• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • lupin84

Hm inga direkt rutiner... men Thor är ju bara 7 v o två dagar... så de kommer. Nu har mannen semester, så skönt. Vara familjen o göra massa kul!

• trulle82

Var det inte några av er som hade problem med att er lille hade börjat böka vid bröstet när ni ammade? Hur har det gått med det? Min dotter har börjat med det, och tycker det ökar. Precis som att hon tycker efter en liten stund att mjölken inte kommer tillräckligt fort eller nåt. Det händer inte varje gång, men några gånger om dagen. Går det över`?? :D

• Ciliaja

Då dröjer de nog ett tag till innan det går å få nått sådär med rutiner. Det tycker jag stt jag saknar.

• maribel
    trulle82 skrev 2014-07-01 09:56:48 följande:

Var det inte några av er som hade problem med att er lille hade börjat böka vid bröstet när ni ammade? Hur har det gått med det? Min dotter har börjat med det, och tycker det ökar. Precis som att hon tycker efter en liten stund att mjölken inte kommer tillräckligt fort eller nåt. Det händer inte varje gång, men några gånger om dagen. Går det över`?? :D

Tycker att det kan bero på två saker. Antingen kan dem inte komma till ro och då har jag gått till ett rum där det är tyst och släckt ned så det blir lite lugnt.
    Eller så tycker dem att det dröjer innan det rinner till och då har jag växlat och bytt bröst och till sist en gång gett ersättning när dem bökat för mycket. Märker att man blir stressad själv av det och det känner dem.
    Ciliaja skrev 2014-06-30 21:15:13 följande:

Någon som börjat få in lite rutiner? :)

Idag har det känts jobbigt. Hon har mycket magknip så vi sover bara korta stunder både på natten och dagen och jag kan inte lägga ifrån henne alls så jag får ingenting gjort.

Men hon är helt underbar!

Inga direkta rutiner här heller, utan varierar verkligen från dag till dag men tycker att han vaknar mindre på natten nu på senaste tiden. Ett tag var det varje timme, senaste dagarna har det varit 00, 03, 06! Så bra!

Hur ofta äter era bebisar?

• Ciliaja

Var tredje timme ungefär äter min tjej. Nån gång kan det bli lite oftare men hon är inte så intresserad om hon inte är hungrig.

• förväntansfull2014

Inga direkta rutiner här. Försöker dock att Melvin ätit å somnat till kl 22 på kvällen. Oftast vaknar han å vill äta vid 2-3, sen mellan 5-6.

Dagtid äter min gärna med max 1-1,5 h emellan om han är vaken, kanske lite längre om han sover. Är vi ute med vagnen så kan han sova i 3-4 h utan mat.

Hur gör ni vid amningen, äter de från ena eller båda tuttarna? Har hittills bara gett från ena, kanske dax att ge från båda

Hade underreds kontroll i fredags å allt hade läkt, godkänd vid knip men fick ont inuti när hon kände... Så kontroll hos läkaren imån, hoppas att det är ok. Sluta typ i helgen å blöda, ingen höjdare att blöda i lite mer än 6 v.

• lupin84

Thor ammas och somnar ca 22 på kvällen, vaknar för mat ca 2.30-3.30 och ca 6.30-7.30. Under dagen är de amning allt från 2 tim till 4 tim mellan gångerna... Han bökar ibland vid bröstet... provar att byta bröst el vänta o det funkar... han äter ibland från bara ena, men oftast båda! Ska ringa om efterkoll i morn...jag blödde precis 6 v - segt!

• Erika 146

Har dåligt med rutiner förutom att vi startar dagen 8-9 och försöker komma i säng 22-23 men vi sover inte förens några timmar senare då hon alltid har en bråkig period vid läggdags, börjar vid 21 oftast. Äter och byter blöja 3-4 och vid 6-7 ibland blöjbyte därimellan.
    Hur nattar ni era små och hur sover de (sängen/babynest/spjälsäng)?

• Erika 146

Ammar kanske varannan/var 3:e timme dagtid och byter bröst lika. Så ena får "vila" minst 3h. Då vet jag att det är välfyllt och att hon ammar länge på samma och får i sig även den feta mjölken. Hon går oxå upp mellan 400-500g/vecka ð???

Trulle
    Min tjej har en sån bråkpreiod vid bröstet, ammar, släpper, skriker och gapar med bröstet i mun och skriker. Ibland sker det ett par ggr/dygn. Men har minskat nu då hon gillar nappen mer nu. Så det bråkiga har väl varit/är för att snutta och inte äta... Får stoppa i napp och gå gå gå gå här hemma, i famnen eller bärselen.

• Erika 146

Meja är för övrigt 5v idag. Så kag hoppas ju att det ger med sig och blir bättre och bättre

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014