Anonym (Jonis) skrev 2015-02-27 15:25:05 följande:
[quote=74933358][quote-nick]JamJam skrev 2015-02-27 15:15:23 följande:[/quote-nick]Fast du Jonis - sa jag något om att långtidsjukskriva mig för att åka och bo med min man? Nej, så här gör du ju antaganden. Och ja, det är väldigt påfrestande för alla men all är också olika. Vad vet du vad jag har för bakgrund och hur mycket jag orkar med mentalt. Och varför blir du förbannad om jag skulle göra det?
Det kanske är en lösning för mig - jag kanske orkar mer om jag inte behöver stressa med jobb och med MIG vareviga dag.
Jag förstår verkligen inte varför du är så aggressiv i ditt sätt att skriva. Det är väl det sista som behövs här...vi är väl alla väldigt trötta och frustrerade. Du är inte direkt uppmuntrande. Helt onödigt Jonis.....verkligen.
Jag beklagar att du fått vänta i 13 mån men din ilska behöver du inte ta ut på mig.
/R[/
Jo jag tog ditt sätt att uttrycka dig på att långtidssjukskriva dig var din lösning för att få vara med din man. Och ja jag tycker det är fel. Nej jag vet inget om din bakgrund men jag kan säga att min egna bakgrund är väll inte heller en dans på rosor så sett. Jag tar helt enkelt illa upp när människor använder sjukskrivning för att få som dom vill eller under andra omständigheter än vad det är till för.
Nej, jag vet inget om din bakgrund och därmed gör jag inte heller några antaganden om dig. Jag tycker inte heller man ska sjukskriva sig "bara för att få som man vill" och under mina 23 år som arbetande har jag aldrig tänkt eller gjort det. Men hur som helst,
Jag tycker att det är tråkigt med den ton du har här.
Jag har följt tråden och skrev nu för att jag ville dela med mig av mina erfarenheter och tankar. Vad synd då att det bara tar en dag innan man blir kritiserad och "påhoppad". Blir faktiskt väldigt ledsen....men
Jag ska inte tråka ut andra läsare med denna konversation så jag väljer att avrunda här. Jag önskar er alla lycka till.
Jonis, jag önskar även dig ett stort lycka till och hoppas du får ett positivt svar snart.
All the best och styrkekramar