• Miss Honey

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Baban skrev 2015-07-07 00:47:21 följande:
    Hej miss honey
    För mig också samma sak med olika datum.
    Bor du också i Sundsvall ?
    Hej baban nej jag bor i malmö så jag vet inte vf det står sundsvall men det står inte mitt namn att jag ska på intervju,
  • Miss Honey

Hel alla nu har vi passerat 9 månader och vill göra en jo anmälan hur gör man och vad ska jag skriva? Webbansökan 23/10-14.

• Miss Honey

Fick veta nu att vi fortfarande är e3 och att vårt ärende flyttats till uppsala vet någon om det är långa väntetider hos uppsala ?

• Miss Honey

Har någon numret till Uppsala ?? jag har försökt ringa 010-485 69 07 och kmr aldrig fram tror det e fel nr!?

• Miss Honey
    Elinmarie skrev 2015-08-05 10:36:25 följande:
    Hej Miss Honey, kasta om 6:an och 9:an så blir det rätt :)
    Deras nummer är 010-4859607
    Tack:) ringde dem precis dem säger att dem jobbar med januari, februari,mars 2014 helt sjukt blev riktigt förbanad hur länge ska man fan vänta detta e oacceptabelt för fan asså!! Vi ansökte oktober 14 jag har tappat all hopp redan
  • Miss Honey
    Elinmarie skrev 2015-08-05 13:06:16 följande:
    Ja usch man blir så förbannad!! Är så himla trött och less på att vänta..
    Vi ansökte en månad innan er och har heller inte hört något , gjorde intervju i början på mars, men har inte fått handläggare ännu... Har också Uppsala.
    Men ni hade Västerås, bad ni om att få blir förflyttade?

Hoppas ni får svar snart :)
    Nej dem flyttade själva vår ansökan från västerås till uppsala vet ej varför?
  • Miss Honey
    Elinmarie skrev 2015-08-05 13:06:16 följande:
    Ja usch man blir så förbannad!! Är så himla trött och less på att vänta..
    Vi ansökte en månad innan er och har heller inte hört något , gjorde intervju i början på mars, men har inte fått handläggare ännu... Har också Uppsala.
    Men ni hade Västerås, bad ni om att få blir förflyttade?

Hoppas ni får svar snart :)
    Nej dem flyttade själva vår ansökan från västerås till uppsala vet ej varför?
  • Miss Honey
    Elinmarie skrev 2015-08-05 14:24:24 följande:
    Hej
    Just nu handlägger vi ärenden inkomna juli-augusti 2014. Vad jag översiktligt kan se är det inga omständigheter i ert ärende som har föranlett att det inte har fattats beslut.

Det där mailet fick jag idag när jag tidigare hade skrivit till dom förra veckan.
    Jag fick det direkt ifrån uppsalas tillståndsenhet då mailet är skickat därifrån, det var kundtjänst som vidarebefodrade mitt mail.
    Också säger dom till dig att dom jobbar med januari 2014... Vilket skämt detta är alltså.
    Asså seriöst va e de för clowner som jobbar på migverket asså dem vet inte själva vad dem jobbar med asså e dem dumma i huvet jävla skämt verk ljuger för folk!!, o när jag säger till henne liksåm vår ansökan e ett solklart fall det skulle bara ta en timme o ta beslut så svarar hon mig ja vi har många solklara fall men det e många ansökningar df tar det lång tid.
  • Miss Honey

Ringde västerås o som vanligt svarar en idiot som säger att väntetiderna är 18 månader ville be henne dra åt helvete men det kmr inte ändra på nått ,: 10 månader har gått o fortf. Ingen handläggare :/

• Miss Honey
    Mimmipigg skrev 2015-08-31 15:05:19 följande:
    Känner med dig helt! Vi har oxå Västerås (blev förflyttad dit från Örebro av nån anledning men har inte fått reda på varför) och har nu väntat 13 månader utan handläggare o varje gång man ringer får man samma svar. 18 månaders väntetid! Frågade du vilken månad de handlägger just nu? De ska ju ha förflyttat första kvartalet av 2014 (jan-april) till Uppsala så de borde va i andra kvartalet nu kan man ju hoppas men med Västerås vet man aldrig då de är såååå sega. 
    Frågade inte vilka månader de jobbar med eftersom dem ljuger ändå det e inte ens lönt o fråga dem bara ljuger o ljuger så jävla sega seriöst ska vi vänta tills nästa år på att våra partner ska komma e detta mänskligt blir så jävla arg man har ingen makt alls vet inte vad jag ska ta mig till blir galen snart o det värsta av allt e om man kanske får avslag efter denna långa väntan man blir ju orolig :(
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid