katastrof när jag fick missfallet. Jag trodde att jag aldrig kommer att gå igenom en hel graviditet om jag väl lyckas bli gravid. Nu blev det ett plus och jag håller tummarna att inget händer under närmsta två månaderna, och att det går bra hela vägen. Vet att väntan är så otroligt jobbigt och att tankarna alltid finns där på var man är i månaden, hur mycket sex man har, om något kanske tog och så väntan på mens eller förhoppningen att den inte kommer alls. Jag håller tummarna för er som väntar!  
    Extra grattis i så fall, tycker alltid att de som fått kämpa för det på något sätt är mer värda sina plus! Håller alla tummar för att det går bra den här gången.
  • joss82
    FruA78 skrev 2014-09-20 11:26:05 följande:

Tack alla! Det konstiga är att jag inte har några symptom förutom svidande bröstvårtor. Nu håller jag tummarna att den lilla stannar och att ni också snart får plus.

Stort grattis! Så roligt med lite plus i tråden nu!
  • joss82

jag är troligtvis på ÄL+4 men min cykel har varit väldigt konstig den här gången så jag vet inte. Testerna verkade det vara fel på och tempen stiger inte heller som den borde. Känner mig uppgiven för tillfället...

• joss82

Välkomna tillbaka alla ni som varit borta ett tag!! Förstår att man kan behöva ett uppehåll. Här kom mensen oönskat för sjätte gången idag och jag känner mig rätt uppgiven :(.

• joss82
    Asali79 skrev 2014-11-06 13:45:42 följande:

Det känns som att jag känner igen det ni beskriver Sunshine1979 och Dalin79. Jag har ju två barn men har aldrig haft missfall. Så det borde gå vägen för er. Hoppas hoppas!
    Själv hade jag äl förra fredagen, dvs för 7 dagar sen. Jag är helt precis som vanligt i hela kroppen. Igår kväll blev det dock en blöt fläck på linnet vid högra bröstvårtan, stor som en 50-öring. Förra månaden trodde jag det var ett tecken, då jag inte haft så sedan jag ammade för 6 år sedan.. Nu vet jag inte, men jag är förmodligen skengravid igen... :) 
    Kram till er, och fortsät prata högt. Det är nog bara nyttigt..

Då hade vi ÄL samtidigt! Jag tycker inte jag känner någonting alls förutom att brösten växer. Brukar hitta en massa symtom men inte den här gången. Känner mig inte särskilt hoppfull heller...
  • joss82
    dalin79 skrev 2015-03-23 13:19:15 följande:

Kunde inte hålla mi så tog ett CB....

Grattis!!! Hur länge har ni försökt? Vi väntar på IVF nu men kan ju inte låta bli att hoppas att det skulle kunna ta sig ändå. Första barnet?
  • joss82
    dalin79 skrev 2015-03-23 13:27:51 följande:
    Tack! Vi blev gravida i sept 2014 men fick ett x som behandlades med Methotrexate i nov. . Har även spolat äggledarna för ca 3 v sedan och tagit blodprov (AMH tror jag det hette) för att kolla hormonnivåerna då läkaren tyckte jag hade få äggblåsor. Väntar på det svaret och sedan var det dags för IVF-planering.
    Detta var första försöket efter Methotrexate-behandlingen. Man måste ju vänta 3 månader. Tog sig snabbt!

Hur ser det ut för er? Första barnet? Försökt länge?
    Ja första barnet, har försökt ett år nu. Men jag har dålig ägglossning och sambon har dåliga spermier så chansen att vi ska lyckas på egen hand är nog rätt liten. Väntar på IVF.
  • joss82
    dalin79 skrev 2015-03-27 09:35:17 följande:

Akuten igår pga ont och att brösten sjunkt ihop. De såg fostervävnad på väg ut och nu har MF satt igång.

Så X i nov -14 och MF mars -15.

Dessutom dålig äggreserv...känns sådär.

Kram till er alla!

Nej, vad tråkigt!! Det var ju inte så det skulle sluta :(. Hoppas ni blir gravida igen eller får hjälp med IVF snart.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?