Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Någon mer med bebis som spyr mycket?
Senaste dygnet har det kommit två JÄTTEspyor, ingen kaskad men det bara väller ur munnen på henne. En dån där Ikea-handduk blir helt nerkräkt. Verkar inte bekomma henne något iaf. De har kommit en stund efter amning.
Min dotter tar också napp, men inte alltid.
Meja är sen förra helgen duktig attlyfta huvet. Hon håller det uppe 5-10sek åt gången (ibland längre) när jag rapar henne hon blir 3v på tisdag.
Ang gnälligt å ledsen har min plutt varit några kvällar. Då är det bara tutten som gäller, från 15-23 med att han somnar kortare stunder. Blir helt hysterisk om jag inte har honom i famnen. Har konstaterat att det blir såhär när jag dricker kolsyra, kaffe eller äter stark mat (vilken för mig är svag) han får gaser som bara den utav detta.
Napp valde jag att börja med när han var 3 dagar, fattade principen direkt. Spottar ut den om han är hungrig.
Håller upp huvudet mkt mer å så mer stabilt nu. Så kul med alla framsteg men nu är det ingen nyfödd bebis längre, snyft...
Å i slutet på denna vecka har jag börjat blöda mer så att binda behövs. Det rinner Börjar fundera på om det är min mens som kommit igång. Med äldsta sonen var jag av med avslaget efter 5 v, veckan efter kom mensen.
Här är också en "gnäll period" men varannan kväll mellan 19-23. Plutt vill ligga vid bröstet hela tiden och somna. Tar man bort honom vaknar han till för att gnälla och vill ligga och snutta igen och så håller vi på tills klockan 23. Det är jättejobbigt efter några timmar. Tror också att dem är oroliga, trötta eller har svårt att komma till ro.
Hur gör ni med kvällen? Rutiner är ju för tidigt men här somnar han i min famn i soffan under kvällen. Funderade på om man istället ska lägga sig ned i ett tyst och mörkt rum, kanske är det ljud och ljus som stör men jag trodde att det var för tidigt? Napp har båda mina andra haft men samma här som någon skrev vill inte plutt ta napp mer än 5min sen får han kväljningar.
Vi tränar nacke varje dag, går bättre o bättre! Lyfter inte så mkt då han ligger på mage, men jobbar en hel del när man rapar honom. Napp är ett måsten då han har sånt sugbehov, men antar att han är som sina syskon o då tar de ett par månader innan han kan ta nappen själv. Nu får man hålla den eller lägga snutten o handen på för stt den ska vara kvar i munnen. Kräks inte mkt här... nu verkar de äntligen som avslaget är klart, fem veckor efter fl. Dags att boka tid på mvc också! hur tänker ni kring preventivmedel?
Dottern är 13 dagar idag och jag har slutat blöda. Skönt!
Här är avslaget över sedan någon dag. Blödde aldrig så länge som 5,5 veckor med de andra barnen.