• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • MadeleineH

Alltså hur länge håller avslaget på? Har tröttnat rejält... Inte för att det är så mycket nu 11 dagar efter födseln, kan gå nästan en hel dag utan att det kommer minsta lilla. Men sen poff! så sätter det fart igen.

• SaraD
    MadeleineH skrev 2014-05-21 11:38:44 följande:
    Alltså hur länge håller avslaget på? Har tröttnat rejält... Inte för att det är så mycket nu 11 dagar efter födseln, kan gå nästan en hel dag utan att det kommer minsta lilla. Men sen poff! så sätter det fart igen.

Jag har mitt kvar nu, drygt tre veckor efter förlossningen, är också less på det! Är lika för mig med, kommer och går hela tiden. Vet inte vad som är normalt att det är kvar?
  • förväntansfull2014

Hur mkt bajsar era små? Min lille plutt gör det bara en gång om dagen, men inget igår. Har för mig att det var oftare.

Annars funkar allt kanon, sån lugn lite kille. Är dock förvånad att han är vaken långa stunder, typ 2 h. Vill på natten sova bredvid oss å gärna så nära som möjligt Babynestet var inget han gilla.

• maribel
    MadeleineH skrev 2014-05-21 11:38:44 följande:
    inne på dag 8 efter födseln och samma här, inget på hela dagen och sen om jag tex reser mig kommer färskt blod. Läste att det kan vara så upp till 8v. Sedan ska det vara bruna flytningar.
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-21 11:50:54 följande:
    Hur mkt bajsar era små? Min lille plutt gör det bara en gång om dagen, men inget igår. Har för mig att det var oftare.
    Annars funkar allt kanon, sån lugn lite kille. Är dock förvånad att han är vaken långa stunder, typ 2 h. Vill på natten sova bredvid oss å gärna så nära som möjligt smile1.gif Babynestet var inget han gilla.
    Min plutt är uppe i 6ggr om dagen men förra barnet bajsade inte ens 1ggr per dag, så länge dem ammas kan dem aldrig bli förstoppade sa min bvc.

Imorgon ny vägning, hoppas plutt gått upp något annars funkar inte amningen fullt ut? tycker det är mer mjölk i brösten men läcker fortfarande inte? Har alltid gjort det tidigare, hur är det för er?

• MadeleineH
    SaraD skrev 2014-05-21 11:47:08 följande:

Jag har mitt kvar nu, drygt tre veckor efter förlossningen, är också less på det! Är lika för mig med, kommer och går hela tiden. Vet inte vad som är normalt att det är kvar?
    maribel skrev 2014-05-21 12:28:09 följande:
    inne på dag 8 efter födseln och samma här, inget på hela dagen och sen om jag tex reser mig kommer färskt blod. Läste att det kan vara så upp till 8v. Sedan ska det vara bruna flytningar.

Ah, ok, då är det i sin ordning. Tänk att jag inte kommer ihåg sånt här trots att det är tredje barnet. 

• trulle82

Var på bvc idag och min lilla plutt har gått upp bra i vikt. Väger 3552 nu efter 2 veckor (3310 i födelsevikt). Så amningen verkar ju funka, men hon äter ofta!!! Glad

• trulle82
    Annars funkar allt kanon, sån lugn lite kille. Är dock förvånad att han är vaken långa stunder, typ 2 h. Vill på natten sova bredvid oss å gärna så nära som möjligt smile1.gif Babynestet var inget han gilla.
    Alva bajsar flera gånger om dagen, har inte hållt räkningen men det är ofta :)
  • trulle82
    SaraD skrev 2014-05-21 11:31:40 följande:

Ja jag vet inte.. Ska ringa och boka tid för efterkontrollen så kan fråga då. Ja jag var faktiskt inte beredd på att underlivet skulle bli så förstört, visst fattade väl att man spricker och så, men trodde det efter läkning skulle se likadant ut som innan. Har tex inga inre blygdläppar kvar. Japp första barnet smile1.gif
    Måste också ta mod till mig att kolla hur det ser ut där nere, har inte riktigt vågat! Glad 
  • förväntansfull2014

Tack Maribel, då kan jag slappna av lite Inget bajs idag heller men rejäla kissblöjor å amningen är ofta.

Ang avslaget så är det lika för mig. Har blivit väldigt sparsamt med rejäla tillriningar någon gång per dag.

• Madam
    Hur mycket som helst! sambon hade bytt se gånger inatt sa han Så det är inget fel på bajseriet här inte
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014