Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Håller tummar och tår för dig Lambda!

• Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 10:47:10 följande:
    Ingen mens här ännu så ska smyga iväg till apoteket från jobbet och handla test och testa imorgon på morgonen igen.... Symtomen finns kvar + ett lätt illamående när jag blir för hungrig. Lite nervös för att testa efter mitt negativa på lördagen.

Hoppas du får ett plus Lambda!

Åh vad spännande! När är BIM? Håller tummarna för dig med!
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 12:53:31 följande:
    Lite osäker eftersom det här är första cykeln efter hormonspiral som tog bort mensen nästan helt, så har inte riktigt koll på hur lång menscykel jag har, aldrig haft faktiskt... Räknar jag med 28 dagar var det i fredags, men kan lika gärna ha vart igår. Tack för tummar!

Men vad spännande! Beundrar dig som kan hålla dig från att testa så länge hehe.
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-02-11 12:54:12 följande:
    Välkommen MissErabel!

Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den.

Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

Åh vad roligt! Jag är så glad för din skull! :)
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-12 07:48:56 följande:
    Näe, vet inte vad jag ska tro! Gick upp klockan 6, kissade på stickan, stirrade på den i ett par minuter- inget streck: Äh, jag är väl inte gravid då! tänker jag. Men var är mensen i så fall? När jag går upp en timme senare har det uppenbarat sig ett svagt, men tydligt streck på testen. Så nu undrar jag om jag gav upp för snabbt i arla morgonstund och om strecket kan betyda nåt? Eller kan det uppenbara sig streck om man låter testen ligga länge, nån som vet?

Blir väl till att shoppa ett nytt test om inte mensen uppenbarar sig och skaffa lite mera tålamod! Trodde strecket skulle synas ganska snabbt om man var gravid? Svårt att tro att jag har två barn från förr när jag är så yr!

Det brukar ju tyvärr stå på dem att man ska kolla inom en viss tid annars kan resultatet vara felaktigt. Men köp ett till och testa igen! :)
  • Bebislängt
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
    Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

När vi först började prata om barn för nåt år sen tänkte jag att jag helst ville göra den i april maj eller september där omkring så att jag skulle slippa vara höggravid under sommaren. Men sen när vi väl skulle försöka struntar man väl i sånt.
  • Bebislängt
    L1977 skrev 2014-02-14 12:13:18 följande:
    Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

Åh va kul! Vilken vecka är du i nu?

Jag längtar till på måndag då jag ska till gyn, men det är nervöst också. Hoppas så innerligt att fröt mår bra, att myomet inte har växt och att blodansamlingen är borta. Då lovar jag mig själv att slappna av sen!
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-14 13:10:03 följande:
    Åh, vad härligt!

Jag fattar inte riktigt vad som pågår i min kropp. Är på dag 36 och ingen mens syns till. Graviditetssymtomen fortsätter (ömma bröst, känningar i flickmagen, lätt illamående vid hunger), men testerna visar svagt, svagt streck (spökstreck?) så vågar inte tolka det som ett plus. Skendräktig med sen mens kanske? Kommer den inte i helgen tar jag ett digitalt test i början av nästa vecka! Skulle vara trevligt att ta ett glad vin ikväll, men pga det ljusa strecket vågar jag inte tro helt på neg. Tack för att jag får skriva av mej här! Blir så förbryllad över denna kropp!

Har du gjort flera tester nu? Men om du får svaga streck varje gång så måste du väl vara gravid!?
  • Bebislängt
    L1977 skrev 2014-02-14 15:13:24 följande:
    Hoppas helgen går fort för dig och att det går bra på måndag! Jag är i vecka 6+6. Fick tyvärr ingen bild men det är inte så långt kvar till mkp hoppas jag. Får troligtvis kallelsen under nästa vecka.

Ja, skönt att det är helg åtminstone. Jag fick med mig en bild från gynakuten när jag var där skulle ha varit 7+0 då men eftersom den var så liten så måste jag har varit tidigare 6+4 kanske. Allt som syns på bilden är en liten rund ring. Men eftersom hon inte hittade nåt alls från början är det skönt att ha bildbevis :)

Hur mår du annars? Har du många symptom? Jag har fortfarande inte fått något illamående (är 8+2 nu eller 7+6) så jag hoppas jag slipper det helt.
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-16 06:42:59 följande:
    Här är morgonens test fotat med och utan blixt, ser ni strecket? Fortfarande får jag ett ganska svagt streck, men det lär väl ska betyda  i alla fall!? Jag tror jag får börja tro på att vi, om allt går som det ska, får en femte familjemedlem i oktober! 

Nog är det ett streck alltid. Grattis! Vad roligt! :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?