Mon bébé 81 skrev 2014-03-11 19:56:38 följande:
Vet inget om magsjuka och graviditet, men det kan väl knappast vara farligt?
Låter ju som ett riktigt bra tecken att din tempkurva är lik tidigare graviditets. Vad spännande det börjar bli nu. Hoppas att det är vår tur denna gång! Har du bestämt när du ska testa?
I dag störtdök tempen en hel grad, men det kan ju vara något tillfälligt med tanke på att jag varit sjuk...
Jag trodde lite naivt att det skulle vara lättare att inte älta symptom och liknande till en andra gravidititet, men så fel jag hade. I dag har jag blivit skengravid utan dess like.
Är frisk från magsjukan, men jag har ändå mått illa hela dagen, sådant där illamående som blir bättre av att äta, det drar lite i tjejmagen, reagerar på lukter och har inte kunnat dricka mer än en kopp te. Typiska symptom som jag hade när jag var gravid med sonen. Förmodligen är alltsammans bara efterdyningar av magsjukan och ren inbillning, men jag kan ju inte låta bli att hoppas...
Hoppas också på att det har tagit sig för oss alla!
Kommer nog börja testa till helgen, det är ju ÄL+11 & +12. Använder progesteronkräm så jag kommer testa fram till BIM för att se hur länge jag ska fortsätta med krämen.
När kommer du börja testa? Spännande att vi har BIM nästan samtidigt, då kan vi vänta ihop för det kommer bli en lååång vecka...