• Kelsson1

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Blomflugan: Just för de reaktionerna kan det vara bra att fler "utbildas" i att det hjälper inte med att slappna av. Skulle det göra det så skulle det istället finnas en uppsjö av psykologer eller dylikt som lär paren avslappning istället för IVF kliniker som hjälper till med reproduktion.
    Men jag tycker att jag fick de kommentarerna rätt sällan, de dummaste kommentarerna har kommit från min familj
    Jag valde bort psykologkontakten, tyckte inte att jag behövde det just då men har tidigare i mitt liv besökt psykolog (när pappa gick bort) och kan rekommendera det.

Moolie: Har haft typ samma upplevelser, inga nära vänner eller bekanta men däremot bekantas bekanta som hade 7 barn till flera olika pappor, låg inkomst där de äldre fick ta hand om de yngre o föräldrarna hade inget intresse av barnen. Själv längtade man sig sjuk efter barn, var finns rättvisan i det?
    Så förstår dig fullständigt (har också 2st MF bakom mig så vet hur tufft det är att förlora drömmen men uppnått).

• Kelsson1

Blomflugan: Det var bra gjort att ta dig iväg.
    Tror också att psykolog kan vara värt att besöka.

Nin: Varma kramar, håller tummarna att Athen kan ge något.

• Kelsson1

Betula: Finns en graviditetsuträknare här på FL också om du för muspekaren över "Hem"

• Kelsson1
    Min älskade dotter skrev 2014-10-30 23:23:22 följande:

När kan man tidigast testa med en 6-dagars..? Akademiska säger 18 dagar - alldeles för länge ;) När jag blev gravid med dottern testade jag RD13, då med en 2-dagars

Första graviditeten fick jag väldigt svagt plus på RD6 men nu den här gången först på RD8 så för att inte bli besviken i onödan kanske du ska vänta till RD10
  • Kelsson1

JenJoh: Håller tummarna!

MÄD: RD7 är fortfarande väldigt tidigt så jag ger inte upp om dig än.

Ego: Jag kommer att hålla mig lite i bakgrunden, vill följa er hur det går men kommet inte att kommentera så mycket, är sjukskriven på grund av illamående så orkar inte ens öppna datorn alla dagar...

• Kelsson1

JenJoh: 8+1 idag
    En annan tråd jag var med i när jag väntade dottern hade vi ett helt gäng med tjejer som blödde tidigt i graviditeten. En del forsade det riktigt för men alla födde friska barn. Därför tänker jag inte ge upp om dig än.

• Kelsson1

JenJoh: Mådde illa med dottern också men inte så här, kunde jobba heltid.
    Vår klinik säger alltid att vi inte får avbryta hormoner innan negativt test på TD oavsett om man får en blödning eller inte just för att man kan vara gravid trots riklig blödning

• Kelsson1

JenJoh: Gjorde VUL i måndags och allt såg bra ut det är väl det som gör att man står ut med illamåendet...
    Håller tummarna att du snart får komma in på hcg test eller VUL så du får klart besked och slipper oroa dig.

• Kelsson1

JenJoh: Undrar som Blomflugan, var det på VUL de såg det? Vilken dag är du på? Kan det vara för tidigt att se? Stor Varm Kram!

Blomflugan: Krya Krya!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!