Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej miss honey
Min mann også var på intervju den 30 april. Vi også har ikke fått händlaggare enda. Har du fått informasjon om hvor lenge du skal vente eller når får du en händlaggare??
Hej miss honey
Min mann også var på intervju den 30 april. Vi også har ikke fått händlaggare enda. Har du fått informasjon om hvor lenge du skal vente eller når får du en händlaggare??
Hej miss honey
Vi har ringt migrationverket 2 dager siden og de sa at händlaggaretiden er ca 11 måner og beslutt fattas er ca 14-16 måneder. Jeg skjønner ingenting, vi får forskjellige svarer hele tiden. Noen sier ca. 9 noen sier ca 14. Vi er så lei av at vi ikke får en onkli svar. Tror du at vi får beslutt i desember??
Ansökan: 2014-10-15
Intervjumail: 2015-04-14
Intervju: 2015-04-22
Beslut: 2015-07-03
2 års UT!
Hade ingen handläggare fram t.o.m. igår.
Handläggaren hade inte tittat på den 09:00 imorse.
Skulle se om han hade tid idag, 2.5 timmar senare: beslut.
Med andra ord, även om han använde alla 2.5 timmarna (vilket jag tvivlar på, han gjorde nog annat också) till att kolla på våran ansökan, så tog det just det, under 2.5 timmar.
Försökt få numret till Norrköping genom kundtjänst, men de vill inte ge mig det.. Någon som har det?:)
Lite update här: skickade mail till m verket gällande vår ansökan fick detta till svar :
Tack för ditt mejl.
Ansökan har blivit en pappersansökan. Handläggningstiden är samma för en webb- och pappersansökan.
Det är inte möjlig att ge ut enhetrnas telefonnumret. Jag ringde sedan västerås och dem sa att vi fortfarande är i e3 och att vår ansökan är inte hos dem och att det e 18 månader väntetid . Jaha tänker man okey ena dagen e det 9 nästa dag 18 vet seriöst inte hur dem jobbar????!
Dem noterar även hur många gånger man ringt dem i datan.
Hej alla jag loggade in också det står :
Bekräftelser som skickats till din e-postadress
2014-10-23 Vi har tagit emot din betalning
2014-10-23 Vi har tagit emot din ansökan
De personer som omfattas av din ansökan
De personer som har en tidsbokning
Tidsbokning för svensk utlandsmyndighet i SUNDSVALL
Namn
Sen står det min mans namn men ej mitt
Hej allihopa.
Idag fick jag mitt beslut äntligen få frun komma till Sverige ohhh vad jag är gladdddddd.
Ansökte 2015-08-13
Idag fick jag beslut
Västerås enhetstillstånd.