Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Vi har de lite grinigare vid 19 tiden.. då är de ligga nära som gäller och helst bröstet.. men somnar gott vid 21.30 för natten.
Kan väl vara så på em/ kväll... är ju kämpigt, men ger sig säkert snart...
Thor väger nu en månad gammal 4515g och är 55 cm lång (3380g o 50 cm då han föddes). Så växer och ökar i vikt gör han =)
Han är snäll sover bra på natten, vaknar för mat en till två gånger... Sover kortare stunder på dagen... Bajsar som bara den dag som natt... ;)
Jag ammar och känner mer stress för det den här gången med två bröder som lever rövare.. går bra första fem minuterna men sedan gör dem sånt de inte får, bråkar... osv.. Men har ju massa mjölk så vill ju inte ge upp det..
Thor ger nu söta små leenden...
Vi tränar nacke varje dag... inget som är jätte poppis! Men men...
Sedan har ju mina stora killar sommarlov nu i tio veckor =/ Hm räknar nu ner tills mannen går på semester onsdag v 26. Så han ska bara jobba sex dagar till... det ska jag väl överleva utan att riva huset eller bli galen...
Är det någon mer som har huvudvärk? Som sagt Charlie är 3 veckor och amningen funkar bra (har lite ont i höger bröst i mjölkgångarna bara). Min enda anledning till huvudvärken som kommer krypande under eftermiddagen är att jag dricker för dåligt men jag tycker verkligen att jag bälgar i mig dricka. Fick tips från BVC att variera med drickat och inte bara dricka vatten för att få i sig mineraler så man inte sköljer ur systemet. Så vatten varvas med blåbärssoppa, saft, läsk, mjölk och kaffe (två koppar om dagen) men jag ändå kommer värken. Någon mer än jag som har det så eller har haft och har någon lösning på det?
Våran Meja har den där oroliga/skrik/bråk perioden mellan 23-01 varje natt. Det är jättejobbigt då hon nästan är helt otröstlig. Det kommer under amning och hon liksom börjar dra och bråka med bröstet, ledsnar och skriker för att efter nån minut amma igen och sådär snurrar det runt. Det är precis som om hon blir övertrött efter dagen fast hon sover flera ggr. Ibland funkar det att gå med henne eller lägga henne på mig och guppa upp och ner. Hon är nu 2,5 vecka. Hoppas denna period snart försvinner. Hon är annars glad och snäll, sover, äter och bajsar bra.
Hej. Var ett tag sedan jag skrev igen... Nu har min svärmor åkt hem efter två månader hos oss. Känns lite tomt samtidigt som det är grymt skönt Här har naveln fortfarande inte stängts och han har som en liten röd kula som kikar fram. Den är inte där på morgonen men så fort han gnäller/gråter/skriker ploppar den fram. Här gnälls det ganska mycket men igår började jag även ge Minifomdroppar utöver semperdropparna och det är skillnad. Han äter mer sällan än två timmar, rapar lättare och äter mer när han väl äter. Tänk att det snart gått 6 veckor :-O Babysittern gillas starkt här. Har inte testat bärselen än... Den 25:e ska jag på efterkontroll hos Bm. Har ni varit?
Det var lite uppdatering från mig kram
Jo dessutom vägrar han napp Tar era bebisar napp?
Kokos
Försöker då och då med napp men oftast spottar hon ut den. Ibland tuttar hon lite men max 1min. Vore faktiskt skönt att få henne gilla nappen då hon har tuttbehov fast hon är mätt.
Min dotter på 2 veckor tar napp. Jätteskönt. Men hon skriker endel främst på natten och tidig morgon. Det gör såå ont i hjärtat när jag inte kan trösta henne. Och när vi är som tröttast också. Men det låter inte som det kommer blir bättre på några veckor :(
Erika 142: ja så är min lilla flicka med, hon börjar liksom bråka när hon ligger vid bröstet, men jag har inte fått känslan av att det är kolik. Tror att hon lätt blir övertrött på kvällarna.
Min lilla bebbe vill heller inte ha napp. Har försökt några gånger men antingen gör hon kräksljud och spottar ut den eller så blir hon jätteupprörd när hon inser att det inte kommer nån mjölk.
Lyfter era barn på huvudet än? Vår lilla tjej på 3 v lyfter då och då men när jag lägger henne på magen så lyfter hon istället på rumpan och kryper med fötterna. Men självklart kommer hon inre framåt då huvudet ligger på marken. Söt är hon i alla fall den lilla gullrumpan!