Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Den 5 maj kom våran lilla Elisia till världen., 2620 gram och 49 cm lång. Förlossningen gick bra, amningen fungerar bra och hon sover jätte bra på nätterna, gnyr lite var 3-4 timme när hon vill ha mat och sen somnar hon direkt efter igen. Än så länge är det en snäll liten bebis
Ja de har ju ersättning på bb så hon fick i sig runt 15ml när det var dags. Hon piggnade verkligen på sig och sökte mer aktivt efter bröst när hon var hungrig. Är de för hungriga går de typ in i dvala sa barnmorskorna.
Ja Molly sover sjukt mycket..i lördags hade hon en stund på dagen då hon sov 7 timmar i sträck och det är itne heller bra. Så då väckte vi henne och gav ersättning.
Vi fick en näringsplan att vi ska väcka henne varannan timme för att amma för mjölk finns det absolut! Det gäller bara att få in tillräckligt mycket.
Idag vid utskrivningen så sa barnmorskan att väcka henne varannan till var tredje timme
Thor kan sova fyra fem timmar innan han vaknar för mat... ibland väcker vi honom då brösten typ sprängs annars..
Sista dagarna nu då maken är hemma, på måndag börjar allvaret då jag ska fixa tre barn själv ... spännande
Grattis till er som fått era små!
Ja de har ju ersättning på bb så hon fick i sig runt 15ml när det var dags. Hon piggnade verkligen på sig och sökte mer aktivt efter bröst när hon var hungrig. Är de för hungriga går de typ in i dvala sa barnmorskorna.
Ja Molly sover sjukt mycket..i lördags hade hon en stund på dagen då hon sov 7 timmar i sträck och det är itne heller bra. Så då väckte vi henne och gav ersättning.
Vi fick en näringsplan att vi ska väcka henne varannan timme för att amma för mjölk finns det absolut! Det gäller bara att få in tillräckligt mycket.
Idag vid utskrivningen så sa barnmorskan att väcka henne varannan till var tredje timme
Jag har hur mycket mjölk som helst känns det som..köpte pump idag så skulle det vara så att vi behöver ge extra eller så så kan vi ge av min mjölk istället för ersättning.
Ja testa att ge lite ersättning och se om han piggnar på sig Annars kanske du kan handmjölka och ge honom på sked eller kopp.
Tycker såret kliar något otroligt och första gången idag som jag duschade utan tejp på så sved det en del.
Jag har ju fått någon form av infektion i huden på magen så jag har svårt att bedöma vad som beror på såret och inte men jag har ju problem med svullnad och att det är ömt.
Tycker det går lättare och lättare att ta sig i och ur sängen samt att gå på toa. Jäkligt jobbigt att nysa och hosta bara.
Favoritar så länge :)
Jag kommer också vara själv med tre barn när min svärmor åker om tre veckor. Känner mig lite bortskämd i nuläget med all hjälp jag får
Läkarbesöket visade fortsatt högt blodtryck och höga kolesterolvärden Ska mäta blodtrycket ett par gånger till och sedan blir det troligtvis medecinering. Min mamma har haft 3 stroke så jag blir lite nojjig