Ellaa skrev 2015-06-23 18:59:23 följande:
Det är sant, du har rätt... Nu när jag läser att vissa har annan enhet och vissa har den som ligger närmast ens adress. JamJam har ni ert ärende i Norrköping?
Jag försöker klura ut detta, så det brinner i hjärnan ;p.
Har alla ni (som kan logga in såklart) två rutor:
De personer som omfattas av din ansökan
(länkar visar detaljer)
NamnFödelsedatumKontrollnrStatusHär står min Sambos namn
Ansökan inkommen
De personer som har en tidsbokning
Tidsbokning för svensk utlandsmyndighet i SOLNA
NamnBokad tidHär står min sambos namn
Kan det vara så att eftersom min sambo måste göra sitt TUT kort på närmaste enhet när hans beslut har tagits så vet de redan nu att han måste boka tid där?
Jag skulle misstänka att det var kallelse för intervju för mig också om det stod mitt namn istället för hans namn under:
Men som sagt det är hans namn där, kanske ni vars partners REDAN har gjort fingeravtryck osv - har den enheten som skickat ut intervjumail / eller enheten där ert ärende ligger hos nu istället?
Om jag har fel så borde någon av oss - eller flera av oss ringa imorgon och be de förklara detta - vi lär ju få olika svar och då kan vi iaf försöka förstå detta.
Smilla75 - om du ser detta och vad kopplingen är mellan ärende och enheten som står under
Får du jättegärna informera oss!
Hej Ellaa, vi har vårt ärende i Örebro och senast jag kollade (i förra veckan) låg vi fortfarande kvar där. Men när jag gick in på "Min sida" igen och kollade så la jag märke till nu att det står "Bokad" bredvid min mans namn under rubriken "...utlandsmyndighet i .... så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men min man har inte heller lämnat fingeravtryck - han ska åka och göra det nu på måndag dock.
ALLLLK, ok så ingen förtursbegäran och ändå beslut. Det bevisar ju klart och tydligt att det inte går i tur och ordning. Jag förstår verkligen inte att man får göra såhär.
Jag kan i alla fall säga såhär : OM (villet är högst osannolikt ) vi får beslut innan ngn som sökt innan oss så är jag villig att dela med mig information för att ifrågasätta MIV.