Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Vildhallon, hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

• Bebislängt
    L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!

Grattis!! :D
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-01-26 15:15:55 följande:
    Jag är i v 7 (6+5) och imorgon är det VUL.. Jag är lite nervös för det, men det går som det går

Jag har varit rejält förkyld de senaste dagarna och mått riktigt dåligt. Börjar dock pigga på mig nu. Hur går det för dig?

Skönt att få göra VUL så tidigt. Har min inskrivning hos barnmorskan om en månad först. Nu är jag i vecka 6 (5+4) så jag är ganska precis en vecka efter dig. Har dock väldigt sparsamt med symptom än så länge vilket så klart oroar mig :/
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-01-27 14:17:49 följande:
    Nu har vi sett ett litet pickande hjärta!

Hurra, vad roligt! :)
  • Bebislängt
    L1977 skrev 2014-01-27 14:51:45 följande:
    Vildhallon o bebislängt ska ni göra kub lr fostervattensprov?

Kul att du får göra vul så tidigt! Jag har mitt första inskrivningssamtal först i slutet av februari, men hoppas få göra vul då :)

Jag funderar på att eventuellt göra det första men inte fostervattenprovet, men jag har inte bestämt mig än.
  • Bebislängt

Jag är så himla orolig att jag inte har fått i mig tillräckligt med folsyra innan jag fick reda på att jag är gravid. Började med ACO gravid dagen efter jag gjorde testet vilket ju var v 4+3 men nu läser jag att man ska ha tagit dom en månad innan man ens blev gravid. Jag hade ingen aning om det och jag äter inte särskilt mycket grönsaker i vanliga fall :/

• Bebislängt

Men du har rätt. Bara dumt att oroa sig för något man ändå inte kan påverka. Jag ska ge mig själv google-förbud fram till min första barnmorsketid tror jag.

Men det är ju så att det finns då många orosmoment för aldrig tidigare har ju någonting varit så viktigt som det här lilla livet i magen är.

Jag blir ju så klart också ännu mer nojig eftersom jag i princip inte har några symptom.

• Bebislängt
    Lantlollan skrev 2014-01-29 01:03:47 följande:
    Jag testade idag, äl+13, negativt. :(

Hur många dagar innan BIM är det? Inte för att ge falska förhoppningar men jag testade ju negativt fram till BIM +1.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?