Inlägg från: Gamlamamman |Visa alla inlägg
  • Gamlamamman

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Caliz skrev 2016-01-07 20:43:18 följande:

Idag känns det inte så kul och ljust...

Idag kom mina ägglossningstester till monitorn.... Hade behövt testa i tis...

Läste på en sida att om man träffar rätt dag med ÄL så är det 10% chans att bli gravid om man är 38 år, dvs det jag fyller i år....

Sorry för neggit inlägg... Antar att det är spökplusset som jag fick för en vecka sen som sitter i:(

Jag vet precis hur du känner...

Jag är fortfarande irriterad på min man som inte verkar ha förstått att det blir väldigt mycket svårare för tjejer vid vår ålder. :/

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt! :)

Lycka till!
  • Gamlamamman
    Iskristall skrev 2016-01-11 22:55:16 följande:

Ja vi väntar på nytt behandlingsmeddelande från ivf-läkaren. Då det inte togs och och vi inte fick nåt embryo till frysen måste vi sätta igång med en ny omgång med sprutor och hela baletten.

Jag håller tummarna för er också! Hur går det för er?

Tråkigt för er att behöva vänta igen. :(

Men ni är iaf en bit på väg. Hoppas det går åt rätt håll snart. Tycker verkligen att ni är värda det!

Går sådär för oss... Med extrem tur kan vi ha lyckats denna månad men jag tror inte det. Lyckades få till det en enda gång runt äl så mina förhoppningar är inte så stora. Men jag orkar inte stressa längre. Blir det så blir det och annars får vi väl strunta i det.

Bim ca 20/1. Men som sagt inte mycket hopp här. :/
  • Gamlamamman
    Iskristall skrev 2016-01-12 11:48:15 följande:

Okej! Men jag håller tummarna för er så hårt jag bara kan ändå! Man vet ju aldrig, en gång kan ju räcka!

Haha! Ja, det kan ju det. Även om det känns som att oddsen är emot en. ;)

Men tack för tummarna!
  • Gamlamamman

Mensen kom några dagar innan den skulle och är nu passerad. :)

Jag har haft en dipp i allt, så har inte varit inne på FL på evigheter (känns det som).

Så som jag trodde blev det ingen bebis. Men det kan ju bli en denna månad. ;)

Tycker att jag redan känner av äggstockarna som vid äl och det är skumt. Borde inte känna av förrän om ca en v.

Åååååå vad jag håller tummarna för er skull! Så bra med experthjälp. Hoppas så att det går vägen denna gång.

Massor som hänt i tråden sen jag kollade sist. Kul!

Välkommen alla nya!

Nu ska jag läsa igenom allt jag missat. :)

Trevlig helg till er alla!

Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:

Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot!

• Gamlamamman

Härligt att höra!

All lycka!

FruA78 skrev 2016-01-18 18:36:30 följande:

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

Härligt Daisy att det redan har gått en månad för er, inte så långt kvar nu.

• Gamlamamman

Grattis till plusset!

Hoppas det sprider sig så vi andra kan komma efter. :)

Kämpa på alla fina tjejer!

Så bra att vi kan ventilera oss för varandra.

• Gamlamamman
    Loncelot skrev 2016-01-24 22:58:19 följande:

Exakt!

Nu är dagen klar med allt!

Min son bröt benet i pulkabacken i torsdags fick vänta i 10timmar på akuten innan han blev gipsad min stackars lilla kille dom kom hem 03:30, men så duktig han ändå var! 5år fyller han snart så snabbt tiden går! Dottern på 4år var så nyfiken ville se gipset dagen efter och storebror blev så arg för han ville vara ifred o sova.. Vem har sagt livet skulle vara lätt..fullt ut testas vi!!!

Men stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart. De brukar ju iaf tycka att det är kul att gå på kryckor i början. :)

Ja, man testas fler än en gång som förälder. Världens svåraste jobb med oviss utgång. :D
  • Gamlamamman

Jag skulle vilja våga mig på att säga grattis! :)

Lycka till!

Caliz skrev 2016-01-25 13:08:57 följande:

Imorse plussade jag på CB monitorn, det va den som infa mig sist om spölplusset. Dvs förra månaden när jag plussa så var jag inte gravid :( Testade med ett vanligt test från apoteket som visa att jag var gravid. Men icke.

Iaf tillbaka till nutiden, som sagt i morse plussade jag och vågade inte tro på det. Hade även ett billigt test från RFSU ni vet dem man kan köpa 8 st för typ 150 kr, såg inget på den, men tror inte att man kan testa tidigare på dem.... Så jag har hållit mig i 6 timmar då de vill ha morgon urin ( svårt ) Gick och köpte 2 tester ett från CB och ett från Predictor early. Båda vissa possitivt... Nu vågar jag fan inte lita på detta då det från RFSU inte visa något.

Jag ska iof inte ha mens förrän på ons och de tester som vissat plus är tester man kan kolla innan BIM. 

Sorry för svamel. Vad tror ni? 

Sen om jag är gravid är jag så sjukt rädd för missfall då jag fick det i nov...

Tankar....snälla <3

• Gamlamamman

Åhhhh vad härligt daisy! Njut lite för oss också. :)

Vad spännande Iskristall! När kan du testa? Hoppas hoppas hoppas på plus för er!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?