• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Kelsson1

JenJoh5: Stor kram! Håller tummarna hårt för nästa gång!

Love is everything: Håller tummarna även för er att nästa gång blir det av med insättning!
    Svåra är ju att hålla sig till soppgränsen

• JenJoh5

Love is everything, skönt att du redan har en ny plan. det underlättar verkligen! Ska ringa min klinik när mensen är riktigt igång och höra vad de säger om när man får köra igen. Man vill ju ha en plan och man vill ju så klart inte vänta för länge heller liksom! Man blir ju verkligen inte yngre om man säger så! Vet inte om jag testar, känns rätt meningslöst om nu mensen kommer igång ordentligt. Då tror jag ju inte på ett positivt resultat direkt. Men men vi får se. Ja, jag håller med, nu har vi haft sån otur så då måste det ju gå mkt bättre för oss nästa gång, helt klart!!
    Ja, det är inte lätt det där med var man ska sätta stopp! Nu hade vi ju turen att lyckas på första försöket med dottern så det kostade ju oss bara medicinerna så att säga. Men nu har vi ju gjort 3 FET utan att lyckas och det är ju inte direkt gratis. Helt klart värt det om det funkar, men det känns tråkigt att man ska behöva betala för sådant som de flesta kan skaffa gratis så att säga! Något orättvist!
    Tack Kelsson1! Hoppas så klart på bättre tur nästa gång. När var det dags för dig nu då?

• Troll lycka

Hej på er alla!

Stora varma kramar till er som inte lyckades på detta försök... Vet som alla andra här inne hur otroligt tungt det kan kännas. Styrkekramar!

Själv kör jag med stickorna, borde få omslag vilken dag som helst. Sjukt nervös över upptining insättning ruvning testning.... Mmm ni hör... Och ni förstår <3

• LisaW81

Jenjoh5; förstår vad du menar med att du bara väntar på att mensen ska dra igång... När man är där med de känslorna så har jag alltid velat 'få det överstökat' om du förstår mig rätt? Skitjobbigt men precis som ni skriver så bara måste det ju bli vår tur snart! Hur många syskonförsök har ni gjort?

Kelsson; tack! Hoppas det är så men just nu känns det kört, kanske är tröstlösheten på all denna väntan som tar fram dessa vibbar... Jag förstår precis vad du menar med att ev inte fortsätta försöka, både psyke kropp och ekonomi får sig en törn varje gång man misslyckas. Vi har en till blasto i frysen och vi har till skillnad från er varit helt inne på en ny IVF om inte dessa fäster men jag börjar vackla - hur mycket är det värt att gambla? Om vi inte lyckas så är det trots allt mycket pengar som vår lilla familj kan göra annat för, så himla svårt!

Love; vad tråkigt! Men skönt att redan ha en plan att följa! Håller tummarna att det går bra!

• MissKS

Hej Alla! Jag är kvar här och läser nästan varje kväll. Jag såg att du frågade hur det går för mig, Love!

Är så himla ledsen för er som inte lyckats denna omgång. Det finns ju inga ord som kan trösta. Förstår era tankar om ork och ekonomi, var sätter man gränsen. Jag funderade mycket över det inför detta tredje syskonförsök, Vi fick ju 6 embryo till frysen nu under våra IVF:er i år, så de hade vi absolut använt. Men sen? Hur ska man orka? Och pengarna. Vi har lagt över 100 000 också på IVF:er sammanlagt nu. Min pappa brukar föröska trösta mig och säga "Äsch, tänkt inte på det gumman, det är ju inte ens vad folk slösar bort på nya bilar nuförtiden." Och det är ju sant. Men dom får ju iaf något för pengarna. Vi håller på att betala av sista IVF:en nu. Vi hade inte råd att spara inför den medan vi var föräldralediga med sonen. Det är värt varenda krona nu när det lyckades, men annars...

Jag mår bra här. Är trött som tusan bara, men klagar inte, bara en förklaring till varför jag inte orkat skriva här när jag varit inne och läst. Jag har ultraljud på kliniken om 1,5 vecka, när jag är i vecka 8. Jag är ganska orolig för ett missfall eller att något visar sig vara fel vid undersökningen. Hade glömt hur nervöst det är fram till vecka 13. Det känns som att det knappt räknas att man är gravid förrän de veckorna passerat.

Jag kommer att fortsätta att hänga här i tråden om det är okej med er, tills alla har fått plus. Det SKA bara bli så. Så det så! Hejar på er! Och håller förstås tummarna hårt.

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Kelsson1

JenJoh5: Jag brukar alltid testa även om det verkar kört. Första färskförsöket blödde jag extremt mycket, mer än min normala mens men fick ändå plus på TD...

Troll lycka: Så spännande

LisaW81: Jag förstår exakt, inga lätta beslut...

MissKS: Du FÅR klaga, bara för att vi kämpar för att bli gravida betyder det inte att alla gravidsymptom är lätta att bära (illamående, trötthet och allt annat "roligt" man kan drabbas av). Jag tar inte illa upp, minns så väl hur jobbigt det var att vara konstant trött.
    Minns även oron för att något skulle gå fel. Är dock helt övertygad om att allt kommer att gå bra för er nu!

• JenJoh5

Kelsson1, det känns meningslöst att testa när jag har värsta mensen och sån fruktansvärd mensvärk att det inte finns någon tvekan om att detta är kört. Och eftersom jag inte blödde det minsta eller hade ont på detta sätt när jag blev gravid med dottern så vet jag ju att jag inte är gravid nu. Vanlig mens precis som varje månad, kommer som en klocka!
    Tack troll-lycka, det är tungt men man får ta nya tag. Tur vi har fler embryon i frysen! Hoppas du får omslag snart nu då! Spännande!
    LisaW81, ja lite så är det ju. Nu är den igång för fullt precis som vanligt så det blir till att ta nya tag! Vi har gjort 3 försök nu, två förra hösten och nu ett. Fick ett missfall på andra försöket.
    Förstår din oro MissKS, jag var så nervös när jag väntade dottern, det är verkligen en lättnad när man kommer förbi vecka 12. Lycka till på ultraljudet i vecka 8 nu!

• Troll lycka

Omslag idag äntligen, FET på fre om allt går som det ska! Ska fråga om jag kan få ta extra progesteron, får säkert ett nej...

Trevlig helg!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!