Mimmipigg skrev 2015-03-11 16:03:14 följande:
Jag är så frusterad på allt just nu men jag ger fan inte upp! Jag har nu varit i kontakt med vår "nya" enhet Västerås 3 gånger angående anledningen för varför vi blivit förflyttade dit. Alla tre gångerna har de sagt (olika personer som svarat) att det finns ingen notering varför det hänt och alla har sagt att vår ansökan ser komplett ut. Igår fick jag reda på teamledarens namn och mailade henne direkt.... Inget svar än :/ Idag när jag ringde fick jag reda på de två handläggare i Örebro som kollat på vårt ärende och nån av dem är ju den som ansett att vi behöver vidare utredning. Ena var sjuk idag och den andra har jag bara mailadress till men när jag skicka mail kom det tillbaka och sa ingen mottagare :/ Ska ringa migrationsverkets växel imorgon o fråga om nummer till denne oxå samt rätt mailadress.. De ska fan få stå till svars till varför de bestämt att skicka vårt ärende vidare. Alla jag prata med tidigare under de mer än 20 gångerna jag vart i kontakt med migrationsverket har sagt att vårt ansökan är komplett så varför i hela fridens namn ska de göra mer jobb med o skicka oss vidare för utredning när de redan är så överbelastade?? Fattar lixom inte logiken med det. Vi har skickat in massor med bevis. Flygbiljetter samt passtämplar på två resor jag gjort till honom sen vi skickade in ansökan i Augusti-2014. Bilder, tågbiljetter som bevisar att vi träffats under tiden han var i sverige, skypeloggen och sagt att vi mer än gärna skickar in facebookchatten på mer än 1000 sidor om de vill ha den (då det inte fanns plats o skicka in den när vi fick kompletteringsmailet). Svarar inte dessa handläggare på varför tänker jag gå högre upp för såhär kan man bara inte behandla folk! Ingen ska behöva bli tvingad till att vänta med att få leva ihop med den man älskar. The heart wants what it wants!
Jag förstår inte varför de inte kan ge iaf lite information om VARFÖR, tycker man ha rätt att veta, så man vet vad man väntar... Varför försöker du inte få tag på den enheten där personen som ansåg att er ansökan behövdes kompletteras, och se om hon kan motivera varför? Fortsätt ringa, jag är glad att du inte låter deras passivitet påverka dig. Förstår att de inte kan ge exakta svar - men någonstans måste de förstå, och tycker du har rätt att veta. Har ni gjort intervjun? Är det inte så (kanske jag som har fel) om man skickar in saker efteråt att det finns risk att man blir borttagen ur E3 systemet? Vilket land är din partner ifrån?
Fortsätt ring, det måste finnas en person med hjärta som kan försöka ta reda på mer åt dig... Eller i värsta fall ta dig till närmaste Migrationsverk(et) och tala med någon där fysiskt!
Och även om man inte kan göra mycket genom internet så kan du alltid lufta ur din frustration här, som du säger the heart wants what it wants och det är värt mer :)
Skickar bamsekramar!