• Moolie

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Kelsson1 skrev 2014-10-02 16:31:45 följande:

83bergkvist: Jag är testoman o kommer att testa första gången på RD6 så jag är nog inte rätt person att ge råd åt något håll.

Det man bör tänka på är att testar man för tidigt kan man bli ledsen i onödan o kanske testa positivt någon dag senare.

Moolie: Vaggisar ger inte falska resultat åt något håll. Det enda som kan ge falskt positivt är ÄL spruta.

Inte? Den informationen fick jag av min klinik. Att det inte är lönt att ta något test när jag använder lutinus. Och det står också såhär:

Lutinus? | Min-mave.dk

www.min-mave.dk ? ... ? Behandling (IVF/ICSI) - Översätt den här sidan

24/5 og er siden da startet med hormonstimulerende kaldet Lutinus, og jeg tænkte på om, at hvis jeg tog en graviditetstest om den så ville vise "falsk" positiv da ...
  • Moolie

Jag fick höra av min fertilitetssköterska "Med de här blastrocysterna och frysförsöken går det av bara farten vet du!"

Och nog verkar det ha gått för oss i alla fall!

• Moolie
    Min älskade dotter skrev 2014-10-04 19:55:28 följande:

Snöfrid: Stort grattis! En fråga..vet du vem läkaren Heidrun är..? Har bara haft Johannes förut men svårt att få tid hos honom :/

Kelsson1: Tack!

Frågan är om man ska chansa på blaston. Jobbigt är om den inte klarar upptiningen o då är d försent att återföra en av de andra som är frysta på dag 2,3...

Men sen undrar jag (va så längesen vi va inne i den här ivf-världen), är en blasto verkligen bättre, alltså den va tydligen för dålig att frysa dag 2 el 3 lixom...

Skulle absolut valt blastrocysten framför 2-3-dagars! :)
  • Moolie
    Maggilooo skrev 2014-10-05 19:52:21 följande:

Moolie, vad kul att läsa att allt såg bra ut!! Grattis, ännu ett stort steg taget!! :)

Grattis till alla andra som plussat också!!! Snart är alla plussare:))

Imorgon är det vår stora dag, vul-dags, är orolig men samtidigt ska det bli skönt att få veta hur det ser ut.

Vad ska ni kolla?? Så kul i vilket fall!! :D
  • Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-06 10:56:08 följande:

Hej allihop!

Jag testade mig precis på rd 7 med blastocyst och fick ett jättetydligt plus! Åh jag kan inte fatta det, jag har aldrig sett ett plus på den jäkla stickan. Men jag blir direkt lite orolig att det är för tidigt? Vad tror ni? Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan. Kan det verkligen vara sant att jag är gravid?

Absolut kan det vara sant!! :)) Grattis! :D
  • Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-06 13:40:49 följande:

Helt underbart om det är så Är så rädd för att vara glad med risken att det fortfarande kan försvinna men mina läkare sa till mig att vara positiv så det ska jag vara.

Längtar tills jag också får se ett litet hjärta.

Jag vågar inte vara riktigt glad heller... Jag kikar på allt som har med bebisar att göra, spjälsängar och skötbord, babyskydd och barnvagnar... Men HELA tiden faller jag tillbaka på vårt MA i våras och helt plötsligt börjar jag känna mig sjuk istället för att känna mig gravid... Mitt psyke är inte det bästa... Har kommit överens med mina föräldrar att vi inte ska prata om det mer... Att vi får vänta till efter KUB... När vi ska överraska alla familjemedlemmar med våra presenter och bilder...

Låg och grät i soffan att det ta mig tusan är MIN tur att få vara glad över att få ett barn... Ska jag "bara" få njuta i 20 veckor när andra får känna glädjen genom hela...
  • Moolie
    Maggilooo skrev 2014-10-06 21:49:17 följande:

Hej alla! Idag fick vi se ett litet hjärta ticka<3

Allt såg jätte fint ut och rätt stl precis för dagen (är i v7+5)

Känns helt otroligt kul!!

Så kul! Grattis!!
    83bergkvist skrev 2014-10-06 22:20:26 följande:

Jag försöker verkligen vara positiv, tycker du också ska vara det. Då mår kroppen bättre fysiskt inbillar jag mig. Håller alla tummar för dig!

Vi tog ut glädjen i förskott (för det enda som hänt är att man är glad i onödan) förra gången. Det slutade med en månads sjukskrivning... Och om embryot inte klarar sig pga att jag är nedstämd så får det vara så... Jag klarar inte det där att få vara glad och sedan stampar någon på min glädje. Då vill jag hellre stå "ready for combat" istället...
  • Moolie
    Kelsson1 skrev 2014-10-07 06:42:34 följande:

Maggilooo: Stort Stort Grattis!

Moolie: Fruktansvärt att behöva gå igenom. Men tror du att det hade varit lättare att ta om ni hade mått dåligt istället för att glädja er? Menar bara att ni hade fortfarande förlorat det ni kämpat så hårt för och längtat efter så länge, det är en stor sorg oavsett om man varit glad eller ledsen innan.

Jag hade förmodligen inte varit sjukskriven en månad om jag hade haft fötterna på jorden och inte tagit ut glädjen i förskott. Jag hade definitivt mått bättre nu med. Det satte STORA spår i själen.
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!