• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • kokos
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 22:35:01 följande:

Snaaart ska väl det mesta vara till det "normala" igen, lr hoppas verkligen det, för jag saknar verkligen oxå sexet just nu i min relation...

Kom o tänka på en sak...hur ska man nu göra med prev-medel, hmm..hur tänker ni andra kring det?
    Jag kommer köra på minipiller så fort jag varit på efterkontroll och fått recept. Hade kopparspiral ett år en gång men blödde massor och mannen kände av den...

Här har vi börjat igen med samlivet men så är ju svärmor här så det är lite svårt att få till det
  • maribel

Haft en hemsk natt med plutt som velat äta/snutta konstant sedan kl2300. Aldrig varit så här jobbig natt tidigare.
    Funderar på om han inte är mätt eller om det är snutt behov.Kom ju ingen mjölk tillsist då han i vanliga fall äter
    varannan eller var tredje timme. Ska till Bvc idag för vägning. Har napp i skåpet men vet inte om jag ska testa än, är ju rädd att han är hungrig.

Nå´n mer med extra snuttig bebis?

• Sweetboxen
    maribel skrev 2014-05-28 07:39:26 följande:
    Haft en hemsk natt med plutt som velat äta/snutta konstant sedan kl2300. Aldrig varit så här jobbig natt tidigare.

Funderar på om han inte är mätt eller om det är snutt behov.Kom ju ingen mjölk tillsist då han i vanliga fall äter

varannan eller var tredje timme. Ska till Bvc idag för vägning. Har napp i skåpet men vet inte om jag ska testa än, är ju rädd att han är hungrig.

Nå´n mer med extra snuttig bebis?

Min är galet snuttig så ngt annat än napp fr start har varit otänkbart. Det är ju två olika sugtekniker men hon har hajjat galoppen fint :) o man märker på hur hon suger på nappen om det eg är tutte hon vill ha, för då går hakan upp o ner precis som om det vore tutten i mun på henne, annars sugs det mer rakt in med munnen, typ ;) O får hon tutte när hon eg vill snutta så kräks hon ut allt överflöd...o kan bli vansinnig på tutten för det kommer mjölk ur den :D Så söt lixom...

Hur gammal är din? Vid två v är ju en tillväxtperiod då de alltid suger extra för o få igång mer, sen när de lyckats så lugnar det ner sig igen, det kanske är ngt sånt din syssla med i natt? :)
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-27 22:49:20 följande:
    De e samma här med ny partner å äldre Skönt att allt blir bättre. Jag mådde verkligen som sämst 4 dagar efter fl å 4 dar framåt.

Ja, jobbiga känslor är det men jag tror att det är bra att få "sörja" å våga vara ledsen me.

Ang preventivmedel, det är svårt det. Jag klarar verkligen inte av något med hormoner. Blir nästintill mordisk å tappar all sexlust Så nu lutar det åt kopparspiral. Å om vi verkligen är nöjda med bara en liten bebis så kommer jag att sterilisera mig.

Samma period här, med alla ruscher i tuttarna kom bluesen...usch men det är skönt att det va övergående...tänker på de som hamnar i riktig depp efteråt, shit va tungt!

Helt rätt, klart man måste få sörja, o våga prata om det! Tror jag bara är bra!

O jag blöder som en tok av det mesta så kopparspriral är uteslutet. Hade hormonspiral före denna grav o insåg först efter jag tagit ut den hur mkt den påverkat min sinnesstämning, för satan i gatan vilka svängningar jag fick efter den togs ut, har visst varit rätt likgiltig de senaste fem åren...så vet i sjuttsingen om man ska ta det igen.

Sterilisering kanske kan va nåt senare men känns så stort ju.
  • maribel
    Sweetboxen skrev 2014-05-28 08:53:57 följande:

Min är galet snuttig så ngt annat än napp fr start har varit otänkbart. Det är ju två olika sugtekniker men hon har hajjat galoppen fint :) o man märker på hur hon suger på nappen om det eg är tutte hon vill ha, för då går hakan upp o ner precis som om det vore tutten i mun på henne, annars sugs det mer rakt in med munnen, typ ;) O får hon tutte när hon eg vill snutta så kräks hon ut allt överflöd...o kan bli vansinnig på tutten för det kommer mjölk ur den :D Så söt lixom...
    Hur gammal är din? Vid två v är ju en tillväxtperiod då de alltid suger extra för o få igång mer, sen när de lyckats så lugnar det ner sig igen, det kanske är ngt sånt din syssla med i natt? :)
    Ja, han är ju 2v så då stämmer det förhoppningsvis. Iallafall testade jag napp, han tog den 10min iallafall. Efter mer amning så la jag honom i vagnen framför tvättmaskinen som går för fullt och nu har han sovit i 40min. Så mina stackars bröstvårtor fick vila lite!Glad Jaha, nu vaknar "kungen". Kanske som du säger men hoppas det blir mer mjölk snabbt!!
  • Sweetboxen
    maribel skrev 2014-05-28 09:35:48 följande:
    Ja, han är ju 2v så då stämmer det förhoppningsvis. Iallafall testade jag napp, han tog den 10min iallafall. Efter mer amning så la jag honom i vagnen framför tvättmaskinen som går för fullt och nu har han sovit i 40min. Så mina stackars bröstvårtor fick vila lite! Jaha, nu vaknar "kungen". Kanske som du säger men hoppas det blir mer mjölk snabbt!!

Tillgång o efterfrågan heter det ju ;)

O det är ju kungen som bestämmer :D
  • förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-28 10:54:22 följande:
    Tillgång o efterfrågan heter det ju ;)

O det är ju kungen som bestämmer :D

Haha, indeed är det våra kungar å sessor som bestämmer över oss ett tag framöver Sen tar vi makten tillbaka

Ibland undrar man hur mycket de kan äta med sin lilla magsäck...
  • MadeleineH

Jag sitter också och ammar 24/7.Omöjligt att honna med något annat just nu.

Jag har ett urlarvigt problem. Jag vet bättre än att gräma mig över sånt här. Alltså jag ser ut som en - ja jag vet inte vad... Hängande fettblobb.

Nu är min dotter två och en halv vecka och vågen har tvärstannat. 10 kilo kvar till ursprungsvikten. Jag vet att jag inte kommer kunna få en fast mage - fick aldrig det efter första barnet för nio år sedan, trots att jag till och från varit smal. Men nu bara hänger allt och det är valkar och fett maximus i överflöd och det är överallt! Hjälp!

• kokos

Nu är jag påkopplad en maskin som ska ta mitt blodtryck var 20:e minut i 24 timmar. Blir ett roligt dygn, not! Mitt blodtryck ligger fortfarande högt efter graviditeten Trodde man skulle få njuta....

• SaraD
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 22:35:01 följande:
    Snaaart ska väl det mesta vara till det "normala" igen, lr hoppas verkligen det, för jag saknar verkligen oxå sexet just nu i min relation... Kom o tänka på en sak...hur ska man nu göra med prev-medel, hmm..hur tänker ni andra kring det?

Vi kommer inte ha nåt preventivmedel så länge jag ammar, vi kör avbrutet, gjorde det i 1,5 år innan lillen blev till och jag klarar inte av minipiller. Så efter amningen är klar (satsar på att amma i 6 månader) kör jag cilest, vanliga kombinerade p-piller.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014