Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
Kunde inte hålla mi så tog ett CB....
Kunde inte hålla mi så tog ett CB....
Hmm blev inte klar med mitt svar.
Du får testa igen om någon dag och se om det blir starkare.
Ja det hade ju varit kanon. Hade varit skönt att slippa det. Vi får dock en vanlig chans till innan det är dags. Den här gången känns det som det inte blev nåt dock.
Fick mitt provsvar idag. Inget jag ville höra, är ännu mer knäckt nu och rädd. Det var en mola så nu blir det en massa blodprov och lungröntgen :( Graviditetsförbud på minst 3-4 månader beroende på hur resten av svaren blir. Känns verkligen inte roligt längre att försöka skaffa barn, att det ska vara så svårt och smärtsamt.
Ja första barnet, har försökt ett år nu. Men jag har dålig ägglossning och sambon har dåliga spermier så chansen att vi ska lyckas på egen hand är nog rätt liten. Väntar på IVF.
Svart på vitt!! Stort grattis!!
Hej :)
jag följs gärna åt.
Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3
Önskar er alla lycka till??
Stort grattis Dalin!! Vad härligt att det tog sig så snart igen! Håll oss uppdaterade hur det går och hur du mår :)
Det låter ju bra med de rätta symtomen :) Här försöks det fortfarande för fullt, inget napp än, lite jobbigt, vi vet ju alla hur det känns.. Äl om ca 6-7 dagar. Kram!
Mina bröst har nu slutat ömma och känns även som de krympt. Lite mol-/mensvärk. Har mest bara sjukt ont i huvudet sedan igår. Säkert av oro.
Testlagrets stickor blanka igår och idag. ACO Preg svagt rosa igår. Vet inte vad jag ska tro....
Akuten igår pga ont och att brösten sjunkt ihop. De såg fostervävnad på väg ut och nu har MF satt igång.
Så X i nov -14 och MF mars -15.
Dessutom dålig äggreserv...känns sådär.
Kram till er alla!
Jag spolade äggledarna 8/3. Då såg man även att jag har få äggblåsor och jag väntar svar på ett blodprov (AMH). Ligger det för lågt gör de ej IVF då chansen att lyckas är väldigt liten.
Ska ringa min gynekolog på måndag.
Så vi får se vad som händer.
Det lilla positiva är ju att vi iaf kan bli gravida.
Och att det "bara" var ett MF som de sa. Slipper ju cellgiftet denna gång. Blev ju helt utslagen av det under 3 mån. Kommer knappt ihåg jul och nyår t.ex. och fick genomgå massa undersökningar. Bl.a lumbalpunktion den 23/12. Och så fick jag morfin pga smärtor. Detta tålde jag ej så fick sjukt onda kramper i både gall- och urinvägar och slutade andas en kort stund. Så det har varit mycket nu sedan oktober.
Tack för alla hälsningar.
Verkar som MF snart är "avklarat", blöder väldigt lite nu.
Pratade idag med en av de som jobbar hos gynekologen vi går hos. Vi ska fortsätta utredningen med lite fler provtagningar och så har vi fått en planeringstid i slutet av april. Mitt hormonvärde (AMH) låg bra vilket känns skönt. Så det är väl bara att avvakta utredningen nu då. Men troligtvis blir det först efter sommaren. Så tills dess får vi väl fortsätta försöka på egen hand så länge. Men vi avvaktar nog tills jag haft en riktig mens nu så att kroppen får vila lite.
Så jag lär väl vara här på sidan lite till och från nu och följa er övriga på vägen mot det efterlängtade pluset/barnet.
Min mens kom idag, precis som väntat... Skönt att den inte var sen i alla fall.
Så, bara att vänta in nästa ÄL. Nu har jag i alla fall två månader (april och maj) när jag vet att mannen och jag kommer att vara hemma under ÄL och inte ute på jobbresor.
Hej på er gamla och nya bekantskaper!
Lite uppdatering :
X november -14 som behandlades med methotrexate. Mådde skutkasst av det i 2-3 månader.
MF mars och april -15.
Nu gravid igen v.4+2. Började blöda i onsdags. Kom lite i torsdags och fredags. Grymt trött, drar i ljumskarna, ömma brösten, ont i huvudet. Var på gyn idag ochurinprov et Var positivt och de tog ett hcg. Ska tas ett till på torsda. VUL gav ej så mkt mer än att äggstockarna såg fina ut och livmoder slemhinnan lite förtjockad.
Så nu väntar man....är det ett pågående MF, ett X eller en graviditet.
Hej!
Då håller vi timmarna Daisy!
Det går bra än så länge. Ingen blödning och brösten spänner. Läkaren ringde om hcg och från mån till tors hade det gått från 1345 till över 3000 så hon var nöjd. Har tid för VUL på mån.
Så jag är försiktigt optimistisk.
Hej igen!
Var på VUL förra veckan (måndag) och de såg en hinnsäck som var lagom i storlek för v.5+5. Så idag borde jag vara i v.7+1.
Läkaren sa att de nu betecknar detta som en normal graviditet och jag följs upp via mvc.
Har börjat må väldigt illa nu hela dygnet vilket är lite jobbigt. Har även frossa trots det är varmt och kvavt både ute och inne. Och så är jag oerhört trött. Men är väl så det ska vara så får väl vara "glad" över dessa graviditetssymtom.
FruA78: Antar du nu är ganska frustrerad över att mensen kom igen. Hoppas verkligen det går vägen vid nästa ÄL. Vet ju hur jobbigt allt kan vara och hur besviken man blir.
Blåblomman: Åh måste vara fantastiskt att se något hända! Fin mage!
Här är det fortsatt illamående dygnet runt, frossa, matt i kroppen och huvudvärk samt diarré. Känner mig helt färdig och som att jag inte tar upp någon energi från det jag äter. Värmen och solen klarar jag ej av alls så håller mig inne. Just nu känner jag inte att det är så fantastiskt att vara gravid som alla säger.
Iskristall: Hur har det gått för dig?
Positiv äl-sticka förra torsdagen, äl utsatt av FF till förra fredagen. Äl+6 idag. Väntan är vad som händer här hos mig
Hur går det för dig då?