Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hur går det för er tjejer?

Jag väntar på Bim som borde vara 2 dec. Så cirkus en vecka kvar och jag ska försöka hålla mig från att testa innan. ;)

Försöker annars leva på som vanligt och det känns faktiskt som att tiden går väldigt fort nu. :)

Lycka till alla!

• Gamlamamman
    Iskristall skrev 2015-11-25 22:18:51 följande:

Spännande! Tummarna hålls! Tror du att du kommer kunna hålla dig från att testa tidigare?

Vi väntar på mens. Trodde den skulle dyka upp idag, men nä. Fast nu har jag fått blodblandade flytningar så jag tror den kommer i morgon bitti. Så då ska vi börja med sprutor på fredag, vårt första ivf försök! Jag vill börja redan igår haha

Har en sticka kvar och ska verligen försöka låta bli att köpa fler än. Haha.

Åh vad spännande att det är så snart för er! Förstår din otålighet. ;)

Men jag tror att det kommer gå vägen för er. Massa tumhållning på det!
  • Gamlamamman
    FruA78 skrev 2015-11-27 17:57:56 följande:

Fick mens idag :( Det var vårt andra inseminationsförsök, känns inte som vi har så stor chans att lyckas på det tredje. Har testdag på julafton så det blir jobbigt om vi inte lyckas nu, men om vi lyckas så blir det det bästa julklappen.

Hur går det för er andra?

Nej! Fy! Jag hoppas verkligen att turen vänder och att det tar sig för er. På själva julafton också. Det vore ju nåt. ;)

Hur funkar det med insemination? Är det samma som Ivf? Förlåt, men jag har ingen koll på alla olika sätt. Och tycker du att jag är för framfusig behöver du inte svara så klart. :)

Jag själv borde ha Bim på tis. Har sen igår brunaktiga flytningar i liten mängd. Minns att jag hade det när jag väntade min äldsta dotter. Men jag försöker att inte läsa in så mycket utan bara leva som vanligt. Men ändå tänker man ju desvärre på det ganska ofta. Kommer testa på bim el senare isf.

All lycka till er!
  • Gamlamamman
    Iskristall skrev 2015-12-02 17:07:51 följande:

Idag var vi på vul. Några äggblåsor på gång. 4 på ena äggstocken samt lite fler fast mindre på andra. Så nu är det planerat äggplock på måndag och införing på onsdag om vi får nåt befruktat ägg som klarar sig. Nu känns det som det går undan En kollega som jag berättat för sa "då kanske du är gravid på julafton?!" öhh jo ja, så skulle det ju faktiskt rent teoristiskt vara...jag själv kan inte tänka att det kan vara så

Helt underbart! Ja tänk att det kan bli så. :)

Jag känner på mig att det kommer att lyckas.

Hejar på er!
  • Gamlamamman
    FruA78 skrev 2015-12-02 17:09:04 följande:

Tack. Du är helt okej att fråga på :) Nej det är inte desamma som ivf. Det är en mildare hormonbehandling med tabletter istället för sprutor eftersom målet inte är att få många äggblåsor utan max 2 st. Har endast fått en äggblåsa vid försöken. På dag ca 9 tas en ägglossningsspruta och sedan blir det insemination två dagar senare. Mannen får lämna spermaprov på morgonen som tvättas och de bästa väljs ut och insemineras flera timmar senare. Skillnaden med ett vanligt samlag är att med insemination så förs spermierna in direkt i livmodern och behöver inte ta sig igenom livmoderhalsen. Så i vanliga fall kanske ca 1000 spermier tar sig till livmodern så har vi haft 35 miljoner spermier efter tvätt :) Och vid ivf så tas äggen ut och befruktningen sker utanför kroppen. Oj vad långt det blev. Hoppas det blev lite tydligare.

Hur har det gått själv? Håller tummarna för er.

Tack för din tydliga förklaring.

Tror jag behöver läsa på lite i dessa ämnen. :)

Jag har fortfarande bruna flytningar sedan ca en vecka eller mer tillbaks. Mensen kommer aldrig riktigt igång. Tog ett test två dagar innan förmodad bim som tyvärr var negativt så jag hyser inga större förhoppningar om att det gått vägen denna gång. Tycker att jag känner av min äl så jag tror vi prickar rätt, men funderar ändå på att börja äl testa för att ha koll. Fast det kanske gör mig mer stressad...

Hoppas allt går vägen för er nu!
  • Gamlamamman

Kära tjejer,

I min drömvärld skulle vi alla redan vara gravida. Men så ser dessvärre inte verkligheten ut. :(

Så ledsen för er ivf:ares skull. Jag trodde verkligen att det var er tur nu. (Tror fortfarande på nästa försök).

Idag kom min mens smygande och jag känner att jag börjar ledsna på det här. Känner mig gammal och uttjänad. Hoppas så att det kan komma att ta sig men jag har en riktig dipp nu angående hoppet.

Men... Ett nytt år... Nya tag... Kanske det kan funka ändå... Men det känns ändå som att alla "gamlingar" därute blir gravida utom vi. :/

Ledsen för min negativitet, men jag tycker att alla vi fina förtjänar en liten skrutt. :)

Heja oss iaf. Skam den som ger sig. Vi får se till att peppa varandra.

• Gamlamamman

God fortsättning allihop och välkommen alla nya!

Vad kul att det är lite drag i tråden. :)

Har varit på landet utan täckning och varit exkluderad från omvärlden ett tag. :)

Tror att jag har äl nu ev. Men det går sådär med försöken. :/

• Gamlamamman
    FruA78 skrev 2016-01-04 17:37:51 följande:

Tack detsamma, god fortsättning.

Här går det segt känns det som, nu när man inte är i behandling längre. Misslyckades med tredje inseminationen och återbesök den 18 januari för ny planering. Är idag på dag äl +8 och ca en vecka kvar till äl. Har inte så stora förhoppningar att lyckas på egen hand men klart vi ska försöka aktivt i väntan på ivf.

Håller tummarna för dig nu.

Ledsen för er skull. :(

Hoppas verkligen att det tar sig för er snart. Skönt iaf att ni är inne i snurran och får nya försök.

Tack för tummarna! De behövs! :)

Håller alla mina för er med!
  • Gamlamamman
    cesso skrev 2016-01-05 18:36:18 följande:

Tog nyss ett test till. Testade ju negativt i förrgår med cb. Idag fick jag hem tester från testlagret. Tog ett test... Det var två streck! Jag är gravid! Har ju mensvärk som tusan så får se om det stannar....

Grattis! :D
  • Gamlamamman

Kul med så många nya! :)

Välkomna!

Jag är 39 och har två tjejer på 13 och 10 år.

Har ny man sedan 6 år och kände direkt vi träffades att jag ville ha barn med honom. Då var han dock inte redo och jag la till sist planerna på hyllan och förlikade mig med tanken på att inte få fler barn.

Men nu, (alldeles för sent enligt mig :) ) så är han redo och jag jag har ställt om mina tankar igen.

Vi är på tredje el fjärde försöket nu. Blev gravid direkt med mina tidigare barn.

Lycka till alla!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?