• ebuer

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej

Vi har sökt i oktober och änsöken ligger hos västerås enheten. Min man fikk intervju Mail i 15 april og vært i intervjuet 30 april.

Etter mannen min har vært i interjuet vi at ringt västerås, hver gang vi ringer de sier at dere skal vente, vi tar kontakt når det skjer noe. Men jeg har ringt etter en stund igjen og de sa att de skal invitere meg også til intervjuet. Men jeg har ikke fått Mail enda. Det har gått ca.3 vekker. Er det noen som vet når man får dette mailen? Hvor lang tid tar det. Det er forskjellige händleggare som svarer når vi ringer og alle sier forskjellige ventetider. Det er så irriterende å vente og man ikke får ett onkli svar.

• ebuer

Hej Ella

Mannen min har ikke søkt om asylansökan. Det er første gangen han søker om en visum. Jeg bor sjölv i göteborg.

Det er våres første ekteskap.

• ebuer

Hej Ella:)

Jeg søkte fra webben. Jeg er norsk statsborger. Er det problem å være norsk statsborger?

• ebuer

Hej Ella

Å ja :)

Ligger søknaden din også i västerås?

De sa til meg de skal også invitere meg til intervjuet, men når får jeg dette mailen tror du?

• ebuer

Hej Ella :))

Nei, jeg tror ikke det er så stor forskjell. Jeg vet ikke helt egentlig. Men det er bra at man har svensk statsborger.

• ebuer

Hej frippis:)

Stort grattis:)

Jeg har et fråga. Har dere begge vært i intervjuet??

• ebuer

Hej:))

Er det noen som vet västerås migrationsverkets Mail adressen??

• ebuer

Hej :))

Vi har ansökt i 24 oktober. Ansöken vår ligger i västerås siden vi har søkte. Min mann vært på intervju den 30 april. Skal jeg også på intervjuet? Hvor lenge tid tar det, tror dere. Jeg bor selv i Gøteborg.

• ebuer

Hej Ella:))

Vi har ikke fått händlaggare enda og jeg har ikke får onkli informasjon enda om jeg skal på intervju eller ikke. Vi ringer og sender melding til migrationsverket, men hver gang vi får forskjellige svarer. Noen sier at jeg skal ikke på intervjuet og noen sier det er händlaggare som bestemmer.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid