• dalin79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack alla!

Jag håller lite koll här då och då men lär ju inte ha så mycket att dela med mig själv på ett tag eftersom jag efter denna behandling måste vänta minst 3 månader innan vi försöker igen. Och till att börja med är det ju total avhållsamhet som gäller tills blödningen lagt sig. Så bara att gilla läget och försöka tänka på annat och kanske hitta på något skoj då detta är över för denna gång.

• dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-12 17:43:31 följande:
    Gumman! Detta kanske kan vara ett bra tillfälle att boosta med bra träning och ändra matvanor som gynnar framtiden. Kanske en tid att förbereda kropp och själ på en förhoppningsvis kommande bebis. Bara för att få ut det bästa av en tid som annars gått åt väntande eller? Hoppas på att ni kan komma igång snart igen. Hör av dig när det är dags eller om du behöver skriva av dig under tiden.
    Tack för peppen! Har faktiskt tänkt att så fort jag vet hur detta går och jag slipper op så ska jag börja träna ordentligt. Hade ju planerat att träna och tappa några kg innan graviditeten med så får se detta positivt nu, att jag kommer igång med det ordentligt!

Kram
  • dalin79
    Blåblomman skrev 2014-11-13 13:54:14 följande:

Å spännande Asali79. Håller tummarna!

Jag var och fick spolning idag. Läkaren meddelade att jag har ägglossning om ett par dygn så imorgon skulle vi verkligen se till att mysa. Hon sa att morgondagen var viktigare än vårat slutsamtal på fertilitetskliniken. Håller tummarna att det här blir den månaden det tar sig!

Har också funderat på det där med spolning.
    Hur beslutas om detta?
    Och hur upplevde du det?
  • dalin79

Hej alla!

En liten uppdatering från mig.
    Blev inlagd inatt pga svåra smärtor men fick komma hem vid lunch med stränga order att komma in igen om jag blir dålig.
    De tyckte synd om mig eftersom jag inte kan ta morfin så fick bara Alvedon. Läkaren sa dock att jag kunde kombinera med Ipren. Antar det var för att hcg vänt ner mot 400 igen.
    Så nu sitter jag hemma med sjukt ont i magen och värmekudden för att lindra lite. Kan knappt ta på min mage på vänster sida och klarar ej gå upprätt. Men då puls, blodtryck, blodvärde och infektionsparametrar ligger bra såär det ingen fara utan bara härda ut. Har i alla fall börjat blöda mycket nu och det är inget brunt längre, bara rött. Så allt är väl på väg ut....

Lycka till nu alla med ÄL nu runt helgen och för er som har BIM hoppas jag ni slipper se något då ni går på toan.

Kram till er !!!

• dalin79
    Blåblomman skrev 2014-11-14 18:46:31 följande:
    Å vad jobbigt. Jag vet hur ont det gör. Men jag tyckte att när det väl började så gick det ganska så fort, runt ett dygn. Sen småblödde jag lite ett par dagar. jag fick gå hem utan smärtstillande, så hade bara alvedon. Det var tufft. Hoppas du snart ska må bättre.
    Hej!

Mår lite bättre idag, mest lite molande värk och om man tar på magen gör det ont. Blöder en del med.
    Kör lite terapi idag med lussekattsbak (trots att jag egentligen inte brukar baka det såhär pass tidigt) för att få lite annat att tänka på.

• dalin79

Hej!

Vilka glada nyheter jag fick se då jag kikade in här Asali79. Stort grattis till er!!

Och vad spännande med alla som inväntar BIM....hoppas på inget rött för er del! En underbar julklapp kan det ju bli ;)

Lite uppdatering från mig är att jag mått ok nu. Dock urinvägsinfektion (misstänker jag iaf) som jag lyckats behandla själv som det känns nu i alla fall. Druckit massa citronvatten och minskat ner på kolhydraterna.
    Känner bara lätt smärta i magen men blöder fortfarande en hel del. Haft svårt att gå ut under längre perioder pga att jag blött så pass mycket så fick avstå både ÄGD med Lindström & Schyffert i lördags och en intressant föreläsning i onsdags. Trist då jag hade behövt lite roligheter nu och vännerna som var på det jag missade sa att det hade varit jättekul och bra.

Vad det gäller hcg-värdet så var det nere på 86 i onsdags och nytt prov ska tas nu på onsdag. Läkaren var dock nöjd med resultatet i nuläget.

Nu är det bara att jobba med det psykiska och sedan våga försöka gen i mars eller något sådant. Känner mig dock rädd att det ska bli lika dant. Att det ska fastna i samma äggledare igen eller att det kanske är illa på båda sidorna. Så min väntan på att inte få något rött då vi börjar försöka kommer bli tudelad. Jag kommer vara glad om jag får ett plus, samtidigt kommer jag vara livrädd för samma resa ytterligare en gång. Jobbigt som tusan känns detta. Men ska söka mig till någon privat klinik och få diskutera och ventilera det hela tror jag.

Kram till er alla och hoppas det röda lyser med sin frånvaro!!!

• dalin79

Hej alla gamla bekantskaper och nya. Nu är jag tillbaka igen efter mycket strul bl.a ett x i november -14 som behandlades med methotrexate. Har även spolat äggledarna för ca 3 v sedan och tagit blodprov (AMH tror jag det hette) för att kolla hormonnivåerna då läkaren tyckte jag hade få äggblåsor. Väntar på det svaret.

Vi har försökt nu denna månaden för första gången efter xet. Och jag har faktiskt känt av ömma bröst och mensvärk nu i ca 1v vilket jag eh brukar ha innan BIM.Brukar bara ha mensvärk ca 1-1/2 dygn innan mensen startar. Då jag inte riktigt har knas på min cykel nu efter xet så vet jag ej exakt dag för BIM. Enligt appen jag använder var det igår och enligt den cykel jag alltid haft innan (28 dgr) så är det imorgon (+/- 1 dag).

Testade med testlagrets test idag och såg ett svagt streck men vet ej om det var spök eller ej.

Hur har det gått för er andra som var här sist jag var aktiv här inne?

• dalin79
    Blåblomman skrev 2015-03-23 12:26:03 följande:
    Hej och välkommen tillbaka! Men du jag ser definitivt ett streck! Grattis!

Här har det inte blivit något än. Är på Bim-3 idag, imorse hade jag rejäl mensvärk men inga andra symptom. I april har vi fått tid för ivf.
    Hej, tack för välkomnandet tillbaka och för grattiset (??..om det nu är så)

Tänk vad kul om du plussade nu precis innan IVF startar!
    Tanken är ju IVF för oss med OM mina hormoner ligger ok, ligger de för lågt så görs ju ej IVF i.o.m. att chanserna då är låga att det blir något!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?