Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
Daisy80: Japp, men just nu känns det långt till i vinter.
Lycka till själv! Håller tummarna!
Daisy80: Japp, men just nu känns det långt till i vinter.
Lycka till själv! Håller tummarna!
FruA78: Ja, vi har precis avslutat vår utredning. Remiss till ivf är skickad. Väntetiden är ca 5-6 månader här så det är det som är nästa steg i vinter. Tills dess får vi försöka själva.
Hoppas ni får hjälp!
Bara lite hopp: www.familjeliv.se/forum/thread/75482888-lyckades-efter-totalt-11-ivf-forsok
Jobbigt med väntetiden Iskristall. Men man får tänka att det är någon mening med det också. Håller tummarna att det blir 6 mån och inte 9! Men allra mest att ni lyckas själva innan det förstås. Här kom mensen i förrgår:(
Tack för rapporten Dalin! Vad kul att du är gravid igen, håller tummarna att det tar sig den här gången! Blöder du fortfarande?
Själv har jag bim imorgon. Känner absolut inget speciellt, varken pms eller något annat. Kram
Vad härligt för er som är gravida, önskar er all lycka och att allt går som planerat, och det tror jag det kommer göra :) själv har jag faktiskt slappnat av lite mer på sista tiden, och nu närmar sig bim men jag vet inte exakt vilken dag, för jag tog inga äl-stickor sist. Tänkte att det får bli som det blir. Orkar liksom inte bli ledsen och knäckt varje månad vid bim, så nu fokuserar jag helt på början av nästa år då vi har "tillåtelse" att dra igång ivf. Sen kan det ju bli väntetid för det (vet ju att ni väntar ca 6 mån Iskristall), men jag försöker slappna av i att vi faktiskt KOMMER få hjälp framöver. Känns skönt och jag försöker leva mitt liv och må så bra som möjligt undertiden. Kram till er alla!
Iskristall: Bra tips där med vårdgarantin, är inte så insatt, så det ska jag kolla upp sen om det behövs! Nu har ni ju inte så jättelänge kvar iaf!
FruA78: vad skönt att du oxå kan slappna av lite mer nu. Vi får peppa varandra att vara "relaxed" :)
Låter skönt och bra att du kan slappna av!
Ja, hjälp kommer vi ju få om vi behöver. Man kan ju åberopa vårdgarantin och förkorta sin väntetid. Vi har valt att inte åberopa den pga av olika anledningar. Men vi ser också fram emot årsskiftet och start med ivf Jag försöker också ta det lugnt. Fast vet att min bim är runt fredag.
Tråkigt, samma här, fick mens i förrgår. Vi får se fram emot hjälpen som kommer!
Då vart det mens den här månaden också!
Idag kom mensen :( Blir försök 23 nu då. För varje månad utan plus känns ett barn allt längre bort. Nästa vecka ska jag göra hydrosonografi den sista delen i utredningen. Skönt att få svar även om jag är orolig för svaret, så är det bättre att veta. Hur går det för er?
Okej då förstår jag vad det är för något :) Har du fått göra undersökningen än, eller det var den här veckan kanske?
Spolningen gick bra och gjorde inte särskilt ont. Det tog ca 20 minuter, sedan pratade vi lite efteråt. Skönt att passa på att fråga saker när man ändå är där. Vi får höra av oss ang ivf i början av nästa år om vi vill. Kämpar på fram till dess!
Daisy80 skönt att veta att det är fri passage :) Gick undersökningen bra? Gjorde det ont? Hur lång tid tog det?
Hydrosonografi är nästa detsamma som spola äggledarna tror jag men de kommer inte att spola äggledarna utan läkaren vill se hur livmodern ser ut. Vet redan att det finns passage i äggledarna har varit gravid två gånger de senaste året.