Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Jobbar de verkligen på helgen med?
Någon som vet i vilka månader är de med beslutarände ???
Önskar er alla lycka till !!
Ansökt i den september 2014!!
Jobbar de verkligen på helgen med?
Någon som vet i vilka månader är de med beslutarände ???
Önskar er alla lycka till !!
Ansökt i den september 2014!!
Vi ansökte ju 18e november, när tror ni de börjar med vår månad?:)
Irriterande.. Nu hamnar jag inte ens i kö när jag ringer. De säger bara att det är fullt och sedan lägger de på.
Haha blev utkickad ur kundtjänst kön efter exakt 2 timmar :'D Blir lite smått irriterad då jag ringer angående våra uppgifter från ambassaden (då MIG inte fått in dem än..) Min pojkvän har även kontaktat och mailat ambassaden utan resultat.
Har man en permanent allvarlig sjukdom så ska man ansöka om förtur, jag vet dock inte hur de ser på skolios.:/
Vet någon om man kan få förtur om man är sjuk (kraftig skolios) ?
Nyss pratat med kundtjänst. Förra veckan tillhörde vi Norrköping, nu tillhör vi tydligen ingenting enligt henne. De har heller inte fått in något från ambassaden? Och hon sa dessutom att han INTE får göra kortet i Sverige hos MIG när han fått klartecken att flytta utan han måste vänta på sitt kort från ambassaden. Hon sa att det dagligen kommer in om människor som fastnat i tullen då de inte kunnat vänta på sitt kort utan velat göra det i Sverige(?).
Hon sa även att vi får bereda oss för 18 månader.
Hur i H-vete kan man försvinna från en enhet bara sådär?
Och min kille ligger på och mailar ambassad och allt utan att ens få ett litet svar från deras håll ang. materialet från intervjun som ska in till MIGV! Han var för fasiken på intervju 8e maj.. Man blir fan paranoid och börjar tro att de är homohatare.:(
Försökt få numret till Norrköping genom kundtjänst, men de vill inte ge mig det.. Någon som har det?:)
Konstigt, och nu har jag provat flera gånger från kl.8 fram till nu. Kanske de öppnar kl.10, kan ju alltid hoppas :D
Har du provat ringa, alltså bara för att kolla om det fungerar?
Det är definitivt något konstigt med numret så ni har helt rätt.