• dalin79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Kunde inte hålla mi så tog ett CB....

• dalin79
    Blåblomman skrev 2015-03-23 13:11:58 följande:

Hmm blev inte klar med mitt svar.

Du får testa igen om någon dag och se om det blir starkare.

Ja det hade ju varit kanon. Hade varit skönt att slippa det. Vi får dock en vanlig chans till innan det är dags. Den här gången känns det som det inte blev nåt dock.

Då hopps vi på att sista "vanliga" chansen tar sig!!! Vore  ju skönt.
  • dalin79
    joss82 skrev 2015-03-23 13:21:27 följande:
    Grattis!!! Hur länge har ni försökt? Vi väntar på IVF nu men kan ju inte låta bli att hoppas att det skulle kunna ta sig ändå. Första barnet?
    Tack! Vi blev gravida i sept 2014 men fick ett x som behandlades med Methotrexate i nov. . Har även spolat äggledarna för ca 3 v sedan och tagit blodprov (AMH tror jag det hette) för att kolla hormonnivåerna då läkaren tyckte jag hade få äggblåsor. Väntar på det svaret och sedan var det dags för IVF-planering.
    Detta var första försöket efter Methotrexate-behandlingen. Man måste ju vänta 3 månader. Tog sig snabbt!

Hur ser det ut för er? Första barnet? Försökt länge?
  • dalin79
    FruA78 skrev 2015-03-23 17:09:46 följande:

Fick mitt provsvar idag. Inget jag ville höra, är ännu mer knäckt nu och rädd. Det var en mola så nu blir det en massa blodprov och lungröntgen :( Graviditetsförbud på minst 3-4 månader beroende på hur resten av svaren blir. Känns verkligen inte roligt längre att försöka skaffa barn, att det ska vara så svårt och smärtsamt.

Tack för plusgrattiset!

Men förstår att du har det jobbigt idag med ditt besked. Vet själv hur jobbigt det var efter xet och cellgiftet då vi skulle få vänta tre månader. Stor styrkekram!
  • dalin79
    joss82 skrev 2015-03-23 16:50:02 följande:

Ja första barnet, har försökt ett år nu. Men jag har dålig ägglossning och sambon har dåliga spermier så chansen att vi ska lyckas på egen hand är nog rätt liten. Väntar på IVF.

Ok, ja det där med att få till ett barn är inte direkt smidigt för alla. När tror ni det kan bli ett försra IVF-försök?
  • dalin79
    Blåblomman skrev 2015-03-23 16:17:10 följande:

Svart på vitt!! Stort grattis!!

Tack!!! Ja känslan i kroppen sa att det måste vara ett plus och så var det. Blir ett tidigt VUL nästra vecka för att se attt det sitter rätt denna gång.
  • dalin79
    GlitterLina skrev 2015-03-23 18:38:53 följande:

Hej :)

jag följs gärna åt.

Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3

Önskar er alla lycka till??

Hej!

Då håller vi tummarna för dig!!!

Har ju med haft utomkveds men slapp op och fick cellgift istället. Men fick ju då vänta 3 mån innan nytt försök.
  • dalin79
    daisy80 skrev 2015-03-24 09:45:22 följande:

Stort grattis Dalin!! Vad härligt att det tog sig så snart igen! Håll oss uppdaterade hur det går och hur du mår :)

Tack, det känns skönt att det funkat igen. Sedan ropar vi inte hej än så att säga.

Just nu är det illamående, bubblig mage, "mensvärk" och lite ömma bröst som är symtom.

Hur går det för dig?
  • dalin79
    daisy80 skrev 2015-03-24 17:47:20 följande:

Det låter ju bra med de rätta symtomen :) Här försöks det fortfarande för fullt, inget napp än, lite jobbigt, vi vet ju alla hur det känns.. Äl om ca 6-7 dagar. Kram!

Ja det är bara att kämpa på.

Jobbigt men vad gör man inte.

Har nu under min väntan på att få försöka igen haft både kollegor och vänner som bliuvit gravida eller fött barn. Så man blir ju ständigt påmind.

Då hoppas vi på ett plus om några veckor för dig å daisy80! Kram
  • dalin79

Mina bröst har nu slutat ömma och känns även som de krympt. Lite mol-/mensvärk. Har mest bara sjukt ont i huvudet sedan igår. Säkert av oro.

Testlagrets stickor blanka igår och idag. ACO Preg svagt rosa igår. Vet inte vad jag ska tro....

• dalin79

Akuten igår pga ont och att brösten sjunkt ihop. De såg fostervävnad på väg ut och nu har MF satt igång.

Så X i nov -14 och MF mars -15.

Dessutom dålig äggreserv...känns sådär.

Kram till er alla!

• dalin79

Jag spolade äggledarna 8/3. Då såg man även att jag har få äggblåsor och jag väntar svar på ett blodprov (AMH). Ligger det för lågt gör de ej IVF då chansen att lyckas är väldigt liten.

Ska ringa min gynekolog på måndag.

Så vi får se vad som händer.

Det lilla positiva är ju att vi iaf kan bli gravida.

Och att det "bara" var ett MF som de sa. Slipper ju cellgiftet denna gång. Blev ju helt utslagen av det under 3 mån. Kommer knappt ihåg jul och nyår t.ex. och fick genomgå massa undersökningar. Bl.a lumbalpunktion den 23/12. Och så fick jag morfin pga smärtor. Detta tålde jag ej så fick sjukt onda kramper i både gall- och urinvägar och slutade andas en kort stund. Så det har varit mycket nu sedan oktober.

• dalin79

Tack för alla hälsningar.

Verkar som MF snart är "avklarat", blöder väldigt lite nu.

Pratade idag med en av de som jobbar hos gynekologen vi går hos. Vi ska fortsätta utredningen med lite fler provtagningar och så har vi fått en planeringstid i slutet av april. Mitt hormonvärde (AMH) låg bra vilket känns skönt. Så det är väl bara att avvakta utredningen nu då. Men troligtvis blir det först efter sommaren. Så tills dess får vi väl fortsätta försöka på egen hand så länge. Men vi avvaktar nog tills jag haft en riktig mens nu så att kroppen får vila lite.

Så jag lär väl vara här på sidan lite till och från nu och följa er övriga på vägen mot det efterlängtade pluset/barnet.

• dalin79
    JayCee skrev 2015-04-06 14:46:36 följande:

Min mens kom idag, precis som väntat... Skönt att den inte var sen i alla fall. 

Så, bara att vänta in nästa ÄL. Nu har jag i alla fall två månader (april och maj) när jag vet att mannen och jag kommer att vara hemma under ÄL och inte ute på jobbresor.

Vad skönt att du vet att ni kommer kunna tajma in ÄL närmsta månaderna. Här lär maj bli lite knepigt. Men inte mkt att göra.

Lämnat blodprover inför IVF idag så nu är det bara att försöka själva fram tills det hela kommer igång.

BIM om 14 dgr så ÄL bör just varit eller är nu snart och vi har lyckats få till det några ggr iaf trots vi haft fullt upp med massa annat och varit helt slut.
  • dalin79

Hej på er gamla och nya bekantskaper!

Lite uppdatering :

X november -14 som behandlades med methotrexate. Mådde skutkasst av det i 2-3 månader.

MF mars och april -15.

Nu gravid igen v.4+2. Började blöda i onsdags. Kom lite i torsdags och fredags. Grymt trött, drar i ljumskarna, ömma brösten, ont i huvudet. Var på gyn idag ochurinprov et Var positivt och de tog ett hcg. Ska tas ett till på torsda. VUL gav ej så mkt mer än att äggstockarna såg fina ut och livmoder slemhinnan lite förtjockad.

Så nu väntar man....är det ett pågående MF, ett X eller en graviditet.

• dalin79

Hej!

Då håller vi timmarna Daisy!

Det går bra än så länge. Ingen blödning och brösten spänner. Läkaren ringde om hcg och från mån till tors hade det gått från 1345 till över 3000 så hon var nöjd. Har tid för VUL på mån.

Så jag är försiktigt optimistisk.

• dalin79

Hej igen!

Var på VUL förra veckan (måndag) och de såg en hinnsäck som var lagom i storlek för v.5+5. Så idag borde jag vara i v.7+1.

Läkaren sa att de nu betecknar detta som en normal graviditet och jag följs upp via mvc.

Har börjat må väldigt illa nu hela dygnet vilket är lite jobbigt. Har även frossa trots det är varmt och kvavt både ute och inne. Och så är jag oerhört trött. Men är väl så det ska vara så får väl vara "glad" över dessa graviditetssymtom.

FruA78: Antar du nu är ganska frustrerad över att mensen kom igen. Hoppas verkligen det går vägen vid nästa ÄL. Vet ju hur jobbigt allt kan vara och hur besviken man blir.

• dalin79

Blåblomman: Åh måste vara fantastiskt att se något hända! Fin mage!

Här är det fortsatt illamående dygnet runt, frossa, matt i kroppen och huvudvärk samt diarré. Känner mig helt färdig och som att jag inte tar upp någon energi från det jag äter. Värmen och solen klarar jag ej av alls så håller mig inne. Just nu känner jag inte att det är så fantastiskt att vara gravid som alla säger.

• dalin79
    Iskristall skrev 2015-08-20 15:28:24 följande:

Positiv äl-sticka förra torsdagen, äl utsatt av FF till förra fredagen. Äl+6 idag. Väntan är vad som händer här hos mig

Hur går det för dig då?

Lite nervöst nu då?! Den väntan är ju mer mysig och spännande än väntan från mens till ÄL helt klart!

Mår ju bara riktigt dåligt just nu...bläää. Men hoppas det snart ska ge med sig.

KUB i mitten av september så känns långt bort innan vi får se något.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?