• ArthurMouse

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (Vi väntar Beslut!!!) skrev 2015-05-23 19:27:16 följande:

Jobbar de verkligen på helgen med?

Någon som vet i vilka månader är de med beslutarände ???

Önskar er alla lycka till !!

Ansökt i den september 2014!!

Ev. att de jobbar lördagar med pappersjobb :)
  • ArthurMouse

Irriterande.. Nu hamnar jag inte ens i kö när jag ringer. De säger bara att det är fullt och sedan lägger de på.

• ArthurMouse

Haha blev utkickad ur kundtjänst kön efter exakt 2 timmar :'D Blir lite smått irriterad då jag ringer angående våra uppgifter från ambassaden (då MIG inte fått in dem än..) Min pojkvän har även kontaktat och mailat ambassaden utan resultat.

• ArthurMouse

Har man en permanent allvarlig sjukdom så ska man ansöka om förtur, jag vet dock inte hur de ser på skolios.:/

forzainter skrev 2015-05-26 13:15:28 följande:

Vet någon om man kan få förtur om man är sjuk (kraftig skolios) ?

• ArthurMouse

Nyss pratat med kundtjänst. Förra veckan tillhörde vi Norrköping, nu tillhör vi tydligen ingenting enligt henne. De har heller inte fått in något från ambassaden? Och hon sa dessutom att han INTE får göra kortet i Sverige hos MIG när han fått klartecken att flytta utan han måste vänta på sitt kort från ambassaden. Hon sa att det dagligen kommer in om människor som fastnat i tullen då de inte kunnat vänta på sitt kort utan velat göra det i Sverige(?). 
    Hon sa även att vi får bereda oss för 18 månader.

Hur i H-vete kan man försvinna från en enhet bara sådär?
    Och min kille ligger på och mailar ambassad och allt utan att ens få ett litet svar från deras håll ang. materialet från intervjun som ska in till MIGV! Han var för fasiken på intervju 8e maj.. Man blir fan paranoid och börjar tro att de är homohatare.:(

• ArthurMouse

Försökt få numret till Norrköping genom kundtjänst, men de vill inte ge mig det.. Någon som har det?:)

• ArthurMouse
    Miss Honey skrev 2015-07-03 20:34:57 följande:
    tel:010-4854916
    Hmmm... Försökt ringa dit idag men de säger bara ''(nummer)- är inte anträffbar'' Har de nå speciella telefontider? Har försökt kolla på nätet efter telefontider men de är ju så gott som omöjligt att hitta någon som helst info. :<
  • ArthurMouse
    Deitch skrev 2015-07-09 09:00:56 följande:
    Hmm, nej det är Norrköpings enhet, de skall ha öppet mellan 8 och 16 eller så. Jag har visserligen inte ringt dit själv då jag hade en annan enhet, men det är det numret som folk har använt för att komma dit.

Konstigt, och nu har jag provat flera gånger från kl.8 fram till nu. Kanske de öppnar kl.10, kan ju alltid hoppas :D

Har du provat ringa, alltså bara för att kolla om det fungerar?

• ArthurMouse
    fsecure22 skrev 2015-07-09 12:58:27 följande:

Det är definitivt något konstigt med numret så ni har helt rätt.

Har du Norrköping?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid