• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

Härligt Daisy att det redan har gått en månad för er, inte så långt kvar nu.

• FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-18 20:30:12 följande:
    75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.
    Läkaren menade tre kompletta försök, inte tre insättningar. 75% låter ju jättebra nu får vi hoppas att vi alla här i tråden tillhör dessa 75% ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-01-18 23:13:55 följande:

Åå grattis till ivf-remissen! Vad jätteskönt för er!

Tack så mycket :) Det känns skönt. Nu väntar jag på besked att den he blivit mottagen och accepterad. Kunde dröja ca 1-1,5 månad innan de på Huddinge besvarar remissen. Åh denna eviga väntan :( Är så nyfiken på vilken klinik det blir om vi använder oss av vårdgarantin.
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-28 11:22:53 följande:

Idag startade mensen! I morgon börjar min ivf-behandling nummer 2, så spännande!

Vad spännande. Håller tummarna för er nu!

Själv har vi fått influensan här hemma och alla är riktigt dåliga.

Fick svar igår från Karolinska att de har mottagit vår remiss men att handläggningstiden är ca 4-6 veckor så sammanlagt kan kan det nästan ta två månader från och med att remissen skickades innan vi får svar. Det känns inte bra alls, jobbigt att inte veta om remissen kommer att bli godkänd eller vilken klinik det blir. Känns som det är lång kö nu och att det kan bli vart som helst i landet.
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-01-27 00:04:46 följande:

Håll oss uppdaterade när mensen kommer!

Det är ca 23-24 grader tror jag.. Har ingen termometer :) men varmt o skönt och har badat i havet idag :) det blir ju en del paraplydrinkar och annat men just nu orkar jag inte tänka på annat än att bara ha semester från allt! Så bara att njuta på :)

Vad härligt med solsemester. Vilken bra uppladdning inför ivf.
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-27 19:49:50 följande:

Ok. Då är jag med. :) Mitt minne är sämst. :/

Ja, då får vi hoppas att den kommer snart o försvinner igen så ni lyckas nästa månad. :)

Tror jag är mitt i äl men iom att jag inte testar så vet jag ju inte exakt.

Så vi kör på här så ser vi var vi landar. :)

Kram!

Håller tummarna för er ;)
  • FruA78
    Loncelot skrev 2016-01-28 12:06:27 följande:
    Tycker det är konstigt att det ska ta sån jävla tid...hemskt när man inte har nån egen kontroll och är beroende av andras beslut..

Influensa usch det är drygt! Själv har ja en förkyld dotter och en son med brutet ben som är rastlös...otålig att bli gravid..and so on...

Ett ord på allt....LIFE!

Ibland undrar man hur mycket man ska testas i livet...Hehe
    Ja en hel vecka nu med feber. Har legat däckad och har inte orkar äta eller göra nåt. Idag är det första dagen tempen är under under 37.5 :)

Hoppas att dina barn snart mår bra igen. När ska gipset bort?
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-28 12:20:30 följande:

Tack detsamma!

Vad drygt att vänta så länge för er på ett svar. Känns som att väntan är ganska tillräcklig redan. :/

Men vi får hoppas att det blir bra till slut iaf. :)

Tack! Ja det är jobbigt att vänta :(

Hur går det för dig?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-29 21:41:35 följande:
    Steg ett: En spruta i kväll med FSH som ska stimulerar äggstockarna att mogna fram fler ägg. Den räcker i 7dagar, långverkande. Sen på tisdag lägger jag till en annan spruta som förhindrar förtidig äl. Sen är det vul, och sen får man se vad som händer fram till äggplock. Kan bli mer sprutor.

Kram
    Härligt nu är ni på gång igen :) Hoppas så för er.
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-02-02 11:13:39 följande:
    Tack! Jag är nervös på vul som ska göras på torsdag, vill såå ha bättre resultat än förra gången! Tänk om det går åt skogen med de nya medicinerna? :-/
    Förstår att du är nervös. Svårt när man inte har någon kontroll över kroppen. Hoppas och tror att allt kommer se bra ut på torsdag.

Känns det någon skillnad från förra behandlingen?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?