• Mamori

Fråga till er som fött två barn vaginalt

Hur mycket kortvariga skador/bestående men fick ni vid andra förlossningen jämfört vid den första?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 18:51
    'Ungefär lika mycket' gäller oavsett om ni inte fick några problem alls eller om ni fick mycket, huvudsaken är att det var lika båda gångerna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt
  • Plopps80

Fick inga skador eller men. Brast ytterst lite där slida övergår i mellangård fixat med 2 stygn kände inget efteråt. Exakt samma bägge gånger.

• Zopiklon
    Mamori skrev 2014-02-20 18:11:41 följande:

Att få lika mycket vid båda (även om det är inget) är lika så rösta på lika mycket i så fall :)

Nä, jag röstar inte. Jag fick inga skador och då vill jag ha med det alternativet. Annars kan ju alla förlossningsrädda och fans av KS få total felaktig fakta, att alla vag förlossningar slutar med nån form av skada, om än så enkel.
  • Mamori
    Zopiklon skrev 2014-02-20 18:22:39 följande:
    Nä, jag röstar inte. Jag fick inga skador och då vill jag ha med det alternativet. Annars kan ju alla förlossningsrädda och fans av KS få total felaktig fakta, att alla vag förlossningar slutar med nån form av skada, om än så enkel.

Fast ungefär lika mycket betyder ju inte att det var mycket, bara att det inte var mer ena gången än den andra. Så menade jag alternativen iaf. Kanske kunde varit tydligare. Kan göra en tilläggskommentar i min TS.
  • Zopiklon
    Mamori skrev 2014-02-20 18:50:17 följande:

Fast ungefär lika mycket betyder ju inte att det var mycket, bara att det inte var mer ena gången än den andra. Så menade jag alternativen iaf. Kanske kunde varit tydligare. Kan göra en tilläggskommentar i min TS.
    Du får fortfarande inte fram att en stor del kvinnor faktiskt inte får några skador öht!
  • Mamori
    Zopiklon skrev 2014-02-20 18:53:18 följande:
    Du får fortfarande inte fram att en stor del kvinnor faktiskt inte får några skador öht!

Ca hälften får inte det nej, men vad spelar det för roll? Tråden handlar om att jämföra förlossningarna, inte ta reda på hur många som blir skadade.
  • mammalovis

Bara en liten rispa båda gångerna som har läkt utan stygn. Två snabba förlossningar, den första inne 3 intensiva timmar, den andra 11 minuter då huvudet stod och väntade och de bara behövde ta sista hinnan.

• Zopiklon
    Mamori skrev 2014-02-20 18:56:03 följande:

Ca hälften får inte det nej, men vad spelar det för roll? Tråden handlar om att jämföra förlossningarna, inte ta reda på hur många som blir skadade.

Och ska du jämföra måste du ju veta om man fått skador eller inte i grunden.
    1. Förloss 1 skada Förloss 2 icke
    2. Förloss 1 skada förloss 2 mindre skada
    3. Förloss 1 ingen skada förloss 2 skada
    osv....
  • cosinus

Första 3 stygn någonstans invändigt pga missförstånd mellan mig och barnmorskan.

Med de andra tre inget alls. Aldrig haft några problem eller bestående men men efter tredje började jag använda knipkulor för då kändes det lite instabilt när jag provade en hopp-stylta när bebis var 5 dagar :)

Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt