• Tedax

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Nu är det jag som är förvirrad över mina ÄL-test som inte vill ge fullt utslag. Rynkar på näsan I går kväll gav testet nästan fullt utslag, men i morse var testet väldigt svagt och i kväll nästan blankt. Jag som alltid brukar få fullt utslag någon dag i månaden. Men jag kände av ägglossningssmärta i morse och vi lyckades "få till det" i går kväll, så hoppet finns. Flört Nu hoppas jag bara att tempen stiger och bekräftar att jag verkligen haft ÄL denna månad.

• Tedax
    Lantlollan skrev 2014-03-06 17:00:12 följande:
    Missfall. Ledsen. :(
    Nej, så skulle det ju inte bli! Gråter Kram och ta hand om dig!
  • Tedax

Blankt ÄL-test i dag och tempen ligger i samma nivå som de "varmaste" dagarna innan ÄL, får se vad som händer i morgon.

Jag verkar ha förträngt att det tog över ett år och två tidiga missfall innan vi fick sonen och har ställt in mig på att det ska gå så lätt att bli gravid denna gången.Förvånad Kommer förmodligen bli väldigt besviken och ledsen om mensen dyker upp, vilket den förmodligen kommer att göra. Dessutom kommer vi nog att missa nästa ÄL då maken är bortrest i en vecka... Rynkar på näsan

Det känns som alla jobbiga känslor från gravidförsöken sist kommer i kapp nu när vi börjar igen. Men det är väl för tidigt att deppa än...

• Tedax
    Mon Bébé 81: Tack för uppmuntrande ord! {#emotions_dlg.flower} Enligt Fertility Friend hade jag ÄL i tisdags och förhoppningsvis var vi inte för sent ute...
  • Tedax

ÄL+6 och har åkt på magsjuka, som tur en ganska lindrig variant. Någon som vet om det påverkar en eventuell tidig graviditet?
    Tycker att min tempkurva är väldigt lik den jag hade när jag var gravid med sonen, hoppas det är ett bra tecken. Drömmer  

• Tedax
    Bebislängt skrev 2014-03-10 20:28:21 följande:

Håller tummarna! Med tanke på hur mycket folk kräks för att de är gravida så är log inte lite magsjuka nån fara. Se till att du får i dig mycket vätska bara!
    Tack! {#emotions_dlg.flower} Kräktes var och varannan dag när jag var gravid med sonen, inget jag ser framemot vid en ny eventuell graviditet. Tungan ute
  • Tedax
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-11 19:56:38 följande:
    Vet inget om magsjuka och graviditet, men det kan väl knappast vara farligt?
    Låter ju som ett riktigt bra tecken att din tempkurva är lik tidigare graviditets. Vad spännande det börjar bli nu. Hoppas att det är vår tur denna gång! Har du bestämt när du ska testa?
    I dag störtdök tempen en hel grad, men det kan ju vara något tillfälligt med tanke på att jag varit sjuk... Obestämd

Jag trodde lite naivt att det skulle vara lättare att inte älta symptom och liknande till en andra gravidititet, men så fel jag hade. I dag har jag blivit skengravid utan dess like. Skäms Är frisk från magsjukan, men jag har ändå mått illa hela dagen, sådant där illamående som blir bättre av att äta, det drar lite i tjejmagen, reagerar på lukter och har inte kunnat dricka mer än en kopp te. Typiska symptom som jag hade när jag var gravid med sonen. Förmodligen är alltsammans bara efterdyningar av magsjukan och ren inbillning, men jag kan ju inte låta bli att hoppas... Drömmer

Hoppas också på att det har tagit sig för oss alla! Glad Kommer nog börja testa till helgen, det är ju ÄL+11 & +12. Använder progesteronkräm så jag kommer testa fram till BIM för att se hur länge jag ska fortsätta med krämen.

När kommer du börja testa? Spännande att vi har BIM nästan samtidigt, då kan vi vänta ihop för det kommer bli en lååång vecka... Flört
  • Tedax
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-11 20:31:54 följande:
    Hihi, det där med att leta symptom är ju ett kapitel för sig. Jag tycker mig känna att jag har ont i livmodern på ett alldeles ovanligt och specifikt sätt. Som mensvärk, fast ändå inte. Sen glömmer jag bort det ibland och känner ingenting, haha.

Jag tänkte inte testa förrän 21 mars. Maken är bortrest, och vi har bestämt att jag ska testa när han har kommit hem. Möjligtvis fuskar jag och testar redan den 20:e, för han kommer hem på kvällen. En lång väntan kommer det helt klart att bli!Tungan ute
    Beundrar ditt tålamod om du kan vänta med att testa efter BIM. Glad Det fixar inte jag... Flört

Hur går det för er andra som har BIM i dagarna?
  • Tedax

Tack för peppning! {#emotions_dlg.flower}

Tror dock inte på att det har tagit sig denna månad, jag är alldeles för pigg. Brukar bli hysteriskt trött i början på en graviditet (något som jag blev vid båda missfallen och graviditeten med sonen). Kommer naturligtvis ändå att fortsätta testa med dårens envishet... Flört

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?