• Blomflugan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Håller med om att svenska kliniker inte är särskilt kreativa utan man kör på bara och hoppas att det ska lyckas till slut. Känns inte direkt som min klinik anstränger sig för att hitta vår orsak, nä allt ser så himla bra ut hela tiden, vi är unga (jag under 30) har svarat superbra på behandlingen, 11 av 12 ägg befruktade, 6 klarade sig vidare till blastocyst och frystes ned. De två vi har tinat upp har sett superbra ut. Inget fel på mina hormoner eller slemhinna. 53% chans att lyckas med blastocyst. Nämen tjena, varför i h***te funkar det inte då!!!

Sorry, lite förbannad här bara....

• Blomflugan

Jisses vilken resa! Fy va jobbigt! Opereras i onödan är ju inte så kul. Va skönt att ni får samma läkare till slut. Hur många återföringar har ni gjort? Har ni gjort med blastis förut? Gör ni något anorlunda den här gången?

Vi har också testat plus på de två tidigare försöken men sen kommer mensen ändå :( denna gång har jag inte testat, orkar inte med att få förhoppningen när man ser ett svagt plus och sen besvikelsen när mensen kommer ändå.

• Blomflugan

Testade imorse, tvärblankt negativt som väntat, blödningarna har tilltagit. Har vart en riktigt tung helg, mycket bölande. Men nu tror jag att jag bölat av mig för den här gången.

Vi kör på direkt med nästa FET, blastocyst igen. Så det blir väl insättning om cirka tre veckor. Tänkte faktiskt be om att få köra helt utan hormoner nästa gång, dvs med ägglossningsstickor ist för ägglossningsspruta. Har nämligen fått väldigt sparsam mens efter varje insättning, både ET och FET. Det borde tyda på att slemhinnan är för tunn, inte bra!. Misstänker att det beror på hormonerna eftersom jag aldrig har så i vanliga naturliga cykler. Nackdelen med att köra utan ägglossningsspruta är att det finns risk att återföringen behöver göras på lör lr sön och då har inte kliniken öppet... Så då blir det inget den cykeln!

Mrs We, håller tummarna stenhårt för ett plus imorgon!! Måtte det vara er tur nu! Det är ju ett bra tecken att mensen håller sig borta. Hoppas hoppas! Hur många insättningar har ni gjort totalt? Alltså räknat både ET och FET?

• Blomflugan

Glömde säga, vi står inte i adoptionskö, vi har inte kommit dit än, har ju "bara" försökt i 2,5 år. Tycker att det verkar som ett jättefint sätt att bli familj, kan absolut tänka mig det. Hur länge har ni köat?

• Blomflugan

MissKS, skönt att lämna mf bakom sig och börja på ny kula! Blir det blastocyst eller?

Vi kör landstingsförsök ännu, och har 4 kvar i frysen från första omgången. Sen får vi ju två ET till och tillhörande FET. Så vi är ju mer eller mindre fast hos den här kliniken ett bra tag framöver...

• Blomflugan

Det är väldigt skumt det där med slemhinnan, för den har alltid sett fin ut på ultraljudet som görs några dagar innan ägglossningssprutan. Men sen kommer bara pytte lite mens och eftersom det bara händer när jag tagit pregnyl och lutinus och aldrig annars drar jag slutsatsen att det beror på nåt sätt på hormonerna. Men vår läkare tycker också att det är väldigt märkligt. Ska höra med henne om progygnon, kanske kan vara något.

Har läst om det där klistret, är baserat på homeopati, dvs kvalificerat kvacksalveri. Då är det nog lika effektivt att be till Gud.

• Blomflugan

Min älskade dotter, va bra att din läkare sa så, ska ta upp det med min, då kanske vi inte behöver missa en cykel!

• Blomflugan

Åh nej va tråkigt :( det är en jävla helvetestortyr det här! Stor kram!

Efter det här senaste misslyckade försöket känner jag att mitt hopp sjunkit rejält om att vi ska lyckas. Vem vet, kanske på tolfte försöket men det kommer förmodligen vara en lååång resa. Det sorgliga är att man lever liksom bara halvt under hela den här tiden. Har liksom varken energi eller motivation att satsa på något annat.

Efter hur lång tid/hur många försök ställde ni er i adoptionskö?

• Blomflugan

Kram JenJoh5, när har du testdag? Hoppas att du har fel... Kör ni fortfarande på frysta blastocyster som "blev över" efter ivf:en som gav dottern? Är ni inte nöjda med nuvarande klinik? Annars tycker jag att det är lite mindre jobbigt att göra FET jämfört med ET.

Har bokat in ny tid för UL tors nästa vecka inför nästa försök. På ett sätt skönt att komma igång med nästa försök, men också kämpigt för det känns som mitt liv bara kretsat kring detta hela hösten.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!