• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall skrev 2015-03-11 18:30:37 följande:

Nu har jag fått positivt äl-test

Heja dig! Hoppas hoppas att det tar sig den här gången :)

Jo jag har följt tråden lite "på håll" bara, på sistone. Men jag är fortfarande här och jobbar vidare :) aldrig ska vi ge upp!
  • daisy80

Tack tjejer. Jag blev riktigt ledsen den här gången.. Men finns inget annat än att kämpa vidare. Kram på er

• daisy80
    dalin79 skrev 2015-03-23 17:37:26 följande:

Tack!!! Ja känslan i kroppen sa att det måste vara ett plus och så var det. Blir ett tidigt VUL nästra vecka för att se attt det sitter rätt denna gång.

Stort grattis Dalin!! Vad härligt att det tog sig så snart igen! Håll oss uppdaterade hur det går och hur du mår :)
  • daisy80
    dalin79 skrev 2015-03-24 10:20:07 följande:

Tack, det känns skönt att det funkat igen. Sedan ropar vi inte hej än så att säga.

Just nu är det illamående, bubblig mage, "mensvärk" och lite ömma bröst som är symtom.

Hur går det för dig?

Det låter ju bra med de rätta symtomen :) Här försöks det fortfarande för fullt, inget napp än, lite jobbigt, vi vet ju alla hur det känns.. Äl om ca 6-7 dagar. Kram!
  • daisy80
    dalin79 skrev 2015-03-24 18:00:53 följande:

Ja det är bara att kämpa på.

Jobbigt men vad gör man inte.

Har nu under min väntan på att få försöka igen haft både kollegor och vänner som bliuvit gravida eller fött barn. Så man blir ju ständigt påmind.

Då hoppas vi på ett plus om några veckor för dig å daisy80! Kram

Tack! Ja man hoppas ju så man tror man ska gå sönder ibland. Och visst blir man ständigt påmind genom alla som får barn och är gravida runt omkring en. Och nu har turen kommit till dig :)
  • daisy80
    dalin79 skrev 2015-03-26 15:36:44 följande:

Mina bröst har nu slutat ömma och känns även som de krympt. Lite mol-/mensvärk. Har mest bara sjukt ont i huvudet sedan igår. Säkert av oro.

Testlagrets stickor blanka igår och idag. ACO Preg svagt rosa igår. Vet inte vad jag ska tro....

Jag tror att du är gravid! Det var ju svart på vitt häromdagen på stickan. Tror inte du ska oroa dig!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-03-26 16:38:42 följande:

Dahlin79 håller tummarna att allt går bra!

Jag har fått mens igen...

Asch då vad tråkigt Iskristall.. :( Tur att det alltid kommer en ny chans! Kram!
  • daisy80

Åå nej så tråkigt Dalin!! Men fokusera på det positiva som du säger, att ni ju faktiskt kan bli gravida på egen hand och kommer säkert bli igen! Håller tummarna att blodprovet ska vara bra!

dalin79 skrev 2015-03-27 11:07:32 följande:

Jag spolade äggledarna 8/3. Då såg man även att jag har få äggblåsor och jag väntar svar på ett blodprov (AMH). Ligger det för lågt gör de ej IVF då chansen att lyckas är väldigt liten.

Ska ringa min gynekolog på måndag.

Så vi får se vad som händer.

Det lilla positiva är ju att vi iaf kan bli gravida.

Och att det "bara" var ett MF som de sa. Slipper ju cellgiftet denna gång. Blev ju helt utslagen av det under 3 mån. Kommer knappt ihåg jul och nyår t.ex. och fick genomgå massa undersökningar. Bl.a lumbalpunktion den 23/12. Och så fick jag morfin pga smärtor. Detta tålde jag ej så fick sjukt onda kramper i både gall- och urinvägar och slutade andas en kort stund. Så det har varit mycket nu sedan oktober.

• daisy80

Här kom mensen i förrgår... Ska ringa fertilitetskliniken imorgon och se hur vi ska gå vidare. Hoppas man kan få komma på utredning.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?