• Blomflugan

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Jenjoh5, bara på't igen. Väntar ni in en vanlig mens först? Visst hade ni kvar i frysen?

Sthlmsthlm, grå? det var en ny färg :) händer nåt nytt varje försök :) förstår att spänningen och oron är olidligt. Tycker det låter väldigt bra att vara på rd 12 utan att mensen dragit igång! Det är väl det bästa av tecken! Fortsätter hålla tummen!

• Blomflugan

Mäd, åh nej va tråkigt!! När jag får mens efter misslyckat försök brukar jag testa och få bekräftat att det är negativt så man kan sluta med de där hemska vaggisarna, deppa ihop en stund och sen gå vidare.

Barn2011, om du fick glad gubbe idag har du äl på fre och återföringen borde bli på ons, så det borde ju vara lugnt!

• Blomflugan

Rd 8 här, börjar få lite rosa flytningar nu och molvärken börjar mer kännas som mensverk nu så det är nog kört den här gången också. Suck...

• Blomflugan

Är lite osäker men jag tror att äl är två dagar efter första stegringsdagen. Sen fem dagar efter äl är blastoåterföringen, dvs en vecka efter stegringen. Så i så fall blir återföringen näst nästa lördag då. Vi kanske blir synkade, är också på mensdag 3 och ska köra fet i denna cykel :) . Den här gången provar vi akupunktur! Spännande med nåt nytt, känns som det behövs efter fyra misslyckanden för att få upp hoppet igen.

• Blomflugan

Ja låt oss plussa ihop! :)

Skönt att få fokusera på annat!

Min cykel är hyffsat pålitlig, mellan 28-33 dagar för det mesta. Och vi kör med ägglossninsspruta för att tajma in så att återföringen inte blir på en sön när kliniken har stängt så jag oroar mig inte så mycket för den biten. Hur menar du med att insättningen ska bli för sent?

Tre plus på raken? Vad hände sen, mf?

Själv är jag mest orolig för att det känns som vi är inne på andrahandssorteringen av våra frysta blastisar, den senaste såg inte lika fin ut som de två första gjorde, mer kaos bland cellerna liksom. Detta blir blasto nr fyra... Den där statistiken som säger att det är c:a 50% att lyckas med blastocyst verkar inte stämma på oss....

• Blomflugan

Okej, fattar :) Som LisaW81 skrev så är det nog et hyffsat tajt fönster. Tror man vill helst sätta in det precis så många dagar efter äl som embryot är gammalt.

Har ul på ons och det är också min dag 11 :) Brukar göra det så dags och det brukar vara lagom. Då brukar man se en äggblåsa som är på g.

När man tar äl-spruta föregår man sin egen lh-peak så man triggar ägglossningen nån dag tidigare än vad som skule skett naturligt. På så vis vet dom exakt tidpunkt för ägglossning och kan planera in återförandet därefter. Man kan också anpassa tajmingen för ägglossningen så att återföringen inte blir på en söndag tex.

Oj va tufft med så många mf och utomkveds! Men du verkar ha ganska lätt att bli gravid iaf och det är ju positivt! :)

• Blomflugan

Nu när du säger det så sa min läkare att det var insättning efter fem dagar om man kör ägglossningsspruta och sex om man kör helt naturligt. Ingen aning om varför det är skillnad.

Förlåt att jag uttryckte mig klumpigt, ingen i den här tråden har naturligtvis "lätt att bli gravid"... Många års kämpande blir det! Hur många år tog det innan ni fick till sonen? Har ni nån orsak eller är det oförklarat? (sorry om du skrivit och jag glömt...)

• Blomflugan

Min älskade dotter, omslaget på stickan visar lh-peaken och inte själva äl. Äl skrer 1-2 dagar efter omslag på stickan. Så tisdag verkar vettigt om du får omslag imorgon.

Menar du et eller fet? Om man ska göra äggplock ska man ju inte ha samlag pga infektionsrisken. Men vid fet så är det inga problem, ökar ju dock risken/chansen för tvillingar.

Love is everything, hade du haft några endometriossymptom innan det upptäcktes? Kan det hända att man missar det vid en vanlig utredning om man inte går in och tittar med kamera?

• Blomflugan

Va på ul idag, hade inte hänt ett smack, ingen äggblåsa på g och ingen slemhinna. Kändes så himla tungt av nån anledning :( Fick menopur för att kicka igång systemet.

• Blomflugan

Min älskade dotter, det var riktigt dåligt av dom! Sånt får dom ju bara fixa! Förstår att du känner dig knäckt.

Love is everything, vilken osis vi har! För mig var allt på noll, som precis efter mens sa läkaren. Tror tyvärr att det är för att jag haft så stressigt på jobbet senaste veckorna. Det känns så knäckande att jobbet ska få paja det här. Jaja, lugnare nu och fick som sagt menopur för att få igång ägglossningen. Så nu är det sprutor igen som gäller!

• Blomflugan

Menopuren gjorde susen så det blir ägglossningsspruta ikväll och återföring om en vecka :)

Har inte kört så mycket med ägglossningstest men det kanske är lika bra att ta både morgon och kväll för att få lite bättre koll.

• Blomflugan

Menopur sätter igång tillväxten av blåsan. Och som jag förstår det så bildar blåsan i sin tur hormon som fixar slemhinnan. Samma spruta som man tar inför färskförsök, men nu fick jag betydligt lägre dos. Tror det är typ samma som gonal f.

Det är så himla segt när kroppen inte gör som man vill, hoppas äl-stickan slår om snart! Annars kanske du kan fråga din klinik om du kan få något som knuffar på lite?

Själv har jag haft en mental svacka senaste veckorna, känns som stressen på jobbet i kombination med ivf har tagit knäcken på mig. Pratade med vår läkare så nu blir jag sjukskriven december ut. Hoppas det i kombination med julledighet kan få mig lite starkare igen. Blandade känslor, ska ju bli skönt att slippa jobbstressen men känner mig samtidigt lite dålig som inte kan klara av det. Har nån annan i tråden sjukskrivit sig pga den här soppan vi befinner oss i?

• Blomflugan

Tack för ditt stöd barn2011! Jag har pratat med min chef och jag kommer också att gå ner på deltid efter årsskiftet för att, som du säger, få lite mer tid att ta hand om mig själv. Har träffat en psykolog som var superbra, hon hade erfarenhet av att prata med ofrivilligt barnlösa. Hoppas på att få rätsida på detta nu!

• Blomflugan

Grattis till alla graviditeter i tråden! Härligt!

Love is everything, va segt, men tur att det går att lösa med stimulering!

Själv är jag på rd 6, testdag 22/12, men bim är nu på tors så redan då får vi en hint.

• Blomflugan

Fick rosa flytningar igår, insåg att det är över för denna gång. Testade imorse (rd 10) och det var negativt. Kollade igen efter ett par timmar och då ser man skuggan av ett streck. Så som vanligt har det väl börjat fästa men sen har nåt gått snett. Det känns så tungt att misslyckas med sin fjärde blastocyst. Det ska ju för sjutton vara 53% chans med dom!! Skulle så gärna vilja veta vad som är fel! Vi har två kvar i frysen men funderar på att ta en paus på några månader, skulle vilja komma tillbaka till något som kan liknas vid ett normalt liv igen. Slippa de förbaskade vagiatorerna och besvilelsen.

Så, skönt att skriva av sig lite...

• Blomflugan

Vi körde stimulerat med menopur denna gång för ägglossningen ville inte komma igång. Vad fick du för stimulering?

• Blomflugan

Hej hörrni,

Har haft en liten paus från familjeliv ett tag men här kommer en uppdatering. Vi gjorde vår sjätte insättning för en vecka sen och i lördags vart det ÄNTLIGEN ett klart och tydligt plus!! Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att det stannar kvar den här gången!

Kram på er alla nya och gamla i tråden!

• Blomflugan
    Karriärskvinna skrev 2015-02-11 22:02:43 följande:

Hej, ni som plussat med blastocyst i naturlig cykel, hur räknar ni ut BF?

Min klinik räknade att insättningsdagen var v 2+5.
  • Blomflugan

Illamående verkar positivt! Lite tidigt för mens eller? Kan ju vara ett brustet blodkärl bara. När tänkte du testa? Håller tummarna!!!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!