• Mamori

Fråga till er som fött två barn vaginalt

Hur mycket kortvariga skador/bestående men fick ni vid andra förlossningen jämfört vid den första?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 18:51
    'Ungefär lika mycket' gäller oavsett om ni inte fick några problem alls eller om ni fick mycket, huvudsaken är att det var lika båda gångerna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt
  • Alexi

Jag har inte fått några skador vid någon av förlossningarna. Sydde några stygn vid båda men det var inget jag märkte av efteråt på något sätt så jag ser det inte som skador. Efter andra förlossningen, då jag inte hade haft någon EDA eller så, så kände jag mig helt pigg och fräsch i kroppen någon timme efteråt bara, helt fantastiskt.

• stina 86

Sydde 2stygn efter första och inga efter andra men fick lite framfall efter andra förlossningen..

• kixan

Skador. Nä. Men jag blev klippt med första, det tog så klart längre tid att läka än vad det gjorde med andra där jag varken blev klippt eller fick bristningar. Men att bli klippt är ju ändå en mindre skada än att få hela magen uppskuren som det blev med trean...

A -03, F -05, V -10
  • Thaleya1

Jag har bara fött ett barn, men blir inte denna statistik lite missvisande, då många som fött och får många skador vid första födseln, väljer KS då istället inför nästa. Jag vill absolut ha kejsarsnitt till nästa gång.

• Fosfor

Likadant vid alla fyra förlossningar. Ett styng för vardera barn. Inget bestående.

• Smulan 89

Första klippt och sprack en del. Syddes på operation.

Andra endast en liten reva, men syddes något styng på operation då livmodern inte ville dra ihop sig, så jag förlorade 2,5 liter blod.
    Andra förlossningen var dock mycket bättre än första. Skulle jag få välja att föda exakt som andra förlossningen (inklusive komplikationen på slutet), eller att inte veta alls hur förlossningen skulle vara (vilket man inte vet när man kommer dit), så skulle jag lätt välja min andra förlossning, vilken dag som helst.

• Love is blind

klipptes och sprack ganska mycket efter första, sprack ingenting efter andra. Båda vägde över 4000 gram

Första förlossningen tog 12 timmar, andra förlossningen tog 20-30 minuter.

• tideloo

Första;, blev köippt, läkte fint
    Andra; sprack hela vägen, opererad läkte fint det va grad 3

Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt