Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Jag läste det på Thailandsforum, det ska vara 1a april innan påsk de fick mejlet. thailandsforum.se/forum/hur-lange-har-ni-vantat-pa-put-t13651-60.html
Jag har inte haft så mycket kontakt med svenska myndigheter innan detta men det är verkligen skandal hur de behandlar oss, jag håller med på alla punkter. En inblick i arbetet och väntan skulle verkligen hjälpa.
Pröva att ringa från Skype det är relativt billigt om du själv vill prata med dem! Jag befinner mig inte heller i Sverige.
Har just pratat med Växjö och de sa att de inte riktigt vet heller varför det står som det gör. Han sa att det viktiga är att tiderna inte har förändrats (14 månader för webb) och att även arbetsprocessen är densamma. Dvs även efter intervjun blir vi placerade i kö och då går de "generellt" efter ansökningsdatum. I vårt fall säger alla jag pratat med att då en handläggare tittar på vårt ärende kommer det gå fort om vi inte behöver komplettera..
Får se vad som händer - jag hoppas det kommer ihåg nästa vecka med intervju mejl och beslut!
Vad skönt att de säger det, att det kommer gå fort om ingen komplettering behövs.