• Blomflugan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Hur många lutinus tar du per dag? När jag tog 3/dag kände jag hyffsat mycket biverkningar men mest i form av molvärk och halsbränna. Senaste cykeln tog jag 2/dag, då kände jag nästan ingenting. Men illamående kan väl vara en biverkning enl Fass, mindre kul förstås!

Ingen aning vilken gradering våra blastocyster haft, de sa bara att de var "jättefina". Men ingen har ju lett till graviditet...

• Blomflugan

Oj JenJoh5, vilken vändning! Jag tycker ändå att det låter hoppfullt eftersom du fortfarande har symptom, det är ett gott tecken! Om jag var du skulle jag ringa kliniken och be att få ta hcg-blodprov för att se om det stiger, det är mycket mer pålitligt än stickorna. Håller tummarna nu!!!!

• Blomflugan

Jenjoh5, förstår att det är grymt förvirrande. Men känns som man läst om folk som blöder ordentligt trots normal graviditet. Två dagar låter dessutom kort för att va mens/mf. Förstår om du vill hålla nere förväntningarna men jag är positiv :)

Mäd, rd 7 låter väldigt tidigt, tycker definitivt inte du ska ge upp hoppet än.

Kelson, jobbigt med så pass mycket illamående att du måste vara sjukskriven! Men då har du ett kvitto på att du är gravid iaf ;) hoppas du mår bättre snart!

• Blomflugan

Tråkigt att det ser så dystert ut! Men ni är alla fortfarande rätt tidigt, ingen har väl passerat bim? Håller fortfarande tummarna för er!

För egen del käns förhoppningarna låga, varför skulle det lyckas den här gången när det misslyckats tre gånger tidigare? Försöker mest fundera ut hur jag ska ta mig igenom ytterligare ett misslyckande...

• Blomflugan

Kramar till dig Bappen! Har du inte möjlihet att gå hem från jobbet? Tycker man får vara hemma och deppa en eller ett par dagar efter ett misslyckat försök, det är ju så himla tungt! Gjorde ni ET nu? På min klinik gäller att man får starta FET på den vanliga mensen månaden efter ET-mensen så att säga. Men vid ostimulerat FET har jag fått köra på direkt.

• Blomflugan

Moolie, känner igen de där känslorna, kände precis likadant den gången jag lyckades bli gravid (blev tyvärr mf sen). På nåt sätt ville jag inte acceptera att jag var gravid och det kändes jättejobbigt när mamma var superglad och började prata om livet med bebis, i min värld tillät jag mig inte ta ut minsta lilla i förskott. Eftersom man i den här processen är så van att trycka tillbaka förväntningarna för att inte bli besviken (vilket man ju såklart alltid blir ändå) var jag heeelt inställd på att jag skulle få mf. Hade väldigt mycket ångest, tror att graviditetshormonerna gjorde det hela sju gånger värre. Tror det är väldigt bra att du pratar med psykolog, man behöver proffesionell hjälp i den situationen. Hoppas du mår bättre snart och kan få njuta lite av graviditeten som du så väl förtjänar!

• Blomflugan

Usch och fy för psykisk ohälsa, men tur att det verkar finnas en plan för dig nu! Verkar psykologen bra? Jag ska till psykolog på ons, för jag mår periodvis så himla kass av allt det här. Hoppas hon är bra, det är en som har ofrivillig barnlöshet som specialitet. Sökte hjälp i våras och hamnade hos en kbt-psykolog som var en känslokall mupp. Gick inte tillbaka...

• Blomflugan

Jag har haft lite ljusrosa flytningar senaste dagarna, är bara på rd 4 idag, så det är definitivt inte mens. Tror som du Sthlmsthlm, att man kan råka få nåt blodkärl på tappen att brista. Hoppas det inte är mensen för er del! När har ni bim?

• Blomflugan

Åh va tråkigt JenJoh5! Såg dom det på VUL? Har symptomen avtagit? Massa kramar till dig!

Själv hade jag planerat in en massa saker den här veckan för att hålla mig sysselsatt och slippa tänka så mycket på ruvandet, men nu har jag blivit sjuk och kan bara ligga hemma... Suck.

Hur går det för Min älskade dotter och Sthlmsthlm? Håller sig tant röd borta?

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!