• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Blomflugan

Mrs we, jag är på rd 6 med blastocyt, nästan synkade alltså :) har inte vågat testa än, tycker det är lite väl tidigt, det är ju bara 11 dagar efter ÄL än. Så tycker inte du ska ge inte upp hoppet om plusset än! Jag känner dock inga som helst symptom så jag är lite inställd på minus, men hoppas gör man ju såklart.

Jag fick ta ovitrell för att de ska veta exakt tid för ÄL och tar Lutinus nu under ruvning, annars ostimulerat. Tror jag detta är standard på min klinik, de har inte öppet på helger så jag gissar att de vill kunna styra ÄL exakt och sen kanske progesteronet behövs eftersom man påverkar cykeln lite. Känner att det är snillen spekulerar här...

De hittar inget fel på oss heller och vi är unga, 29 och 31. Har gjort ett misslyckat ET tidigare, detta är första FET. Blev gravid spontant efter ET:et, men det blev MF i v7.

• JenJoh5

Ja Kelsson1, det känns skönt att jag får det. Det skadar ju inte med lite extra hormoner. Läkaren sa att jag kunde ha lite brist på det eftersom jag får spottings flera dagar innan mensen kommer igång, vissa månader iaf.

Spännande blomflugan och mrs we, roligt med ruvare i tråden igen! Hoppas det går bra för er! Det där babyklistret används främst i Danmark, har inte hört nån klinik i Sverige som använder det men kan ju ha fel. Går iaf att beställa från Danmark tror jag. Har aldrig testat. Blev gravid med dottern på första ivf-försöket. Dock verkar det svårare att få till ett syskon!

• Kattflickan

Så sorgligt MissKS! Kramar!! Gör man gör ivf så innebär varje försök en sådan anspänning. Om man väl lyckas bli gravid och sen får missfall så är det så otroligt jobbigt!

• Blomflugan

Googlade lite på babyklister, verkar vara nå homeopatiskt, med andra ord BULL SHIT. Spara pengarna och försök få progesteron istället. Nog för att man griper efter halmstrån men detta kan man faktiskt skippa.

• Mrs we

hur hjälper progestreon?

har inte testat idag. glömde. lika bra det :)

• Maggilooo

Hej! Jag testade idag på ruvdag10, och det blev ett plus!! Clearblue 2-3v

Nu gäller det bara att den vill stanna kvar i 9mån, men första steget är taget i denna långa ängslan!

Kram och lycka till till er alla andra!!

• Blomflugan

Tjohoo! Grattis Maggilooo!!! Det är alltid lika härligt att höra när någon lyckas! Har du känt några symptom än?

Mrs we, progesteron, som även skapas naturligt i kroppen efter ÄL, gör slemhinnan lite mer göttig för embryot att fästa i typ tror jag. Har du inte fått det när du gjort ET? Lutinus och Cirone och allt vad det heter.

• Kelsson1

Maggiloo: Stort Grattis, härligt! Håller tummarna hårt för att om nio månader ska du få krama om bebis

• JenJoh5

Grattis Maggiloo! Vad roligt med lite glada nyheter här! Hoppas allt kommer gå bra så du får din lilla bebis om typ 9 månader!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!