• Moolie

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Får man hoppa in? :)

Fick en femdagars blastrocyst återförd igår kl 11. Testdag den 13 sept. :)

Min man är vasektomerad och måste därför genomgå en PESA. Och jag måste få äggen utplockade då det inte finns någon sädesvätska. Och då finns det heller ingen annan möjlighet än ICSI. :)

Detta är vårt andra försök. Det förra slutade i missfall i v10 och det var otroligt smärtsamt och chockerande. Så nu håller vi tummarna för denna lilla krabaten! :)

• Moolie
    MissKS skrev 2014-08-31 21:53:30 följande:

Välkommen hit Moolie!! Vi har ju setts i en annan tråd Vad roligt att du ruvar igen!

Troll Lycka, vad härligt att du är på gång nu! Jag kommer följa dig varje dag och heja på här! Otroligt spännande med Bisolvon. Vilken klinik går du på?

Ja det har vi! Men nu har du fått en avatar! :))
  • Moolie
    Maggiloo skrev 2014-09-02 19:25:54 följande:

Det låter ju såklart ännu bättre Moolie, att det är så naturligt som möjligt:)

Har du barn sen tidigare Moolie? Det har inte jag, och tyvärr blev det bara två ägg som tog sig av tio. Så det här är det sista i frysen sen får vi börja om igen!

Detta är andra gången i mitt liv jag försöker bli gravid. Första gången var i januari men fick missfall i v10. Så jag vet inte om jag har lätt elle svårt för att bli gravid... Lite jobbigt så sätt... Min man har inga simmare alls i sin sädesvätska utan man måste ta ut det från bitestikeln (otroligt smärtsamt). Och denna lilla blastrocyst som jag har är den enda överlevande från januari... Så detta är första ostimulerade med!

Ah, låter säkert jätte konstigt att jag aldrig försökt bli gravid innan... Men eftersom vi båda vetat om min mans tillstånd så har vi inte använt preventivmedel på tre år men aldrig försökt bli gravida direkt. :)
  • Moolie
    Maggiloo skrev 2014-09-02 21:38:30 följande:

Det va första gången för mig med när jag blev gravid i april, men som sagt missfall även för mig i v10. Hade en knasig grav, började med små bruna flytningar och mensvärk ungefär då BIM skulle vara. Trodde ju då såklart att det va kört men sen visade testet positivt., men värken fortsatte så blev rädd att det kunde va utomkveds så blev hänvisad till gynakuten. Där kunde dom ej se någon graviditet så dom trodde det stötts ut, men fick ta hcg prov. Och ett nytt en vecka senare, då hade det ökat och det visade sig att jag va gravid. Men veckan efter v8 skulle vi köra första vul på kliniken, då visade det sig att embryot va för litet. Men hjärtat tickade, så fick komma på koll veckan efter och även efter den och då växte den å hjärtat tickade. Men givetvis när jag åkte på en resa började jag blöda. Så va en riktig bergochdalbana, hoppas den här gången att det kommer funka bättre!

Tack för tips MissKS! Har bara lite feber nu så avvaktar med tabletter men ska hålla koll om den stiger!!

Vår var inte knasig alls... Fick nidblödning, blev trött och känslig för lukter. Kissade positivt fram till v13. Även efter missfallet då. Fick skrapas och fick livmoderhalsinfektion... Så en berg och dalbana på andra sätt för oss...

Men nu är det vår tur!! :))
  • Moolie
    LisaW81 skrev 2014-09-03 23:01:05 följande:

Här går det tyvärr inget vidare, rd12 och börjat få ljusrosa flytningar. Tog gravtest i em som visade nada så nu skiter jag i fragmin, Havtornskapslar och drar ner på prednisolon... Känns surt då jag tycker mig ha känt drag i livmodern men förstår att det är just så som biverkningarna av vaggisarna kan vara. Men men vi får hoppas på nästa omgång, har en till 5-dagars i frysen.

Maggiloo: välkommen!! Jag tänker precis som Love att det kanske snarare är en fördel att ha sämre immunförsvar för tillfället? Jag håller alla tummar!!

TrollLycka: vad spännande, bara 2 dagar kvar till ruvare nu!! Lycka till!!

Moolie: hoppas det är er tur nu! Även om det blev mf så tog det ju sig trots allt på 1a försöket så hoppas att du har 'lätt' för att bli gravid trots din mans tillstånd. Har du fått blodförtunning?

Jenjoh5: Så tråkigt att det inte blev något denna gång, vilket himla lotteri man medverkar i helt ofrivilligt... Blä säger jag bara...! När tar ni nya tag? Vi väntar nog en månad eller två. Har en bit att åka till vår klinik så det blir lite omständigt, sen kan det vara skönt med en månad utan att tänka IVF, det tar ju så mycket energi att bara gå å vänta på om man haft lyckad/misslyckad insättning...

Graviditeten tog lätt sist. Och jag tror jag fick utslag på HCG-testet idag med. :) Så nu håller jag tummarna STEN hårt! ;) Maken tycker att jag är löjlig som började testa så tidigt som två dagar efter! :P Återföring i lördags och svagt svagt svagt (om det ens finns där) streck idag på RD 5.
  • Moolie

Jag testade plus redan idag, RD 5! :) Nu håller vi tummarna STEN hårt!

• Moolie
    Troll lycka skrev 2014-09-04 20:55:55 följande:

Själv börjar jag bli nervös nu... Imorgon e det dags. Hoppas den klarar upptiningen..

Jag fick höra att 90% klarar upptiningen! :)) Er klarar sig säkert!!
  • Moolie
    Kattflickan skrev 2014-09-05 13:14:33 följande:

JenJoh: Beklagar att det inte gick vägen, kram!

Trolllycka: Jag hoppas allt gick bra idag.

Vi har drabbats av ytterligare ett bakslag. Vi får inga fler PGD. Pengarna är slut säger landstinget.

Om vi vill ha ett syskon så återstår tre alternativ :

1. Betala ca 60000 kr för behandling på Karolinska.

2. Åka utomlands och betala ca 40-50000 kr och kanske kunna få tillbaka kostnaden från försäkringskassan.

3. Försöka på egen hand och göra moderkaksprov och abort om barnet är sjukt.

Det sista alternativet är jag mycket skeptisk till. De två sena aborter jag gjort har varit det värsta i mitt liv.

Ska ägna helgen åt att skriva till kliniker utomlands och fråga närmare om kostnad mm.

Trevlig helg tjejer! Grattis till er som lyckats!

Varför behöver du göra moderkaksprov...? Är det något genetiskt i din familj...? Du behöver inte svara om du tyckte att min fråga var klumpig...!
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!