• joss82

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Börjar bli smått nervös över att mina äl-tester inte ger utslag. Om jag har äl 14 dagar före mens borde jag haft äl i helgen, men icke. Knappt något alls på testerna, och då har jag testat 2-3 ggr per dag. Hmm.

• joss82

Tack för råd och tips! Testade från dag 10 i cykeln, men brukar ha minst 29 dagar så tycker det borde räcka. Anade ett starkare streck idag, håller tummarna för att det fortsätter bli starkare! Har förstått att många tempar också, kanske provar så småningom. Ska börja med att testa annat märke på stickorna nästa månad.

• joss82

Jag ska också vänta till BIM med att testa. Om jag inte är gravid kommer jag bli besviken och om jag är gravid kommer jag bli livrädd, ha! Inte lätt med så stora grejer...

• joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-13 11:35:43 följande:
    Hihi, känner verkligen igen mig! Vill så gärna ha plus - men kommer bli fullkomligt skräckslagen om jag får det. Det känns både overkligt och skrämmande att tänka att man snart kan vara gravidFörvånad. Har man väl fått barn så går det ju inte att ändra sig, vilket man säkert inte vill heller Flört.

Precis, det måste ju vara det mest oåterkallerliga man kan göra! Det mesta annat brukar man ju kunna ändra och ångra efterhand, men aldrig detta. Huh. Och så helt underbart också, förstås.. Mycket känslor helt enkelt.
  • joss82

Nu händer det grejer här. Har fått världens äl-sekret! Massa gulvitt som går att göra många centimeter långa broar med! Men jag är ju på dag 27 nu och borde få mens snart???! Kan det vara tecken på graviditet? Eller är min äl supersen (har inte märkt av den tydligt under månaden)?

• joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-13 20:31:52 följande:
    Spännande! Hur lång menscykel har du? Är det dags att testa snart?

Jag känner att mina bröst har ökat minst en storlek (har inte gått upp i vikt, så det har inte med ngt sådant att göra). Men jag är osäker på om de kanske brukar bli större varje månad inför mens, har ju inte tänkt på det förut typiskt nog.... Men nu känns det verkligen som att bh:n är för liten, och maken såg det också i morse. Åh, vad det är jobbigt att vänta.
    Min cykel varierar oftast mellan 29-35 dagar. Har bestämt mig för att åtminstone vänta till måndag. Spännande! När tänker du testa?
  • joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-14 06:48:09 följande:
    Jag ska testa på torsdag eller fredag nästa vecka. Känns som en evighet just nu!
    Håller tummarna. Fick ganska starkt utslag på min sista äl-sticka imorse, måste nog köpa lite fler äl-test idag. Blir inte klok på min kropp nu.
  • joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-14 17:58:57 följande:
    Har du provat med ÄL-stickor hela menscykeln?
    Nej, jag slutade när testen blev blanka efter att de gett ganska svagt utslag ett par dagar. Var så sent i cykeln att det kändes omöjligt att få äl senare. Nu har jag haft dessa flytningar i typ fyra dagar. Neg på cb ältest i torsdags och fredags, sen lät jag bli att testa. Ska ta ett gravtest imorrn om ingen mens dyker upp.
  • joss82

Verkar som att mensen är på gång här. Tänkte testa imorse men efter att ha fått en gnutta rödbrunt på pappret igår kväll lät jag bli. Inget mer än, dock. Ett litet hopp finns fortfarande. Test i morgon om inget mer händer.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?