forzainter skrev 2015-09-05 21:49:48 följande:
heej
varför behöver vissa skicka komplettering av bilder, flybiljetter och chatt ?? är det för att de inte är gifta eller vad ? för jag behövde inte skicka nåt ! vi är gifta
Är man inte gift ligger bevisbördan på sökande. Så tror det är standard att begära in bevis på att relationen är seriös när man inte är gift.
Vad som är dumt är att det inte är nått dom begär när man gör ansökan på webben. Men jag satte ihop det med andra dokument. Trots det ville dom ha komplettering...på saker vi redan hade bifogat...
fsecure22 skrev 2015-09-05 22:46:55 följande:
Kanske inte det senaste men jag har aldrig förstått hur stor gruppen är som söker uppehållstillstånd på grund av anknytning . Jag tycker det liknar 15 000 i år och att en stor mängd får avslag. och att de hunnit behandla 10 000 eller förstår jag data felaktigt..?? Och att andelen behandlade ärenden klara på 8 månader är 30% vilket är mycket lägre än den statistik som visas på hemsidan.
Alla dessa är anknytningsärenden men av olika karaktär. Det gemensamma är att alla räknas som förstagångsärenden. Dvs den typ som vi alla här går under. Man ska nog räkna ihop dessa som en klump...inte dela upp det. Delar man upp dom så hittar man skillnader på alla ärenden. Gifta eller ogifta. Dom som varit sambo eller inte osv.
I prognoserna som Mig gör så räknas alla ihop som gruppen anknytningsärenden och då får man den ungefärliga siffran jag angav tidigare...alltså runt 50 000 som väntar på besked i anknytningsärenden just nu.