• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • MissKS

Följer er alla fortfarande. Gläds med er och sörjer med er. Orkar dock inte skriva så mycket, jag har det fortfarande ganska jobbigt. Idag har jag fått besked att graviditeten avstannade på dag 6+5, dvs för exakt två veckor sedan. Imorgon ska jag göra en kemisk abort. Sjukt jobbigt. Kramar till er alla. Jag är snart tillbaka med ny energi och siktet inställt på nya försök. Två blastocyster kvar i frysen. Alltid nåt.

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Blomflugan

Åh nej, va sorgligt missKS :( ibland känns livet så himla orättvist. Hoppas allt går bra med den kemiska aborten och att du snart piggar på dig igen. Stor kram!

Här är det inte heller så värst muntert, blödningarna tilltar och känner att mensen drar igång när som helst :(

• Love is everything

Blomflugan: Kramar om! Jag har alltid fått ta Progynon (stimulerat) för att bygga upp en bra slemhinna och för att förhindra egen äl. Har alltid funkat jättebra, fått perfekta 10 mm och treskiktade slemhinnor! Men nu sista gången ägglossade jag förmodligen själv och därför var vi tvungna att avbryta... Jag sa att jag ville testa blodförtunnande för jag orkade inte med fler missfall utan att få ändra i behandlingen. Och han sa att ja, det skadar ju inte med lägsta dosen, det är värt att testa. Fick då Fragmin utskrivet och då har det fäst 3/3 gånger.

MissKS: Kramar om även dig! Vad är det för medel du ska ta? Tänkte bara, jag fick Methotrexate och fick reda på efteråt att jag var tvungen att vänta 6 mån med nytt ivf-försök... Kram

• Kelsson1

MissKS: Stor Kram, saknar ord för hur fruktansvärt det är att ni ska behöva gå igenom det här!

Blomflugan: Varma kramar!

• Blomflugan

Helt negativt test idag och klumpigt blod, nu är det definitivt över :( stannar hemma och deppar idag.

Kanske värt att fråga om blodförtunnande. Har ju både vi detta FET och förra ET fått positiva test men sen kommer mensen ändå. Mellan försöken blev jag spontangravid men det slutade med mf i v 6+0. Det verkar ju som att befruktningen går bra, 11 av 12 ägg blev befruktade sist och 6 överlevde långtidsodling och hamnade i frysen. Det är sen nåt går snett...

• Blomflugan

Kan tillägga att jag vid detta FET fick jag lutinus, det ska väl också bygga upp slemhinnan?

• Kelsson1

Blomflugan: Som sagt skickar varma kramar, så ledsen över att det inte gick vägen. Fråga kan du alltid göra men bli inte förvånad om du får nej (min erfarenhet är att svenska läkare inte gärna testa något nytt).

• JenJoh5

Så tråkigt blomflugan! Hoppas det går bättre nästa försök! Alla säger ju att det är som ett lotteri och man vet aldrig när det ska bli ens tur! Även om ett embryo ser bra ut så vet man ju inte hur det verkligen ser ut inne i. Så det är svårt att veta innan om det är ett tillräckligt bra embryo eller inte. Vi har fyra kvar i frysen nu och hoppas ju så klart på att nästa ska vara guldägget!

• Blomflugan

Tack för all stöttning!

Pratade med kliniken, tydligen en sk biokemisk graviditet, det fäster men slutar utvecklas tidigt, räknas inte riktigt som missfall. Bara att försöka igen direkt. Så det lär väl bli ultraljud om drygt 10 dar för att börja om igen.

JenJoh5, skönt, är alla blastocyster? När ska ni försöka igen? Väntar du på ägglossning nu?

• JenJoh5

Skönt iaf att du snart får börja om igen blomflugan! Men trist att det bara var en biokemisk graviditet. Håller tummarna för nästa försök!

Väntar mens nästa vecka så blir det FET i oktober. Ja, alla är blastocyster. Vi fick 8 st blastocyster vid vår första ivf. En blev vår dotter och 7 gick till frysen. Har gjort tre försök till syskon nu. Andra FET blev jag gravid men fick mf i vecka 7-8 nån gång. Nu hoppas vi på lite tur vid nästa försök.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!