• Moolie

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Troll lycka skrev 2014-09-05 17:38:26 följande:

Ja jättetrist :( inga mer i frysen. Har två behandlingar kvar som vi betalat för. Så vi börjar nog vid nästa mens om läkaren godkänner.

Mycket möjligt att de godkänner...! Men jag fick höra av någon annan här på FM att man måste vänta en eller två cykler innan man får försöka igen?? Men det är inte ovanligt att jag är ute och cyklar! ;)
  • Moolie
    Kattflickan skrev 2014-09-05 22:08:15 följande:

Absolut ingen klumpig fråga! Ja, jag har ett genetiskt fel som gör att hälften av mina ägg ger upphov till barn med kromosomfel.

Det är därför vi gör PGD. Tyvärr får man inte göra PGD privat i Sverige. Så när jag inte fick fler försök hos landstinget får jag nog söka mig utomlands.

VA?!?! Pengarna "räcker inte till"?! Det var det SÄMSTA svaret NÅGONSIN!! Hur mycket skulle det inte kosta om du skulle få ett barn med kromosomfel?? Knappast så att de sparar in på rätt ände... Gahh!! Blev riktigt arg nu!!

Hur mycket kostar det utomlands och vad kan ni få i ersättning? Hur går det till?
  • Moolie
    Troll lycka skrev 2014-09-06 20:33:58 följande:

Idag ringde vår läkare. Han rekommenderade den långa metoden för oss denna gång. Han trodde att det passade mig bättre just nu. Så imorgon börjar jag med sprayen! Preliminär/planerad äggplock v 40. Nu va man helt plötsligt igång igen! Så nu sitter jag o moffar lördagsgodis o allt möjligt för sista ggn på ett tag ;)!

Gör du minsann rätt i! ;)
  • Moolie
    JenJoh5 skrev 2014-09-08 19:22:10 följande:

Har idag pratat med kliniken. Blir FET ibörjan av oktober efter nästa mens. Känns skönt att ha en plan igen iaf. Har telefontid med läkaren på onsdag så jag förhoppningsvis får lite extra progesteron vid nästa försök. Bör inte vara omöjligt då jag fått det tidigare av samma läkare så.

Under tiden jag läste så tänkte jag direkt om du ska ha någon hormon! :) Har du tittat på det där klistret som ska hålla kvar ägget? OERHÖRT poppis i Danmark! :)

Ska ni ta sprutor innan eller ni ska bara ha vaggisarna?
    Troll lycka skrev 2014-09-08 21:16:15 följande:

Tack allihopa för svaren o kramarna!. Ursäkta, känns som jag varit väldigt ego sista tiden o bara skrivit om mig själv. Men jag tänker på er alla o håller allt jag har! Jättekram!

Och grattis Moolie!!

Jenjoh o kattflickan- kul då e vi fler som är igång igen!!

Tack!

Men man SKA få skriva att man mår dåligt!! Jag kommer ihåg mina dåliga nyheter. Och jag skrev BARA om det i säkert två veckor!! Men de flesta stod ut med mig ändå! Detta är en OTROLIG resa vi gör. Ingen kommer lindrigt undan i denna process... Man önskar inte sin värsta FIENDE detta... Eller hur? Så nog ska man få klaga!!

Kram på dig!!
    Love is everything skrev 2014-09-08 21:37:05 följande:

Här är en till som inväntar mens och sen ska leta ÄL med hjälp av stickor, insättning förhoppningsvis i början av oktober. Ska bli väldigt intressant då jag aldrig haft egen ÄL tidigare...

Jag tyckte det var JÄTTE spännande med stickan!! :D Nästan varje morgon var jag eld och lågor! ;)
  • Moolie
    MissKS skrev 2014-09-10 09:57:02 följande:

Tack. Måste bara gå igenom det och komma ur detta mörker. Det gör så ont. Min lille bebis.

Kramar till dig!!! Ta och sjukskriv er tillsammans resten av veckan och en bit in på nästa. Ta hand om varandra!! Ta långa sovmornar och mysiga filmkvällar!! Tillåt er att sörja och gråta!! Ni har förlorat ett barn! Det är INGET som man tar lätt på...!

Kram kram kram kram!!!!!
  • Moolie

Jag vet faktiskt inte hur det går för oss... Ultraljud på fredag och det känns som om det inte kommer vara så kul...

• Moolie
    Maggilooo skrev 2014-10-01 21:22:16 följande:

Moolie, varför känns det inge kul att göra vul på fredag? Bara orolig eller är det speciellt? Själv ska vi göra vul på måndag, är pirrigt och nervöst såklart! Är orolig att det ska bli som sist då det va för litet för veckan... Bara att hålla tummarna! Håller mina åt er på fredag!!

Sist var en riktig chock... Vi hade SÅ höga förhoppningar... Min man har aldrig haft missfall innan och jag har aldrig varit gravid innan... Så vi trodde verkligen att vi rott detta i hamn... Så fick jag världens jobbigaste MA med livmoderhalsinfektion och skrapning osv.! Så jag är inte ALLS pigg på ultraljud...

Förra gången var vi jätte glada, denna gången är jag jätte deppig... Nästa gång kanske man kan få vara lite neutral... :(
  • Moolie
    Maggilooo skrev 2014-10-01 22:47:39 följande:

Förstår verkligen att du är orolig! Men det kommer säkert gå jätte bra den här gången!! Hur har du det med symtom? Känns det lika som förra gången? Jag har inte så mycket symtom, ömma bröst, lite små "dragningar" i magen, lite sämre hud och måste gå upp å kissa en två ggr per natt. Men inget illamående eller så, så då nojar man att man har för lite symtom..

Jag känner mig precis lika super gravid som förra gången... Min mage fortsatte växa de två veckor som jag fick vänta på att fostret skulle komma ut... Mina bröst var ömma och livmodern hade jag växtvärk i... Ja... När kroppen missar att stöta ut det döda embryot så kan man inte lyssna på den alls...

Nu gäller det imorgon... 13.45 ska vi vara där... Börjar redan få ont i axlarna som jag får när jag är stressad...
  • Moolie

quote=74095787][quote-nick]Troll lycka skrev 2014-10-02 11:21:45 följande:[/quote-nick]

Fick bara ut 6 ägg idag så just nu känns livet lite hopplöst :(

[/quote]

Sex ägg är ju ändå jätte bra! Om det är bra ägg är det fler än många får ut och blir befruktade! Ropa inte hej ännu!!

• Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-02 14:36:07 följande:

Hej tjejer!

Går och ruvar på en liten blastycyst sedan i måndags. Jag har ett litet dilemma. Min man fyller år nästa onsdag och egentligen har vi testdag den 13:e men alla verkar testa innan. Vi har pratat om att testa runt den 8/10 men jag vill verkligen inte förstöra hans födelsedag om det är minus samtidigt som det skulle vara världens bästa present..

Hur skulle ni gjort? (jag vet, litet problem men ändå)

Å andra sidan är det "bara" en födelsedag...! Så chansa på att ge honom det som en födelsedagspresent. Tänk på att vaggisarna kan ge ett falskt positiv och att ett negativt inte behöver vara negativt. :)
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!