• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Snöfrid

Plussade starkt idag på ruvardag 9 med 5 dagars blastocyst! Vi har använt Fructus Feminadroppar varje dag, som ska hjälpa till att göra livmodern "kladdig" så det lättare fäster riktiga testdag är nästa fredag. 3 oktober. Efter 5 fet så plussade vi på ivf nr 2! Min fru är gravid! Hoppas den vill stanna kvar nu...att testet bara blir starkare..

• 2014bebis
    Snöfrid skrev 2014-09-24 09:55:40 följande:

Plussade starkt idag på ruvardag 9 med 5 dagars blastocyst! Vi har använt Fructus Feminadroppar varje dag, som ska hjälpa till att göra livmodern "kladdig" så det lättare fäster riktiga testdag är nästa fredag. 3 oktober. Efter 5 fet så plussade vi på ivf nr 2! Min fru är gravid! Hoppas den vill stanna kvar nu...att testet bara blir starkare..

Stort grattis!!! Var har ni köpt Fructus Feminadroppar ? Är på min 7e ivf och letar desperat efter något som ger mig ett plus.
  • Snöfrid

Köpte Fructus Femina på www.helsehelse.dk . Började med de direkt efter äggplocket och ska fortsätta tills vi förhoppningsvis får se ett hjärta ticka! Det är det vi gjort annorlunda än förut. Och så har min fru efter et druckit varm mjölk med honung varje kväll, och vi har sett många komedier, och hon har sett till att promenera minst en halvtimme varje dag. Vi har aldrig testat såna saker förut. Men vi började bli desperata och kände att vi testar allt!

2014bebis skrev 2014-09-24 11:20:14 följande:

Stort grattis!!! Var har ni köpt Fructus Feminadroppar ? Är på min 7e ivf och letar desperat efter något som ger mig ett plus.

• Troll lycka

Grattis snöfrid, härligt att läsa!!

Imorgon är det dags för blodprov o ultraljud.. Lite smånervös!

• Battlingbard

Grattis Snöfrid!

Här är vi gravida i v 7 (6+3) efter att en fin 5-dagars sattes in 1:a september. Har VUL den 8.e oktober...spännande

• Blomflugan

Grattis snöfrid och battlingbard!

Snöfrid, var era tidigare fet med blastocyster? Är det där ni tog det som brukar kallas babyklister?

• Snöfrid

Vår förra ivf blev alla till 3 dagars embryon. Gjorde Et och blev gravid som slutade i ma v6. Och sen 5 st fet varav ingen ledde till graviditet. Denna gång fick vi ut 8 st ägg varav alla befruktades men 2 st klarade sig till 5 dagars blastocyster. Så vi har en i frysen också. Så första gången med blastocyst nu :) . Fructus Femina, babyklister provade vi första.gången nu. Började med det direkt efter äggplocket, samma dag. Vi kände så att även om det inte skulle ha nån effekt så måste ju placeboeffekten göra nåt bra. Om man kan känna sig lugnare själv :)

.

Blomflugan skrev 2014-09-26 18:43:03 följande:

Grattis snöfrid och battlingbard!

Snöfrid, var era tidigare fet med blastocyster? Är det där ni tog det som brukar kallas babyklister?

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!