• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • JenJoh5

Då har jag fått tid för insättning. Nästa måndag kl 13 gäller det! Hoppas allt går bra när de ska tina upp embryot! Om bara en vecka är man ruvare igen! Pirrigt!

• 83bergkvist

Hej allihop!
    Jag testade mig precis på rd 7 med blastocyst och fick ett jättetydligt plus! Åh jag kan inte fatta det, jag har aldrig sett ett plus på den jäkla stickan. Men jag blir direkt lite orolig att det är för tidigt? Vad tror ni? Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan. Kan det verkligen vara sant att jag är gravid?

• Kelsson1

83bergkvist: Stort Grattis! Jag tror inte att det är Ovitrelle som ger falska positiva längre. Det jag gjorde när jag hade tagit ÄL spruta var att jag tog ett test på RD1 och fick negativt då kunde jag lita på eventuellt positivt resultat senare

• 83bergkvist
    Kelsson1 skrev 2014-10-06 11:09:01 följande:

83bergkvist: Stort Grattis! Jag tror inte att det är Ovitrelle som ger falska positiva längre. Det jag gjorde när jag hade tagit ÄL spruta var att jag tog ett test på RD1 och fick negativt då kunde jag lita på eventuellt positivt resultat senare

Tack! Jag är helt överlycklig, sitter på jobbet och får ingenting gjort Skrattande Nu har jag ju inte testat på rd1 för att se till att Ovitrelle inte är kvar men nu har jag bestämt mig för att vara positiv!
    Men visst är du Kelsson1 en testdag efter mig?
  • Kelsson1

83bergkvist: Jag är på RD6 idag, tog tjuvtest imorse (fick svagt positivt RD6 med dottern) men det var helt blankt
    Så jag har inte några stora förhoppningar kvar...

• Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-06 10:56:08 följande:

Hej allihop!

Jag testade mig precis på rd 7 med blastocyst och fick ett jättetydligt plus! Åh jag kan inte fatta det, jag har aldrig sett ett plus på den jäkla stickan. Men jag blir direkt lite orolig att det är för tidigt? Vad tror ni? Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan. Kan det verkligen vara sant att jag är gravid?

Absolut kan det vara sant!! :)) Grattis! :D
  • Blomflugan

Grattis till alla som plussat!

Kelsson, tycker det är lite tidigt att ge upp hoppet än, graviditeter kan ju vara väldigt olika vad jag har förstått, så du kanske inte får exakt samma symptom den här gången.

Mrs We, när sätter du in? Jag kör nu på tors.

• Kelsson1

Blomflugan: Det är inte bara negativa testet utan också avsaknad av symptom jag haft de gånger jag fått plus, så kombinationen och sen den där känslan (svårt att förklara den) som jag haft vid plus som saknas nu.
    När man har försökt så länge som vi innan vi lyckades så brukar man känna igen sin kropp o någonstans "veta" redan i förväg hur det går...
    Tror inte att jag är ensam om att tänka så, eller finns det någon annan som förstår vad jag pratar om?

• 83bergkvist
    Kelsson1 skrev 2014-10-06 13:06:48 följande:

Blomflugan: Det är inte bara negativa testet utan också avsaknad av symptom jag haft de gånger jag fått plus, så kombinationen och sen den där känslan (svårt att förklara den) som jag haft vid plus som saknas nu.
    När man har försökt så länge som vi innan vi lyckades så brukar man känna igen sin kropp o någonstans "veta" redan i förväg hur det går...
    Tror inte att jag är ensam om att tänka så, eller finns det någon annan som förstår vad jag pratar om?

Vad tråkigt om det är så. Men jag vet vad du menar, man känner något på sig tack vare kroppens symptom. Men hoppas ändå att du har fel.
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!