• Asali79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

G R A T T I S Dalin79!!! Gud så roligt! Lycka till nu hela vägen framåt.

Hej Micka, kul att du är med och bidrar här i tråden!

Daisy80 och Iskristall, fortsatt lycka till. När vill vi inte att mensen ska dyka upp?

Jag köpte äl-test och provade i morse. Bara ett sträck utav två så ingen äl ännu. Ska ha på fredag om jag förstår min cykel rätt..

Trevlig vecka på er!

• Asali79

Okej Micka!, och BIM är en förkortning på mensens första dag, visst?
    Tror nog att mensen håller sig borta. Det där urusla humöret är ju ett gott tecken Glad

• Asali79
    Tack Daisy80!!!

Vi tjejer i tråden befinner ju oss alla i olika situationer men med samma längtan. 

Jag har precis som Micka! redan två barn. Två pojkar som är 8 och 6 år. Nu drömmer jag om ett tredje barn, starkare än nånsin. 
    Min man och jag sa i samband med den första födelsen att 3 barn vill vi ha. Sen har åren gått och vi har haft det jättebra, och varit mer än väl nöjda med våra två barn. Allt har fungerat jättebra. 
    Men med åren har min längtan vuxit sig allt starkare medans Tobias känner sig nöjd som det är idag. 
    Det är ett svårt läge tycker jag, pga att vi inte står på samma avsats. Jag vill inte tvinga honom, jag vill inte övertala honom, jag vill bara att han ska vilja lika mycket som jag och att det ska komma naturligt. Jag längtar också efter att vara gravid (vilket Tobias såklart inte förstår på samma sätt) och jag känner att barnen skulle bli underbara storebröder. Fyra personer som kan överösa en liten plutt med kärlek. 
    Tobias säger att han vill försöka men sen blir han trött...el liknande dagen för äl.. Ibland får vi till det, men ändå inte då pluset ju lyser med sin frånvaro..

Min situation känns därmed lite annorlunda än era, men ändå är vi ju i samma sits med vår längtan. 

Puh, jag hade visst ett behov av att skriva av mig. Hoppas ni inte misstycker. 

Okej, jag håller tummarna för ingen mens imorgon (el på fredag), på söndag samt den 3-4/11. 
    Hur mår du Dalin79?
  • Asali79

Tack för läsningen Dalin79! Försök att inte oroa dig och tänka så mycket, utan försök istället att njuta desto mer och bara ta det lugnt. Tiden går så himla fort och det märker man ju oftast inte förrän något senare... Din situation låter urmysig.

Tänk om det kunde vara den 6, 7, 8.. november Daisy80 så att vi får veta nån gång.. Har du låst nåt om flytningarna och färgen? Jag kan inte heller minnas att jag brukar ha sånt.. Heja heja! Håller tummarna så dom nästan krampar Glad

Jag provade äl-test i måndags och igår med resultatet endast ett streck (ska va två).
    Sen provade jag igår eftermiddag och det var det ett tydligt och ett suddigt streck. Kl 23.00 typ (också igår), fick vi till lite lovetime och i morse kl 07.00 hade äl-stickan 2 tydliga streck. Jag hoppas vi får till det ikväll igen... men jag hoppas också att de små liven simmar och överlever här inne i 24 timmar el mer... Tungan ute

• Asali79

Det var många lite mindre skojiga besked att läsa om idag. Usch och fy. Jag trodde verkligen att jag skulle få avge en massa hurra-och grattisrop nu i veckan. Så himla lurad man blir av den här knasiga kvinnokroppen.
    Jag skickar en massa styrkekramar till er i stället Glad

Vi fick ju till det på onsdagen före fredagens äl, och även på torsdagskvällen, så det var bra! Tobias var så himla glad och positiv till att vilja ha barn nummer tre nu (vet inte vem om övertalat el påverkat honom) men jag blev himla glad. 

3oyo, vi går igenom samma tankar. Jag kan också känna att vi ju har det så bra som det är idag (när man tex nu kan åka skidor tillsammans hela familjen, eller när man alltid bara finns där för båda barnen för att man faktiskt räcker till mm mm - och hur ska det bli sen??).
    Sånna känslor blandas dagligen med en längtan att få ge barnen ett syskon, och så tänker man att när i hela världen skulle ett litet liv kunna bli i vägen eller vara till besvär? ALDRIG. Eller hur? Delade tankar hela tiden. Lycka till på vägen!

• Asali79
    Dalin79 - hur har det gått? 
    Daisy80 - kom mensen igång på allvar eller hur blev det sen?
  • Asali79

Håller alla tummar jag kan Dalin79. Hoppas hoppas! 
    Jag har BIM den 13-14/11. Får se vad det blir..

• Asali79

Det känns som att jag känner igen det ni beskriver Sunshine1979 och Dalin79. Jag har ju två barn men har aldrig haft missfall. Så det borde gå vägen för er. Hoppas hoppas!
    Själv hade jag äl förra fredagen, dvs för 7 dagar sen. Jag är helt precis som vanligt i hela kroppen. Igår kväll blev det dock en blöt fläck på linnet vid högra bröstvårtan, stor som en 50-öring. Förra månaden trodde jag det var ett tecken, då jag inte haft så sedan jag ammade för 6 år sedan.. Nu vet jag inte, men jag är förmodligen skengravid igen... :) 
    Kram till er, och fortsät prata högt. Det är nog bara nyttigt..

• Asali79

Åh MrsLowlife, du behöver styrkekramar. Här kommer en S T O R från mig. 
    Din tur kommer, jag lovar. 

• Asali79
    Dalin79, jag hoppas det kommer gå bra för dig. Jag pratade med några kollegor precis, och en tjej sa att hon hade fått missfall i juni och med det rosa flytningar. Hon sa också att bruna flytningar oftast inte betyder nåt negativt. Jag hoppas hon har rätt.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?