• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Kelsson1

JenJoh5: Känner igen det så väl, det är så frustrerande att Ruva när man inte kan göra annat än vänta. Mitt tips är att försöka ha små små delmål för varje dag.
    Exempel: Gå o fika med kompisar, se något bra på TV, köpa en tröja etc. Bara något att se framemot nästa dag så känns inte tiden så lång.
    Fortsätter hålla tummarna hårt.

• JenJoh5

Ja, Kelsson1, det är frustrerande. Fast dagarna går ok ändå, jag håller mig sysselsatt. Vi hade gäster igår och idag blev det en tur till ikea. Det är på natten när man vaknar till av värk och konstig känsla som det blir jobbigt. Nu i veckan jobbar jag för fullt så ingen tid att känna efter och tänka så mkt då som tur är! Men tack för tipsen och att du håller tummarna! Har ju glömt bort hur det kändes när jag blev gravid med dottern men sen kan det ju kännas olika varje gång också.

• Kelsson1

JenJoh5: Vad bra att du har saker att göra, dötid är värst.
    Jag skrev graviddagbok när jag väntade på dottern (blogg som inte delades ut alls).
    Tänkte att det blir kul för dottern att läsa om sedan när hon blir stor eller om man får lyckan att börja vänta på en till så kan man gå tillbaka o se hur det var

• JenJoh5

Kelsson1, ja dötid är verkligen värst. Man hinner tänka så mkt!

Jo, jag skrev lite när jag ruvade innan jag fick reda på att jag var gravid med dottern, men inte så utförligt som jag kanske borde gjort. Nu har iaf alla symtom jag haft ftyp försvunnit, har säkert innbillat mig dem tyvärr som man lätt gör och när jag var på toa nyss fick jag lite rosa på pappret så nu är det nog kört för min del. Mensen kommer säkert om några dagar. Känns inte kul alls. Ville ju så gärna ha lyckats nu. Bara försöka igen antar jag. 4 blastocyster kvar i frysen. Nån borde väl bli ett syskon kan man ju hoppas!

• Kelsson1

JenJoh5: Lite rosa på pappret betyder inget, jag fortsätter att hoppas tills det är bekräftat att det är över

• LisaW81

JenJoh5: lite rosa betyder inget, vi fortsätter tänka positivt!! Men vet samtidigt hur svårt det är ju längre mot testdagen man kommer, en självbevarelsedrift väl värt namnet...

• JenJoh5

Nej, det behöver ju inte betyda något, dock känner jag ju min kropp så väl nu efter alla försök. Fick inget rosa när jag blev gravid med dottern. Fick rosa vid både första och andra FET som blev minus och missfall så jag förknippar rosa med att det inte ska eller har gått vägen. Har hemsk och helt vanlig mensvärk nu så jag tror tyvärr mensen kommer i veckan. men vi får väl se. Hoppet är ju det sista som överger en så. Men detta känns inte hoppfullt alls!

• Kelsson1

JenJoh5: Så är det, vi känner våra kroppar efter alla försök. Jag hoppas för dig ändå

• JenJoh5

Tack Kelsson1! Hoppas är just nu allt jag kan göra. Inte fått nått rosa mer sen igår så då stiger ju hoppet igen. Fast som sagt, jag känner min kropp väl. Men men får se om mensen kommer om några dagar som jag tror den ska, eller inte.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!