sjömannen skrev 2015-08-31 23:49:38 följande:
Låter absolut som en god idé. Vi måste agera med samlad kraft och gemensamma argument. Det borde ju finnas några tusen anknytningspersoner som sitter i samma rävsax, och med dagens möjligheter med distansmöten så borde vi klara det enkelt.
Jag försökte för cirka en månad sedan med att skapa en protestista att skicka till Stefan Löfvén, Morgan Johansson, Anders Danielsson, Mikael Ribbenstropp och Cecilia Borin .Till denna lista anmäldes totalt 26 stycken, vara fyra ogiltiga nicknamn ströks från den lista. Efterhand blev det bara ett jäkla jiddrande över att det skulle skrivas si och så, så efter ett tag lade jag ner detta försök.
Vi är några dagar inne på den tionde månaden, och är absolut med på att sammanställa något. Häller du i uppstarten och trådarna???
Jag satt ju och lekte med siffrorna som MIGV tillhandahåller lite tidigare...då borde det röra sig om ungefär 49 000 ärenden som väntar på beslut just nu. Detta beräknat för den 1 augusti. Alltså minst 98 000 personer som är direkt drabbade av detta kaos just nu! Sen har vi all runtomkring som indirekt blir drabbade då det sliter väldigt hårt psykiskt. Tror dom flesta drabbas av att man tappar sugen och att det slår på det dagliga livet mer eller mindre.
Vet inte hur många vi är som hänger här på forumet...men det är nog många fler som läser varje dag än som skriver. Men man tycker ju att det på något sätt borde gå att få detta uppmärksammat. Tidningarna verkar ju tyvärr ha noll intresse av det. Är det för det inte är politiskt korrekt...eller att det är viktigare att lägga ut gamla filmer om gulliga husdjur och barn. Kan även vara för att nu har Paradise Hotel börjat ny säsong...så då måste nog halva styrkan på Aftonbladet bevaka det. Samhällsnyttan framför allt
Lätt att bli bitter och luttrad när man sitter i den här situationen. Jobbigast är ju att inte ha en susning alls om hur lång tid det ska ta. Livet blir ju liksom ställt på paus. När det gäller protestlistan så tror jag tyvärr att det lyste igenom alltför klart hur frustrerad du kände dig och formuleringen kanske inte blev helt lyckad. Sen tvivlar jag på att den hade gjort någon större skillnad. Men...ett initiativ iallafall så det tycker jag var bra :)
Tror man måste försöka synas mer. Anmälningar och skrivelser är tyvärr inget som hjälper i närtid. Kan ta flera år innan dom grubblat klart.
Tror enda sättet är att göra en samlad insats och protestera på ett sätt som kanske någon kvällstidning eller annat media blir lite nyfiken. Ska man lämna in en protest så borde man göra det i samlad trupp till Rosenbad...det borde synas.
Lite svårt när man sitter i norra Sverige förutom att försöka pumpa in mail till våra aftontidningar för att dom kanske ska uppmärksamma detta. Men jag kan gärna hjälpa till att samla ihop material till någon form av protestskrivelse som förhoppningsvis tas på allvar.