Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Hur ofta äter, snuttar era små? Senaste dagarna nu sover plutt bara korta stunder, vill snutta somnar igen och sover kanske 20min åt gången. Blir ett evigt snuttande och jag blir så trött. Provat med napp men den vill han inte ta.
Som det är nu ammas han så ofta.
Stella äter var 3-4 timme på dagen (ammar ca 10min på varje bröst) och var 5-6 timme på natten. Hon tar napp när hon bara vill snutta lite.
Kan man köpa sempersdroppar utan rekommendation från BVC? Min dotter kniper väldigt å pruttar på natt å morgon. Tror också hon sväljer mycket luft.
Sophial- du har inte testat amningsnapp? Jag hade sååå spruckna bröstvårtor, körde med amningsnapp några dagar å nu kan jag amma utan igen!
Hur ofta äter, snuttar era små? Senaste dagarna nu sover plutt bara korta stunder, vill snutta somnar igen och sover kanske 20min åt gången. Blir ett evigt snuttande och jag blir så trött. Provat med napp men den vill han inte ta.
Som det är nu ammas han så ofta.
Här bajsas det en gång per dygn. Och jag är så glad för min prins börjar äntligen ta napp Han har ätit med 5 timmars mellanrum inatt rekord
Idag åt han 08,12,16,19 så vi får väl se när det är dags igen. Han har svårt att somna in men när han väl gör det kan han sova 3 timmar.
Imorgon ska vi till BVC och kolla naveln som de brände i måndags. Tror de får bränna igen... Tänkte jag ska väga honom också när jag ändå är där.
Hopp ni alla har haft en bra helg!
Kokos- kansje jag ska köpa minifom droppar istället?
Hur går ni tillväga när ni köper ex minifom?
Min sambo blev nekad att köpa nåt för magen. De på Apoteket ville att han skulle ringa 1177 och få rekommendation av dom men fick till svar där att "hon är ju bara 2v" och då undrar msn ju hur gamla de ska va för att de ska va ok att köpa nåt?
Nu blir hon 4v på tis och har riktigt jobbigt ett par ggr/dygn med att bajsa/fisa. Det är hemskt att inte kunna göra nåt och se henne ha så ont! Provat pysventil några ggr utan större resultat och masserar magen så gott vi kan..
Min tjej sover numera bara i 1-2 h intervaller på natten. På dagen beror det helt på vart hon är. Idag gick vi på långpromenad genom stan i 3,5 h. Först sov hon i vagnen, så vaknade hon till och vi bytte blöja och så bar jg henne i bärselen. Inte ett knyst på 2,5 h. När vi kom hem vaknade hon direkt när vi la ner henne.
Ligger hon själv hemma sover hon inte långa stunder och vill amma/snutta ofta på dagen. Hon hinner ofta bli grinig eller skrika till. Napp är hon bara intresserad av ibland.